سفر به روستای بلده نقطه اتصال جاده چالوس و هراز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفر به شهری که نقطه اتصال دو جاده پر رفت و آمد شمال ایران هستند، یعنی روستای بلده می‌تواند هیجان‌انگیز و جالب باشد.
روستای بلده
روستای بلده در استان مازندران قرار دارد و یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین روستاهای این منطقه است. بلده با طبیعتی بکر و آب‌وهوای خنک کوهستانی در ارتفاعات البرز مرکزی قرار گرفته است. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم به روستای بلده که به نقطه اتصال جاده چالوس و هراز است سفر کنیم و از نزدیک با آن آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری روستای بلده

علاوه بر جاهای دیدنی طبیعی، این روستا جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. این روستا به دلیل قرارگیری در دل کوه‌های بلند و نزدیکی به جنگل‌های هیرکانی، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

قلعه پولاد

روستای بلده در گذشته سه دروازه داشته که یکی از آن‌ها به دروازه پولاد شناخته می‌شود. قلعه پولاد نیز بنایی به جا مانده از این دروازه است که 700 سال قدمت دارد و به سلسله باد و سپاهان طبرستان در دوره سلجوقی بازمی‌گردد.

روستای بلده

آبشار سواسره

اگر می‌خواهید روستای بلده را از بالا تماشا کنید، 53 کیلومتر از جاده هراز را رانندگی کنید تا به آبشار سواسره برسید. این آبشار 100 متر ارتفاع دارد و از بالای آن، روستای بلده کاملاً مشخص است. در اینجا توصیه می‌کنیم حتماً با لباس گرم به این آبشار بروید زیرا به دلیل فضای کوهستانی، آب و هوای بسیار سردی دارد.

روستای بلده

رودخانه بطاهرکلا

رودخانه‌ای به طول 20 کیلومتر که از دامنه‌های شرقی کوه رستم چال در جنوب غربی بلده سرچشمه گرفته است. این رودخانه آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی دارد و امتداد آن با رودخانه لور ادغام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چند استایل با کاپشن پفی

مسیر دسترسی به روستای بلده

روستای بلده یکی از روستاهای مازندران است که در قسمت جنوبی شهر نور با فاصله 85 کیلومتری قرار گرفته و نقطه اتصال جاده چالوس و هراز است. در نزدیکی بلده، روستای یوش در 10 کیلومتری از سمت غرب و آمل از شمال شرق با فاصله 98 کیلومتری قرار گرفته است.

آب و هوای روستای بلده

روستای بلده آب و هوایی ییلاقی و کوهستانی دارد و بنابراین در فصل بهار و تابستان بهترین مقصد برای مسافرت خواهد بود. لازم به ذکر است که آب و هوای این روستا در فصل پاییز و به خصوص زمستان به قدری سرد می‌شود که ساکنین آن به قشلاق مهاجرت می‌کنند.

روستای بلده

برای اقامت در این روستا، لازم است خانه‌های محلی که برای اقامت اجاره داده می‌شوند را کرایه کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال مقصدی برای سفرهای بعدی هستید و اقامت در خانه‌های محلی را به هتل‌ها ترجیح می‌دهید، سفر به مریوان کردستان را تجربه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 408

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عاشق کردن مردان با سیاست های جذاب و جالب

عاشق کردن مردان موضوعی پیچیده است که نیاز به فهم عمیق از روانشناسی و رفتارهای انسانی دارد.…