9 کاربرد غیرخوراکی چای کیسه ای

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چای خواص بسیاری دارد و می‌توانیم از آن برای مصرف غیرخوراکی هم استفاده کنیم.

چای پرطرفدارترین نوشیدنی در ایران است و امروزه از چای کیسه ای در بسیاری از مواقع استفاده می‌کنیم. به طور کلی چای خواص بسیاری دارد که در طی تحقیقات متعدد، اثبات شده است. اما در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم کاربردهای غیرخوراکی چای کیسه ای را به شما بگوییم که حتماً به کارتان می‌آید.

برطرف کردن پف چشم

زمانی که شب خوب نخوابیده‌اید یا خدای نکرده با گریه خوابیده‌اید، برای اینکه پف چشم‌ها را برطرف کنید، بهترین راه حل استفاده از چای کیسه ای است. برای استفاده از این کاربرد کافیست دو عدد چای کیسه‌ای را داخل لیوان انداخته و به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. سپس تی بگ‌ها را بر روی چشم‌ها به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا پف چشم‌ها برطرف شود.

نکاتی که در استفاده از چای کیسه‌ای برای برطرف کردن پف چشم باید رعایت کنید:

  • در زمان استفاده حتماً بدون آرایش باشید.
  • داخل چشم‌هایتان لنز نداشته باشید.
  • هرگز از چای داغ استفاده نکنید.
  • مراقب باشید چای وارد چشم‌هایتان نشود و به محض سوزش، چشم‌هایتان را بشویید.

درمان خراش جزئی

شاید این مورد در سفر برای شما پیش آمده که خودتان یا یکی از اعضا، به درختی گیر کرده باشد یا پوست دچار خراشیدگی شده باشد.

چای کیسه ای

در این مورد پیشنهاد می‌کنیم برای رفع قرمزی، تورم و درد از یک چای کیسه ای بر روی ناحیه موردنظر استفاده کنید. چای حاوی تانن‌هایی است که عروق خونی را منقبض می‌کند و کبودی را از بین می‌برد.

تسکین جای نیش حشرات

درد و خارش ناشی از نیش حشرات که بسیار آزاردهنده است را با چای کیسه ای برطرف کنید. برای این کار لازم است تی‌بگ را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی خراش قرار دهید. در این مورد توصیه می‌کنیم از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید که خاصیت التیام‌بخشی دارد.

برطرف کردن درد دندان

اسید موجود در چای، باعث لخته شدن خون می‌شود و بنابراین، بعد از کشیدن دنان‌هایتان برای اینکه درد کمتری احساس کنید، توصیه می‌کنیم از قرار دادن چای بر روی جای خالی دندان استفاده کنید. ضمن اینکه اگر احساس دندان درد دارید، توصیه می‌کنیم از یک چای نعناع فلفلی به خاطر ایجاد بی‌حشی و ضدباکتریایی که دارد استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  افزایش ماندگاری لاک روی ناخن

نرم کننده طبیعی مو

چای کیسه ای قدرت بهبود رنگ، درخشش و رشد موها را دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از حمام، چند عدد تی‌بگ را داخل آب گرم قرار دهید و اجازه دهید خنک شود. در حمام بعد از استفاده از شامپو، چای را بر روی موهایتان بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند و در آخر، موهایتان را با آب سرد بشویید. در این مورد توجه داشته که موهایتان باید تیره رنگ باشد.

از بین بردن چربی ظروف

اگر بعد از شستن ظرف‌ها هنوز احساس می‌کنید لکه‌های چربی بر روی ظروف باقی مانده است، چند عدد چای کیسه ای استفاده شده را در سینک بین ظروف قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت خیس بخورد.

چای کیسه ای

رفع بوهای نامطبوع

بعد از استفاده از تی‌بگ، کیسه چای را باز کنید و اجازه دهید برگ‌های آن خشک شوند. برگ‌های خشک شده را داخل یک ظرفی که بو می‌دهد مانند سطل زباله یا یخچال قرار دهید تا کار خودش را بکند. در این مورد توصیه می‌کنیم از چای کیسه ای حاوی نعناع یا دارچین استفاده کنید.

پاک کردن شیشه

شاید باورنکردنی باشد اما استفاده از چای کیسه ای برای پاک کردن شیشه، فوق‌العاده است. برای این کار باقی‌مانده چای کیسه‌ای را داخل آب قرار دهید و یک چای کمرنگ تهیه کنید. سپس چای را بر روی سطح شیشه اسپری کنید یا چای کیسه‌ای را روی شیشه بمالید. در آخر شیشه را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

کمک به رشد گیاهان

حتماً این مورد را بارها دیده‌اید که با استفاده از چای کیسه‌ای می‌شود رشد گیاهان را افزایش داد. با استفاده از چای کیسه‌ای می‌توانید از آن برای تامین نیتروژن گیاه استفاده کنید.

چای کیسه ای

در این مقاله به کاربردهای غیرخوراکی چای کیسه ای پرداختیم. در این مورد توصیه می‌کنیم با خواندن مقاله ضدعفونی خانه با 5 گیاه دارویی، گیاهان را با دقت انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 657

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

عاشق کردن مردان با سیاست های جذاب و جالب

عاشق کردن مردان موضوعی پیچیده است که نیاز به فهم عمیق از روانشناسی و رفتارهای انسانی دارد.…