رشت، شهر باران های نقره ای

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از شهرهای زیبای ایران در سواحل دریای خزر که طبیعت بی‌نظیری دارد و به دلیل بارندگی‌های مداوم، لقب شهر باران‌های نقره‌ای را گرفته است.
شهر رشت

شهر رشت، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین سواحل حاشیه دریای خزر است و به دلیل اینکه در بیشتر فصول سال، هوا بارانی است، لقب شهر باران‌های نقره‌ای به آن داده شده است. قدم زدن در دل کوچه پس کوچه‌های رشت، روح و روان شما را تازه می‌کند و از دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی می‌توانید لذت ببرید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل شهر رشت، شهر باران‌های نقره‌ای، بپردازیم.

جاهای دیدنی شهر رشت

شهر رشت، از آن دسته از شهرهای شمالی ایران است که طبیعت سرسبز و فرهنگ مردمانش، زبانزد خاص و عام است و کمتر کسی را می‌بینید که عاشق طبیعت این شهر نشده باشد. در اینجا قصد داریم معروف‌ترین جاهای دیدنی رشت را به شما معرفی کنیم.

شهر رشت

  1. دریاچه سقالکسار

سد خاکی سقالکسار، در حدود 15 هکتار مساحت دارد و دور تا دور آن را درختان بلوط احاطه کرده است و آب این منطقه از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود. از شهر رشت حرکت کنید و بعد از حدود نیم ساعت رانندگی وارد دهستان لاکان شوید و به این دریاچه خواهید رسید و می‌توانید در آلاچیق کمپ کنید. از دیگر تفریحات این منطقه می‌توان به قایق سواری و پیاده روی در دل طبیعت آرام جنگل اشاره کرد.

  1. میدان شهرداری

یکی از جذابیت‌های شهر رشت، میدان شهرداری است که اداره پست، کتابخانه ملی رشت و موزه شهرداری رشت قرار گرفته و معماری ساختمان‌ها تلفیقی از سبک اروپایی است و دیوارهای سفید و قرمز شهرداری، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. حتی در برخی از مناسبت‌ها، موسیقی زنده در این خیابان اجرا می‌شود و از قدم زدن در این خیابان زیبا سیر نخواهید شد.

شهر رشت

  1. باغ محتشم

باغ محتشم که با نام پارک رشت نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های زیبای رشت است که ساخت آن به دوران قاجار برمی‌گردد و در کنار رودخانه گوهر رود قرار گرفته است. بانی و سازنده این باغ، اکبر خان بیگلری نام دارد که یکی از افراد متمول ایران در دوران ناصر الدین شاه بوده که دخترش با صادق خان اکبر محتشم الملک ازدواج کرده و این پارک این‌گونه نامگذاری شده است. باغ محتشم در خیابان حافظ قرار دارد و درختان تنومندی را در آن خواهید دید.

  1. دریاچه سراوان

یکی از بکرترین جاهای دیدنی شهر رشت که دریاچه‌ای در دل جنگل وجود دارد که روی آن کامل پوشیده از خزه است و در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که شما با یک چمنزار روبرو هستنید. این دریاچه در کیلومتر 17 اتوبان رشت- قزوین و در سمت چپ ورودی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و جزء مناطق محافظت شده می‌باشد. پارک جنگلی سراوان نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که تنوع گیاهی و جانوری بسیاری دارد و می‌توانید تفریحاتی مانند قایق سواری و پینت بال داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  امسال این 7 رنگ لباس مد هستند

شهر رشت

  1. عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی در ضلع جنوبی باغ محتشم قرار دارد و با توجه به اینکه رودخانه از وسط آن عبور می‌کند، زیبایی آن را چند برابر کرده است. جالب است بدانید که این بنا دارای 4 طبقه است که در طبقات اول و دوم آن، 18 ستون چوبی کار گذاشته شده و بلندترین اتاق این عمارت چند ضلعی، هشت گوش نام دارد. این بنا چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان مرکز آموزش هنرهای سنتی برگزیده شده است.

در کنار بازدید از مکان‌های گفته شده، در سفر خود به رشت می‌توانید از خانه میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی و خانه ابریشمی نیز دیدن کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 559

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…