با 8 میلیارد در شمال شهر تهران خانه بخرید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد خرید آپارتمان در دولت و یا اجاره آپارتمان در دولت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از جدیدترین قیمت ملک این مطلب را از دست ندهید.
محله دولت تهران

زندگی در مناطق شمالی پایتخت می‌تواند مزایای بسیاری برای ما به همراه داشته باشد؛ خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، از خیابان‌های قدیمی و مهم در تهران است که از امکانات و دسترسی بسیار مناسبی برخوردار است. اگر قصد خرید آپارتمان در دولت تهران  را دارید و می‌خواهید بدانید با چه مبلغی می‌توانید در محله دولت تهران صاحب خانه شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خیابان دولت تهران کجاست؟

محله دولت تهران در منطقه 3 شهرداری تهران قرار دارد و جزو محله‌های قدیمی است؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت تاریخچه محله دولت به زمان قاجار باز می‌گردد؛ در آن زمان نیز این محله از اهمیت بالایی برخوردار بود و جزو یکی از بخش‌های مهم شهر جدید تهران به شمار می‌آمد که از شهرسازی مدرن و معماری متفاوت برخوردار بود. در محله دولت تهران قدیم، دو خیابان بلند وجود داشت که یکی از آن‌ها از میدان توپخانه به دروازه باغ شاه می‌رسید و به خیابان‌های باغ شاه، مریض‌خانه و امیریه تقسیم شده بود. خیابان بعدی دیگر، از میدان توپخانه به خیابان‌های شرف، سه راه امین حضور و باغ سردار متصل بود.

اکنون خیابان دولت یکی از معابر اصلی تهران است که از محله‌های اختیاریه، پاسداران – ضرابخانه، کاوه، دروس و قلهک عبور می‌کند. موقعیت جغرافیایی این خیابان به گونه‌ای است که از شمال به بزرگراه صدر، از جنوب به بزرگراه همت، از غرب به خیابان شریعتی و از شرق به خیابان پاسداران متصل می‌شود. امکانات رفاهی که در محله دولت تهران وجود دارد، شرایط مناسبی را برای زندگی در این محله فراهم می‌کند. برخی از محله های اطراف خیابان دولت شهرسازی مدرن با خیابان‌کشی منظم دارند و برخی نیز هنوز ماهیت کوچه باغی خود را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل شما با عبور از این محله بافت قدیمی و مدرن را به طور هم زمان مشاهده می‌کنید.

محله دولت تهران

خیابان‌ های مهم محله دولت تهران

با توجه به اینکه خیابان دولت بسیار بلند است، خیابان‌های زیادی را در خود جای داده است. از مهم‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان دولت بلوار کاوه، اختیاریه جنوبی، شهید شاپوری، دیباجی جنوبی، شهید یارمحمدی، شهید رحمانی و شهید حاج آقامیری اشاره کرد. انتخاب هر کدام از این محله‌ها برای زندگی بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی:  محله جمال زاده شمالی تهران کجاست؟

مسیرهای دسترسی به خیابان دولت

خیابان دولت از دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط تهران برخوردار است؛ چرا که به دو بزرگراه مهم در پایتخت دسترسی دارد و شما به راحی می‌توانید به این محله تردد کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که در ساعاتی از روز خیابان دولت از ترافیک سنگینی برخوردار است و این ترافیک به محله اختیاریه منتقل می‌شود. برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز علاوه بر خطوط تاکسی و اتوبوس فراوان، می‌توانید از مترو خیابان دولت که در ایستگاه قلهک قرار دارد استفاده کنید.

محله دولت تهران

قیمت خانه در محله دولت چگونه است؟

با در نظر داشتن این موضوع که در محله دولت تهران دو بافت شهرسازی قدیمی و مدرن وجود دارد، شما راحت‌تر می‌توانید فایل مورد نظر خود را برای خرید پیدا کنید. اگر بودجه محدودی برای خرید دارید، می‌توانید محله‌هایی را انتخاب کنید که خانه‌ها بافت قدیمی دارند؛ چرا که قیمت ملک در این محدوده پایین‌تر از نقاط دیگر است. از سوی دیگر با توجه با اینکه قسمتی از خیابان دولت به محله قلهک و دروس متصل می‌شود، هر چه شما برای خرید خانه به سمت این محله‌ها بروید، شاهد افزایش قیمت خانه‌ها هستید که مهم‌ترین علت آن هم وجود کوچه‌های پهن و خانه‌هایی با معماری مدرن است.

در حال حاضر قیمت هر متر زمین در محله دولت، بین 120 تا 160 میلیون متغیر است؛ در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 60 متری نوساز، به 8 میلیارد و 400 میلیون نقدینگی نیاز دارید. برای مشاهده فایل‌های بیشتر خرید در این محدوده به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بازار خرید آپارتمان در جیحون داغ‌تر از همیشه است!

تعداد کلمات مطلب: 618

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله فردوسی، محله‌ای اصیل برای خرید خانه در تهران

فردوسی یکی از محله‌های پر جنب و جوش مرکز شهر تهران محسوب می‌شود که در منطقه 12 شده است. در…