محله جمال زاده شمالی تهران کجاست؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زماني كه دو محله جمال زاده و نصرت باهم ادغام شدند، بدين ترتيب يكي از بزرگترين محله‌ها در تهران شكل گرفت و البته اين ادغام باعث شد كه نيازهاي منطقه به تبع افزايش جمعيت، افزايش يابد.
جمال زاده شمالی و ویژگی‌های آن

جمال‌ زاده شمالی کجاست؟

خیابان جمال زاده در ناحیه 2 و منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده‌ است. محله جمال زاده شمالی از محله‌های کشاورز غربی، نصرت، آل‌احمد و حر عبور می‌کند. به عبارتی محله جمال زاده با ادغام دو محله كشاورز غربي و نصرت بوجود آمد. همچنین مکان‌های مهمی مانند کلیسای آبراهام مقدس، خانه موزه دکتر شریعتی، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و گروه شهرسازی و معماری چارجو در آن واقع شده‌اند. معمولا در این محله اکثر ساختمان‌ها اداری و تجاری هستند. از اماکن مهم جمال زاده شمالی می‌توان خانه شاعر، فرهنگسراي فناوري اطلاعات، سينماهاي مركزي و پارس و مسجد ولي عصر را نام برد.

جمال‌ زاده شمالی کجاست؟

قیمت خانه در جمال‌ زاده شمالی

قیمت خانه در این محله پرتردد، متوسط رو به بالا است. با این حال افراد زیادی به سراغ خرید آپارتمان در جمال‌ زاده شمالی می‌روند. محله جمال زاده شمالی در طرح زوج و فرد قرار ندارد. در نتیجه در این محله شاهد ترافیک و شلوغی بسیار هستیم. وجود مراكز خريد و فروشگاه‌ها و مجتمع‌هاي تجاري باعث مي‌شود كه بسياري از مردم براي خريد به اين محله بيايند تا بتوانند نيازهاي خود را برطرف كنند.

نقشه محله جمالزاده

در تصویر زیر، محله جمالزاده و خیابان های مهم اطراف آن نمایش داده شده است.

دسترسی به جمال‌ زاده شمالی

در محله جمال زاده، ايستگاه اتوبوس قرار دارد كه شما مي توانيد با مستقرشدن در آن، به محل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. اتوبوس‌هاي تندرو نيز از اين محله عبور مي‌كنند. خط ۳ اتوبوس‌هاي تندرو، خطوط ۵ و ۷ نيز از اين محله عبور مي‌كنند. خط ۵ مترو از اين محله عبور مي‌كند و در كل در اين محله ۱۰ ايستگاه مترو قرار دارد. ايستگاه‌هاي طالقاني و هفت تير، ايستگاه دروازه دولت، ايستگاه ميدان جهاد و ميرزاي شيرازي، ايستگاه ميدان ولي عصر و ايستگاه فردوسي نیز در اين منطقه قرار دارند و متناسب با ايستگاهي كه انتخاب مي‌كنيد مسافت شما نسبت به مقصد متفاوت خواهد بود. نزديك ترين ايستگاه مترو به این محله، توحيد است.

مطلب پیشنهادی:  دژ جادویی در شهر ری که 2300 سال قدمت دارد

امکانات جمال‌ زاده شمالی

امکانات جمال‌ زاده شمالی

در محله جمال‌ زاده انواع و اقسام فروشگاه‌ها و مراكز خريد موجود است. باشگاه‌هاي ورزشي متنوعي در محله جمال زاده وجود دارد. به همين دليل، تردد در اوقات شبانه روز در اين محله بسيار زياد است. مجتمع تجاري جمال زاده در نزديك محله نصرت واقع شده است. مجتمع مهستان در نزديكي محله جمال زاده قرار دارد. سراي محله كشاورز نيز در تقاطع جمال زاده شمالي قرار دارد. بسياري از مراكز تجاري و فروشگاه‌هاي اين محله در تقاطع خيابان آزادي و خيابان فرصت شيرازي قرار دارد و به همين دليل قيمت اين مراكز نسبت به خيابان جمال زاده شمالي بسيار بيشتر است.

پیشنهاد مطالعه: «محله صادقیه، آریاشهر قدیم»

یک نظر

  1. […] مطالعه: مطلب «محله جمال زاده شمالی و ویژگی‌های آن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…