دور کردن و از بین بردن حشرات خاک گلدان با 5 راهکار

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی، فقط تامین آب و نور کافی نیست و لازم است خاک گلدان را، به طور مداوم بررسی کنید.
حشرات خاک گلدان

حشرات خاک گلدان ها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی محسوب می‌شوند. اگر در کنار گلدان‌‌ها این اواخر حشره‌های بالدار کوچکی را مشاهده کرده‌اید که شبیه به مگس میوه هستند، خاک گیاه شما آلوده شده است. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 4 راهکار طبیعی برای از بین بردن حشرات گلدان به شما آموزش دهیم.

سیر

بوی سیر فقط انسان‌ها را آزار نمی‌دهد، بلکه برای حشرات خاک گلدان ها نیز آزاردهنده است و آن‌ها را از خاک گلدان دور می‌کند. برای این راهکار، کافیست یک حبه سیر را در خاک گلدانی که آلوده شده است قرار دهید.

نوشیدنی مالت

مواد تشکیل‌دهنده نوشیدنی‌های مالت برای حشرات خاک گلدان جذاب است. بنابراین کافیست در یک ظرف کوچک و گود مانند نعلبکی، مقداری نوشیدنی مالت بریزید و در کنار گلدان قرار دهید. حشرات به نوشیدنی مالت جذب می‌شوند و راه نجاتی ندارند.

اسپری فلفل

فلفل یک دافعه بسیار قوی برای حشرات گلدان ها حساب می‌شود. برای اجرای این راهکار کافیست یک اسپری فلفل خانگی تهیه کنید و با آن، حشرات خاک گلدان ها را از بین ببرید. 3 لیتر آب را به همراه 6 قطره غلیظ مایع ظرفشویی و 2 قاشق غذاخوری فلفل قرمز تند مخلوط کنید.

حشرات خاک گلدان

مواد به دست آمده را داخل یک ظرف مخصوص اسپری بریزید و به خاک گلدان اسپری کنید. برای این کار از هر نوع فلفلی مانند چیلی، سیاه، قرمز یا پاپریکا می‌توانید استفاده کنید. فلفل دارای ماده‌ای به نام کیسپانسین است و به راحتی پشه‌های به وجود آمده از قارچ و حشرات خاک گلدان ها را دور می‌کند.

معجزه مایع ظرفشویی

یکی دیگر از راهکارهای دور کردن حشرات خاک گلدان ها استفاده از ترکیب آب و مایع ظرفشویی است. برای این کار 4 فنجان آب را با 5 قاشق مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک ظرف مخصوص اسپری بریزید و به اطراف گیاه اسپری کنید. در این مورد توصیه می‌کنیم دقت داشته باشید که به برگ گیاهان برخورد نداشته باشد، زیرا باعث خشک شدن گیاه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  راحت‌ترین مسیر زمینی تهران به کیش

تله پشه با سرکه

آخرین راهکاری که در این مقاله به شما توصیه می‌کنیم، استفاده از تله پشه با استفاده از سرکه است. برای این کار یک قاشق غذاخوری شکر را داخل یک کاسه بریزید و با 2 الی 3 قطره مایع صابونی خوشبو مخلوط کنید. سپس یک فنجان سرکه اضافه کنید و خوب هم بزنید. بر روی کاسه یک نایلون یا سلفون بکشید و روی سطح آن را سوراخ کنید. در آخر کافیست این کاسه را در نزدیک گیاه قرار دهید و یک شب صبر کنید. صبح روز بعد شاهد شکار شدن حشرات خاک گلدان هستید که گیاه شما را آلوده کرده بودند.

حشرات خاک گلدان

در این مقاله از مجله دلتا به معرفی 5 راهکار کاربردی برای دور کردن و از بین بردن حشرات خاک گلدان پرداختیم. در ادامه به شما توصیه می‌کنیم با خواندن مقاله 5 راز شادابی گیاهان آپارتمانی، گیاهانی شاداب و سبز داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 477

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

گیاهان آپارتمانی با گل و برگ صورتی

گیاهان آپارتمانی با گل و برگ صورتی جذاب از جمله گزینه‌های محبوب برای کسانی هستند که به دنب…