طرز تهیه تاس کباب ساده و بدون گوشت در 30 دقیقه

1
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به غذاهای ساده و بدون برنج علاقه دارید، این روش طرز تهیه تاس کباب را امتحان کنید.
تاس کباب

تاس کباب یک غذای خوش عطر و طعم اصیل ایرانی است که از دیرباز تا کنون طرفداران بسیاری دارد؛ یکی از دلایل این محبوبیت، روش طبخ متفاوت آن است؛ شما می‌توانید در تهیه این غذا از مواد اولیه متفاوتی استفاده کنید؛ برای مثال در صورتی که گیاه‌خوار هستید و یا به خوردن گوشت علاقه‌ای ندارید، در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید تا طرز تهیه تاس کباب را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه تاس کباب ساده

برای تهیه این غذای خوشمزه و کم هزینه به 2 عدد پیاز، 15 عدد قارچ، 3 عدد هویج، 2 عدد سیب زمینی، 2 عدد بادمجان، 5 عدد آلو، 2 عدد گوجه فرنگی و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و زردچوبه نیاز دارید.

تاس کباب

طرز پخت تاس کباب

اگر زمان کمی برای آشپزی دارید و دوست دارید یک غذای ساده اما خوشمزه درست کنید، این روش پخت تاس کباب فوری را حتما امتحان کرده و از آن لذت ببرید.

مرحله اول

نحوه خرد کردن مواد اولیه در تهیه این غذا بسیار مهم است؛ در ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشورید سپس به صورت حلقه‌ای برش بزنید؛ هویج، بادمجان و سیب زمینی را نیز به همین روش پوست گرفته و به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید تا زودتر پخته شوند؛ قارچ‌ها را نیز شسته و اسلایس کنید.

مرحله دوم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله رعایت کرد، چیدمان مواد روی یکدیگر است؛ ابتدا درون یک قابلمه مناسب کمی روغن ریخته و یک لایه سیب زمینی، هویج و بادمجان بچینید؛ سپس برای لایه‌های میانی از قارچ و گوجه استفاده کنید؛ در نهایت به سراغ آماده کردن سس تاس کباب بروید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی در 3 مرحله

مرحله سوم

برای تهیه سس، درون یک لیوان مقداری رب گوجه را با آب مخلوط کرده و بعد از حل شدن آن را روی مواد درون قابلمه بریزید؛ سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا به جوش آید؛ بعد از آنکه همه مواد به حالت نیمه پخت درآمد، درب قابلمه را نیمه باز گذاشته تا مواد به طور کامل پخته و به غلظت مناسب برسد.

مرحله پایانی طرز تهیه تاس کباب

در نهایت بعد از جا افتادن غذا، آلوهای نرم شده را به همراه ادویه‌های که در بالا ذکر کرده‌ایم به غذا اضافه کنید؛ بعداز گذشت 5 دقیقه گاز را خاموش کرده می‌توانید غذا را نوش جان کنید.

نکات مهم در تهیه تاس کباب بدون گوشت

  • انتخاب سبزیجات دلبخواهی است و می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را حذف و یا اضافه کنید.
  • برای مزه بهتر غذا، می‌توانید از چند حلقه سیر استفاده کنید.
  • نکته کلیدی خوشمزه شدن این غذا این است که اجازه دهید با شعله ملایم پخته شود.
  • بهتر است بادمجان را از قبل کمی در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.

تعداد کلمات مطلب: 455

یک نظر

  1. روشنک

    27 دی 1402 در 0:11 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شیرینی میکادو مجلسی با نصف پیمانه آرد نخودچی

شیرینی میکادو جزو آن دسته از دسرهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ با توجه به …