4 جاذبه گردشگری تویسرکان شهر گردوی ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه گردشگری تویسرکان به دلیل قرارگیری در مسیر گنجنامه، بیشتر تاریخی هستند.
جاذبه گردشگری تویسرکان

در 60 کیلومتری همدان، چهارمین شهر بزرگ این استان یعنی تویسرکان قرار دارد و در این مقاله مجله دلتا، 4 مورد از جاذبه گردشگری تویسرکان که تاریخی هستند را معرفی می‌کنیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر که در نزدیکی دامنه‌های جنوبی کوه‌های الوند است، آب و هوای معتدل و طبیعت چشم‌نوازی دارد. لازم به ذکر است که ما در مقاله‌ای دیگر، درباره شهر گردوی ایران اطلاعات بیشتری نوشته‌ایم که دعوت می‌کنیم از آن دیدن کنید.

آرامگاه حبقوق

طبق روایات تاریخی، حبقوق یا حیقوق یکی از پیامبران اهل کتابی است که حدود 700 سال پیش از میلاد مسیح مبعوث شده بود. آرامگاه این پیامبر در شهر تویسرکان قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی یهودیان شناخته می‌شود. این آرامگاه در قرن هفتم هجری و در دوران سلجوقیان ساخته شده و ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است که ظاهر این بنا، به صورت هشت ضلعی است.

آرامگاه حبقوق

قلعه اشتران

به طور کلی، شهر تویسرکان به دلیل قرارگیری در مسیر گنجنامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در 18 کیلومتری تویسکان و در روستای اشتران، بقایای قلعه اشتران دیده می‌شود که شکوه و عظمت آن چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. این قلعه روزگاری به عنوان مهم‌ترین دژ نظامی زمان شناخته می‌شد و امروزه به یکی از جاذبه گردشگری تویسرکان تبدیل شده است.

قلعه اشتران

قلعه اشتران زیربنایی به وسعت یک هکتار دارد و داخل آن عمارتی دو طبقه ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تویسرکان، حتماً از این بنا و معماری دوران قاجار 4 برجی آن دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی:  این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کنند

روستای پلکانی گشانی

همدان یکی از شهرهایی است که تاریخ غنی و شناخته شده‌ای دارد. بنابراین دور از انتظار نیست که قدیمی‌ترین و معروف‌ترین روستای پلکانی را در این استان ببینیم. روستای گشانی در 17 کیلومتری تویسرکان و در مسیر همدان به گنجنامه قرار دارد. خانه‌های این روستا به دلیل موقعیت کوهستانی که دارد به شکل پلکانی ساخته شده است. جالب است بدانید که معماری این خانه‌ها، به سبک سنتی است و به باغ‌های روستا چشم‌اندازی زیبا دارد.

روستای پلکانی گشانی

کاروانسرای شاه عباسی فرسنج

در نزدیکی تویسرکان و در کنار روستای فرسنج، کاروانسرایی از دوران حکومت صفویه وجود دارد که شاخص معماری آن دوران به حساب می‌آید. این کاروانسرا 4 ایوان و برج‌های متقارن دارد و یکی از هزار کاروانسرای باقی‌مانده از آن دوران است. کاروانسرای شاه عباسی فرسنج، در قدیم اقامتگاه اصلی مردمی بود که به عراق سفر می‌کردند.

جاذبه گردشگری تویسرکان

در این مقاله به شما 4 مورد از جاذبه گردشگری تویسرکان را معرفی کردیم که بیشتر تاریخی بوده‌اند. چنانچه علاقه‌مند به شناخت جاذبه های گردشگری طبیعی این شهر هستید، از طریق دیدگاه به ما اطلاع دهید.

تعداد کلمات مطلب: 425

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کنترل چربی پوست با 10 ترفند ساده و کاربردی

در فصل گرم تابستان، کنترل چربی پوست عملاً دشوار است. تابستان با گرمای بسیار بالایی همراه ا…