سفر یک روزه سوادکوه، بهشتی در دل طبیعت

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفری به دل بهشت بکر در استان مازندران، با جاذبه‌های گردشگری بسیار.
سفر یک روزه سوادکوه

سفر یک روزه سوادکوه، سفری است هیجان انگیز در دل طبیعتی بکر و بی‌نظیر استان مازندران که هر ساله گردشگران بسیاری هم از این منطقه دیدن می‌کنند. این منطقه در حدود سه ساعت با تهران فاصله دارد و بسیاری از افراد، سفر با قطار را برای رسیدن به سوادکوه و لذت بردن از جاذبه‌های آن انتخاب می‌کنند. اما سوادکوه چه جاذبه گردشگری دارد؟ ما در مجله دلتا، به شما می‌گوییم که در سفر یک روزه سوادکوه، از چه جاهایی دیدن کنید. در ادامه همراه ما باشید.

سفر یک روزه سوادکوه و جاهای دیدنی آن

سوادکوه، یکی از زیباترین بخش‌های استان مازندران است که بهشتی را در دل خود جای داده و تا چشم کار می‌کند، جنگل و سبزی خواهید دید. بهترین راه دسترسی از تهران این است که وارد جاده فیروزکوه شوید و با رسیدن به سوادکوه، سفر فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

سفر یک روزه سوادکوه

  1. پل ورسک

زیباترین و معروف‌ترین جاذبه سوادکوه که در ارتفاع 110 متری از سطح زمین قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی از کوهستان و جنگل دارد. این پل در روستای ورسک ساخته شده و دو کوه را به هم متصل می‌کند. ساخت پل ورسک در سال 1313 آغاز شده و در سال 1315 به پایان رسیده است.

  1. دریاچه شورمست

در سفر یک روزه به سوادکوه حتما از دریاچه شورمست دیدن کنید. در این دریاچه که در جنوب غربی سوادکوه قراردارد، می‌توانید از امکانات تفریحی مانند دوچرخه سواری و قایق سواری استفاده کنید و از خوردن غذاهای محلی در رستوران‌های اطراف لذت ببرید.

برای رسیدن به دریاچه شورمست، از فیروزکوه به سمت قائمشهر حرکت کنید و بعد از عبور از پل سفید و پمپ بنزین، تابلوی شورمست را مشاهده خواهید کرد.

سفر یک روزه سوادکوه

  1. سد لفور

سد لفور در شهرستان سوادکوه و دهستان لفور قرار دارد و اطراف این سد، جنگل بسیار سرسبزی وجود دارد که برای کمپ بسیار مناسب است و می‌توانید چند ساعتی به دور از هیاهوی شهر استراحت کنید. در کنار بازدید از این سد، می‌توانید به برنجستانک هم سر بزنید.

  1. جنگل راش

از دیگر جاذبه‌های گردشگری سوادکوه می‌توان به جنگل راش اشاره کرد که در آن، درخت راش که از درختیان کمیاب است را می‌توانید مشاهده کنید. این جنگل در ارتفاعات قرار گرفته و آب و هوای بسیار خنکی دارد و بهترین فصل برای بازدید، اواسط بهار تا پاییز می‌باشد.

  1. هفت آبشار

این مکان دیدنی، از هفت آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده که باید خود را برای یک کوهنوردی به نسبت طولانی آماده کنید که در آخر، می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید. برای رسیدن به این آبشار، از شیرگاه به سمت بابل حرکت کرده و اواسط راه وارد مسیر فرعی درازکلا شوید و جاده را انتها پیش ببرید تا به قسمت خاکی آبشار برسید. ماشین را پارک کرده وبه پیاده روی در دل جنگل ادامه دهید.

مطلب پیشنهادی:  مهارت های زندگی که باید بدانید

سفر یک روزه سوادکوه

  1. غار زنگیان

از دیگر مناطق دیدنی در سفر یک روزه سوادکوه، غار زنگیان است که در روستای زنگیان قرار دارد و در طول راه، از دیدن سازه‌های آهکی لذت خواهید برد. برای رسیدن به این آبشار زیبا، از روستای آلاشت عبور کرده و بعد از عبور از یک دوراهی، سمت چپ وارد یک فرعی شوید و 15 کیلومتر به راه خود ادامه دهید تا به مقصد برسید.

تعداد کلمات مطلب: 519

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

سوئیس ایران کجاست؟

دشت هلن در چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی رشته کوه‌های زاگرس، منطقه محافظت شده‌ای است که ب…