سفر به صومعه سرا شهر فلامینگوهای صورتی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به پرنده‌نگری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به منطقه‌ای سرسبز و زیبا سفر کنید، شهر صومعه سرا مقصد بعدی شما خواهد بود.
صومعه سرا

صومعه سرا یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان گیلان است که با طبیعت بکر و فرهنگ محلی منحصر به فرد خود هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. این شهر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متنوعی دارد و مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا به معرفی و بررسی جاذبه‌های گردشگری، غذاهای محلی و نکات مهم برای سفر به صومعه سرا می‌پردازیم.

سفر به شهر فلامینگوهای صورتی

صومعه‌سرا در نزدیکی انزلی و در استان گیلان قرار دارد. به‌طور کلی مردم این شهر به زبان گیلکی صحبت می‌کنند اما در این شهر، مهاجرانی به زبان کردی هم صحبت می‌کنند.

صومعه سرا

اکثر مردم صومعه‌سرا کشاورز هستند و محصولاتی مانند برنج، توت فرنگی و کدو حلوایی کشت می‌کنند. یکی از جذابیت‌های سفر به صومعه سرا، شرکت در جشنواره‌های متعدد محلی است که به بهانه‌های مختلف برگزار می‌شوند.

مسیر دسترسی به صومعه سرا

برای رسیدن به این شهر سرسبز و زیبا می‌توانید با ماشین شخصی یا قطار، هواپیما و اتوبوس استفاده کنید. اما برای استفاده از قطار، هواپیما و اتوبوس، لازم است بلیطی به مقصد رشت تهیه کنید و از رشت، سوار تاکسی یا ماشین‌های صومعه‌سرا بشوید.

جاذبه های گردشگری صومعه سرا

صومعه‌سرا با طبیعت خیره‌کننده و بکری که دارد شناخته شده است. جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ها و مزارع برنج این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری در شمال ایران تبدیل کرده است.

تالاب سیاه کشیم

این تالاب زیبا که یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در گیلان است. تالاب سیاه کشیم مکانی مناسب برای علاقه‌مندان بهعکاسی و پرنده‌نگری است.
پرنده سیاه کشیم
در این تالاب با مشاهده گونه‌های مختلف پرندگان می‌توانی نوع متفاوتی از طبیعت‌گردی را تجربه کنید. نکته جالب درباره این تالاب این است که درواقع نام یکی از پرنده‌های مهاجر را امانت دارد.

پناهگاه حیات وحش سلکه

پناهگاه حیات وحش سلکه، یکی از ارزشمندترین پناهگاه‌های پرندگان مهاجر است که برای علاقه‌مندان به پرنده‌نگری توصیه می‌شود. در این منطقه تالاب زیبایی وجود دارد که در بین نیلوفرهای زیبا، فلامینگوهای صورتی قدم می‌زنند.

مطلب پیشنهادی:  تفریح یک‌ روزه جذاب در قلب تهران

صومعه سرا

در این پناهگاه می‌توانید پرنده‌هایی مانند قو، غاز، سرسبز، گیلار، عقاب تالابی و سایر پرندگان مهاجر را تماشا کنید. بهترین زمان تماشای فلامینگوهای صورتی در این تالاب، زمستان است که فصل مهاجرت پرندگان به حساب می‌آید.

منطقه ییلاقی صومعه سرا

در صومعه‌سرا، منطقه‌ای ییلاقی وجود دارد به نام تنیان که کوهستانی و خوش آب و هوا است. با سفر به صومعه سرا و انتخاب این منطقه برای اقامت، می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر بهره‌مند شوید. در این منطقه جنگل‌های تنیان و تالابی با همین نام و کمی بالاتر غار خونابکش و پارک جنگلی سیاه کوه وجود دارند.

تالاب سیاه درویشان

یکی دیگر از تالاب‌های زیبای صومعه سرا، تالاب سیاه درویشان است که محل رویش نیلوفرهای آبی و زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی است. در این تالاب می‌توانید پرندگانی مانند فیلوش، گیلار، خوتکای و لک لک را مشاهده کنید.

تالاب سیاه درویشان

صومعه سرا با ترکیبی از طبیعت بکر و فرهنگ محلی اصیل، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای کوتاه‌مدت چند روزه است. بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تجربه غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه، سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله دشت مغان اردبیل درباره محل طوفان نوح اطلاعاتی داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 529

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عاشق کردن مردان با سیاست های جذاب و جالب

عاشق کردن مردان موضوعی پیچیده است که نیاز به فهم عمیق از روانشناسی و رفتارهای انسانی دارد.…