4 شهر برای سفر بدون ترافیک از تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با آغاز تعطیلات تابستانی اکثر تهرانی‌ها به دلیل ترافیک سنگین، سفر نرفته‌اند. در این مقاله می‌خواهیم چند شهر که بدون ترافیک می‌توانید به آن سفر کنید را پیشنهاد کنیم.
سفر بدون ترافیک

تجربه سفر بدون ترافیک در زمانی که تعطیلات تابستانی آغاز شده است، کمی مشکل خواهد بود. اما جالب است بدانید که بیشتر ترافیکی که این روزها وجود دارد، به دلیل انتخاب شهرهای شمالی به عنوان مقصد است. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 4 شهر برای سفر بدون ترافیک که آب و هوایی خنک و مطبوع دارند را به شما پیشنهاد کنیم.

گرگان‎

گرگان پایتخت استان گلستان، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که فاصله کمی با تهران دارد. این شهر در نزدیکی دریای خزر است و یکی از شهرهایی است که برای سفر بدون ترافیک می‌توانید آن را انتخاب کنید.

مسیر تهران به گرگان

فاصله تهران تا گرگان حدود 6 ساعت و نیم است باید مسیری 386 کیلومتری را طی کنید. در گرگان می‌توانید از جنگل ناهارخوران، خلیج گرگان، روستای زیارت و جنگل النگدره دیدن کنید.

سفر بدون ترافیک

 

شاهرود

شهر بعدی که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای سفر بدون ترافیک از تهران انتخاب کنید، شاهرود است. این شهر در استان سمنان قرار دارد و طبیعتی بکر و آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد. برای رسیدن به این شهر 5 ساعت و نیم در مسیر هستید و حدود 6 ساعت در مسیر هستید. دمای هوا در این شهر حدود 30 درجه است و اگر به سمت طبیعت این شهر بروید، شاهد هوای خنک و مطبوع خواهید بود.

مسیر تهران به شاهرود

جاهای دیدنی شاهرود که می‌توانید برای تفریح انتخاب کنید شامل جنگل ابر، آبشار مجن، دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش، آرامگاه بایزید بسطامی، باغ گردشگری اورس، چشمه هفت رنگ مجن، پارک آبشار شاهرود و جنگل‌های دشت شاد و اولنگ است.

سفر بدون ترافیک

خرم آباد

شهر بعدی که می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، خرم آباد است. شهر آبشارهای ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که فاصله‌ای 6 ساعته با تهران دارد.

مطلب پیشنهادی:  واقعیت‌هایی درباره اقیانوس‌ها

تهران به خرم آباد

در این شهر می‌توانید از آبشارهای خرم آباد مانند بیشه، نوژیان، افرینه و قلعه فلک الافلاک، پارک جنگلی مخملکوه و دریاچه کیو دیدن کنید.

سفر بدون ترافیک

در این مورد پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر، مقاله ما درباره دریاچه خودجوش ایران یعنی دریاچه کیو که در خرم آباد است را مطالعه کنید.

همدان

همدان مقصد بعدی است که برای سفر بدون ترافیک از تهران می‌توانید تجربه کنید. برای رسیدن به این شهر اگر از مسیر کرج بروید، در ترافیک سنگینی خواهید بود و مسیر 3 ساعت و نیم را در 5 الی 6 ساعت طی خواهید کرد. بنابراین در مسیریابی دقت کنید.

مسیر تهران به همدان

جاهای دیدنی که در همدان می‌توانید برای تفریح از آن بهره‌مند شوید دهکده توریستی گنجنامه، غار علیصدر، هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، روستای ورکانه، گنبد علویان و بی‌شمار جاهای دیدنی دیگر است.

سفر بدون ترافیک

روستاهای اطراف تهران

مورد آخر که برای سفر بدون ترافیک می‌توانید تجربه کنید، روستاها و شهرهای اطراف تهران هستند که در بدترین حالت، حدود 4 ساعت ترافیک را تجربه خواهید کرد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم چون اکثر جاده‌های منتهی به غرب تهران دارای ترافیک سنگین هستند، از شهرهایی که رد سمت شرق و جنوب تهران قرار دارند اتخاب کنید.

سفر بدون ترافیک

از جمله شهرهای اطراف تهران برای سفر بدون ترافیک به دماوند، فیروزکوه، بلده، فیلبند، آبسرد، لواسان و پلور است. توجه داشته باشید که این شهرها طبیعت بی‌نظیر و زیبایی دارند و اگر امکان آن را دارید، برای کمپینگ و اقامت چند روزه در طبیعت می‌توانید انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 517

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پاک کردن لکه پوست گردو از دست با 5 راه حل سریع

لکه پوست گردو از دست شاید مانعی باشد برای لذت نبردن از گردوی تازه که با این 5 روش، این مشک…