راهنمای کامل خرید گل آپارتمانی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید گل و گیاهی که خریداری می‌کنید، رشد بهتری در فضای خانه داشته باشد، حتما هنگام خرید باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید.
خرید گل آپارتمانی

خرید گل آپارتمانی، یکی از کارهایی است که طراوت و سرزندگی را به خانه شما به ارمغان می‌آورد و حتی زیبایی فضا را نیز چندین برابر می‌کند. اما این را هم باید در نظر داشته باشید که هر گل و گیاهی، نیازهای خاصی دارد و بسیار مهم است قبل از خرید و انتخاب آن‌ها، یک سری معیارها را در نظر داشته باشید تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا نکات مهم در خرید گل آپارتمانی را در اختیارتان قرار دهیم.

خرید گل آپارتمانی

راهنمای خرید گل آپارتمانی

گل آپارتمانی همان طور که از نام پیداست، برای نگهداری در فضای خانه طراحی شده و علاوه بر زیبایی، به تمیزتر شدن محیط داخل خانه نیز می‌کند. برخی از این گل و گیاه‌ها، به نور بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر به نور کمتر و یا برخی از گیاهان نباید در محیط‌های مرطوب قرار بگیرند. از این رو، نیاز است که به یک سری موارد هنگام خرید گل آپارتمانی توجه داشته باشید.

  1. محل نگهداری گیاه

از آنجایی که هر گیاهی با یک نوع خاصی از شرایط آب و هوایی سازگار است، باید به محیط نگهداری آن توجه داشته باشید. یکی از عوامل مهم در رشد گل و گیاه، نور است و حتما هنگام خرید این را در نظر داشته باشید که گیاهی که انتخاب می‌کنید، به چه میزان نور نیاز دارد، به طور مثال، حسن یوسف و شمعدانی، حتما باید در جایی قرار بگیرند که نور زیادی دریافت کنند.

دمای محیط نگهداری گل آپارتمانی را حتما در نظر بگیرید و اگر محل زندگی شما، آب و هوای سردی دارد، سراغ گل‌هایی بروید که نسبت به سرما مقاوم هستند.

  1. کیفیت گل و گیاه

کیفیت گل و گیاهی که خریداری می‌کنید، بسیار مهم است و حتما هنگام خرید، کیفیت برگ‌ها را با دقت بررسی کنید و اگر برگ‌ها زرد شده بودند یا لک داشتند و پژمرده بودند، آن گل را خریداری نکنید. هم چنین در صورت مشاهده نقاط چسبناک روی برگ گل، از خرید آن خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  با گیاه ماه تولد، خوش‌شانسی را به خانه خود هدیه دهید

خرید گل آپارتمانی

  1. در نظر گرفتن فصل

بهتر است زمانی که قصد دارید یک گیاه آپارتمانی خریداری کنید، فصل را هم در نظر بگیرید، چرا که هر گیاهی در فصل مناسب خودش باید خریداری و نگهداری شود. به طور مثال، برخی از این گل‌ها در فصل بهار یا پاییز رشد بهتری دارند و ممکن است در فصل‌های دیگر، رشد خوبی نداشته باشند و سریع از بین بروند.

  1. خاک و کود مناسب

حتما هنگام خرید گل آپارتمانی، اطلاعاتی در خصوص کود مناسب گیاه کسب کنید و از تعویض خاک آن، قبل از یک ماه خودداری کنید، چرا که گیاه باید با خاک خود سازگاری پیدا کند تا رشد بهتری داشته باشد.

  1. فصای در دسترس

از آن‌جایی که انواعی از گل و گیاه در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است، حتما فضای در دسترس برای نگهداری را هنگام خرید در نظر داشته باشید. اگر فضای محدودی دارید، سراغ گیاهانی بروید که ابعاد کوچک‌تری دارند و یا رشد زیادی نمی‌کنند. نکته بسیار مهم این است که گیاهانی که کوچک هستند، سریع‌تر رشد می‌کنند و فضای بیشتری را برای آن‌ها بایددر نظر بگیرید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 507

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

سوئیس ایران کجاست؟

دشت هلن در چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی رشته کوه‌های زاگرس، منطقه محافظت شده‌ای است که ب…