در یک روز مهم‌ترین جاهای دیدنی رشت را ببینید

3
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تابه‌حال به شهر رشت سفر کرده‌اید؟ جاهای دیدنی رشت را می‌شناسید؟ این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی رشت

در بین جاهای دیدنی رشت، میدان شهرداری از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. رشت یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی ایران است. اگر قصد سفر به شمال را دارید پیشنهاد دلتامگ به شما، سفر به شهر دیدنی و زیبای رشت است.

خرید ویلا در شمال

جاهای دیدنی رشت

رشت مرکز استان و مادرشهر استان گیلان محسوب می‌شود و مملو از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است. موقعیت جغرافیایی این شهر به‌ واسطه نزدیکی به دریای خزر باعث شده که از سرسبزی خاص و ویژه‌ای برخوردار باشد.

خرید آپارتمان در رشت

خیابان علم الهدی از جاهای دیدنی رشت

یکی از زیباترین خیابان‌های رشت که شاید به خیابان شانزلیزه رشت شهرت یافته است، خیابان علم الهدی است. این خیابان شاید حتی یکی از مکان‌های عاشقانه رشت باشد. وقتی با این سوال مواجه می‌شوید که روزهای بارانی رشت کجا برویم؟ خیلی‌ها آدرس این خیابان را می‌دهند هیچ‌وقت از قدم‌ زدن در طول آن خسته نمی‌شوید. خیابان علم الهدی با طول 275 متر و 27 متر عرض، در سال 1310 هجری شمسی تاسیس شد. این خیابان دارای دو فضای سبز به همراه دو پیاده‌رو شش و نیم‌متری است. دو میدان شهرداری و سبزه میدان توسط این خیابان به هم وصل می‌شوند.

خیابان علم الهدی از جاهای دیدنی رشت

دریاچه سقالکسار از جاهای دیدنی رشت

یکی از جاهای دیدنی گیلان و یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های اطراف رشت دریاچه سقالکسار است. در فاصله بسیار کوتاهی از شهر رشت، روستایی به نام سقالکسار واقع شده است که لوکیشن یکی از فیلم‌های معروف سینما یعنی ماهی و گربه نیز هست. این دریاچه با منظره بی‌نظیر و رویایی خود به‌عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان شناخته می‌شود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 50 متر است. دریاچه سقالکسار در فاصله 16 کیلومتری جنوب شهر رشت واقع شده و تنها با نیم ساعت رانندگی به آن خواهید رسید. فاصله روستای سقالکسار تا تهران هم 324 کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید حدود چهار ساعت و نیم رانندگی کنید.

دریاچه سقالکسار رشت

آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی

یکی از مشهورترین دیدنی‌های شهر رشت آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی است که با قرار گرفتن در جنوب شهر رشت و در محله سلیمان داراب، در میان بقعه و گورستان سلیمان داراب جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است. اینجا آرامگاه سردار بزرگ و میهن‌پرست واقعی ایران، میرزا کوچک‌خان جنگلی است.

قبور یاران میرزا و باقی مجاهدان جنگلی نیز در محوطه اطراف مقبره میرزا کوچک‌خان واقع شده است. آرامگاه شاعر بلندآوازه و مردمی گیلان یعنی شیون فومنی نیز در مجاورت آرامگاه میرزا قرار گرفته است.

مقبره میرزا یک هشت‌ضلعی منظم است که با الهام از معماری سنتی گیلان و معماری اسلامی ساخته شده است. آرامگاهی با مساحت چهل متر و ارتفاع نه متر، نمای مقبره میرزا کوچک‌خان را که آجر، کاشی، سفال و چوب به کار برده شده در آن خودنمایی می‌کند، تشکیل می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین تکنیک های مدیریت کردن زمان

آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی

کاروانسرای عباسی گیلان یکی از بهترین جاهای دیدنی رشت

از عصر صفوی در نزدیکی رشت کاروانسرایی به یادگار مانده که آن را با نام کاروانسرای عباسی یا کاروانسرای لاتی هم می‌شناسند. در زبانی رشتی لات به معنای زمین‌های صاف کنار رود است و از آنجایی که این کاروانسرا درست در زمینی صاف در کنار جاده و رود قرار گرفته به لات شهرت یافته است.

کاروانسرای عباسی در دوران حمله روس‌ها تبدیل به پادگان نظامی شده بود و همین موضوع سبب شد که در طول تاریخ بسیار آسیب ببیند. برای اینکه بتوان دوباره از آن استفاده کرد، در سال‌های اخیر شروع به تعمیر و مرمت آن کردند و حالا این کاروانسرا به یک رستوران و اقامتگاه تاریخی بسیار جذاب تبدیل شده است. قطار گردشگری گیلان هم مسافران را در کنار این کاروانسرا پیاده می‌کند تا در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مثل اجرای موسیقی و نمایش حاضر شوند.

کاروانسرای عباسی گیلان یکی از بهترین جاهای دیدنی رشت

باغ محتشم رشت

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی رشت، باغ محتشم آن است. این شهر خودش به اندازه کافی زیبا و سرسبز هست؛ اما وقتی پای یک باغ به‌خصوص به میان می‌آید داستان تغییر می‌کند. اکبرخانه بیگلربیگی یکی از ثروتمندان دوره ناصرالدین شاه بود که روزی تصمیم گرفت یک باغ زیبا در رشت احداث کند. غرس نهال‌های این پارک که امروزه درختان تنومندی شده‌اند و نیز خیابان‌کشی و احداث عمارت تابستانی واقع در آن، معروف به عمارت کلاه فرنگی، همگی زیر نظر این شخص انجام شد. چیزی که این پارک را سایر جاذبه‌های رشت جدا می‌کند، گذر رودخانه گوهررود از جنوب آن و وجود دو برکه زیبای طبیعی در میانه باغ است. این باغ در خیابان حافظ رشت قرار دارد.

باغ محتشم رشت

قیمت خرید خانه در رشت

رشت با توجه به برخورداری از وضعیت آب‌ و‌ هوایی مطلوب و منابع طبیعی غنی، از سال‌ها پیش، مقصد بسیاری از هموطنان برای سفرهای تفریحی بوده است. اگر قصد خرید آپارتمان در رشت را دارید، با مراجعه به سایت ملکی دلتا از جدیدترین آگهی‌ها دیدن نمایید. در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید خانه در رشت را آورده‌ایم.

محله

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

منظریه

108 متر 1394

2,400,000,000

بلوار گیلان

99 متر 1402

3,200,000,000

تعداد کلمات مطلب: 785

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 4:03 ب.ظ

    خیلی جالب وخوب است

    پاسخ

    • ناشناس

      11 اسفند 1402 در 9:32 ب.ظ

      خدایا از این شمال ممنون از معرفی چنین جاهای

      پاسخ

  2. ناشناس

    14 اسفند 1402 در 1:18 ق.ظ

    میرزا کوچک خان یکی از بزرگمردان و مجاهدان تاریخ ایران در مبارزه با استبدادداخلی و مهاجمان بیگانه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …