هزینه سفر سه روزه به مشهد با هواپیما چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مشهد، که در شرق کشور واقع شده، هرساله میزبان مسافران داخلی و خارجی زیادی است. این شهر مکان های دیدنی و تفریحی زیادی در اطراف خود قرار داده است و به مسافرین این امکان را می دهند تا در کنار زیارت یک سفر تفریحی لذت بخش را نیز تجربه کنند. با توجه به موقعیت مکانی مناسب مشهد، می توان از انواع وسایل حمل و نقل نظیر قطار، خودرو شخصی، اتوبوس، هواپیما برای سفر به این شهر استفاده کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد.
هزینه سفر سه روزه به مشهد با هواپیما

مشهد، که در شرق کشور واقع شده، هرساله میزبان مسافران داخلی و خارجی زیادی است. این شهر مکان های دیدنی و تفریحی زیادی در اطراف خود قرار داده است و به مسافرین این امکان را می دهند تا در کنار زیارت یک سفر تفریحی لذت بخش را نیز تجربه کنند. با توجه به موقعیت مکانی مناسب مشهد، می توان از انواع وسایل حمل و نقل نظیر قطار، خودرو شخصی، اتوبوس، هواپیما برای سفر به این شهر استفاده کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد.

یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به مشهد، انتخاب هواپیما است. اگر چه ممکن است هزینه بلیط هواپیما مشهد زیاد شود ولی در زمان خود صرفه جویی می کنید و خستگی مسیر را نیز ندارید. به غیر از قیمت بلیط هواپیما مشهد، عوامل دیگری مانند اقامت، حمل و نقل در سطح شهر مشهد، وعده های غذایی و هزینه تفریحات و ورودی های مکان های دیدنی ، تعیین کننده هزینه کلی سفر شما به مشهد است.

در این مقاله با بررسی همه جوانب، هزینه یک سفر سه روزه به مشهد با هواپیما را شرح می دهیم تا چنانچه قصد انتخاب این مقصد را داشتید، هزینه سفر برایتان مشخص باشد و نگرانی بابت آن نداشته باشید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

قیمت بلیط هواپیما مشهد چقدر است؟

در برنامه ریزی برای سفر به مشهد، از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفت، هزینه بلیط بلیط هواپیما است که قیمت آن به شهر مبدا و کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی بستگی دارد. یکی از مسیرهای پرتردد داخلی، مسیر تهران مشهد بوده که قیمت بلیط آن در برخی روزها بیشتر است. قیمت بلیط تهران مشهد کلاس اکونومی در برخی روزها از 1 میلیون و 500 هزار تومان و کلاس بیزینس از 2 میلیون و 500 تومان شروع می شود. بلیط هواپیما تهران مشهد توسط ایرلاین های متعددی ارائه می شود که قیمت آن کمی متفاوت است. بطور مثال قیمت بلیط تهران مشهد هواپیمایی اروان نسبت به ماهان ارزان تر است.

در ادامه به قیمت تقریبی بلیط هواپیما مشهد از مبدا های مختلف در مرداد 1403 می پردازیم.

  • قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد از حدود 1,874,000 تومان شروع می شود.
  • قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد از حدود 2,499,000 تومان شروع می شود.
  • قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد از حدود 2,799,000 تومان شروع می شود.
  • قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد از حدود 2,590,000 تومان شروع می شود.
  • قیمت بلیط هواپیما کیش مشهد از حدود 3,406,000 تومان شروع می شود.

اگر محدودیت زمانی نداشته باشید برای کاهش هزینه بلیط هواپیما می توانید از بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد استفاده کنید.

بعد از رسیدن به مشهد و برای طی کردن مسیر فرودگاه تا محل اقامت خود، می توانید از مترو یا تاکسی های فرودگاه و تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. قیمت بلیط مترو مشهد 1500 تومان است و قیمت تاکسی فرودگاه و تاکسی اینترنتی با توجه به مسافت تعیین می شود ولی حداقل 70 هزار تومان را باید در نظر گرفت.

هزینه رزرو هتل در مشهد چقدر است؟

در مشهد و به ویژه در نزدیکی حرم می توانید برای اقامت، سوئیت، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و همچنین هتل را انتخاب کنید. از بین گزینه های ذکر شده، رزرو هتل در مشهد، هزینه بالاتری دارد اما در عوض، خدمات با کیفیتی را دریافت می کنید. در اکثر هتل های مشهد صبحانه همراه اقامت است و حتی می توان هتل را به صورت فولبرد و هافبرد رزرو کرد تا نگرانی از بابت وعده های غذایی نداشته باشید. اگر برای رزرو از بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم اقدام کنید، هزینه حمل و نقل تا حرم را کاهش داده اید.

مطلب پیشنهادی:  کاخ آقامحمدخان قاجار، بنایی از یاد رفته در گرگان!

قیمت هتل های اطراف حرم با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافرین قرار می دهند و فاصله هتل تا حرم تعیین شده است. قیمت هتل های 5 ستاره مشهد از شبی حدود 2,300,000 تومان شروع می شود ولی اگر به دنبال هتل های قیمت مناسب هستید، هتل های 4 ستاره و هتل های 3 ستاره با قیمت پایین تر پیدا خواهید کرد.

قیمت بلیط هواپیما مشهد

هزینه حمل و نقل درون شهری مشهد

مشهد دارای کامل ترین سیستم حمل و نقل درون شهری است که از ساعت 6 تا 11 به مسافرین و شهروندان خدمت رسانی می کند. برخی خطوط نیز به صورت 24 ساعته در حال سرویس دهی هستند و با توجه به هزینه جزئی بلیط مترو و اتوبوس در مشهد دیگر نگرانی برای هزینه حمل و نقل در مشهد ندارید. ولی می توان از تاکسی های سطح شهر مشهد و تاکسی های اینترنتی استفاده کرد که هزینه آن بسته به مسافت سفر شما دارد.

هزینه حمل و نقل درون شهری مشهد

هزینه وعده‌های غذایی در مشهد

اکثر هتل های مشهد پذیرای مهمانان غیر مقیم هتل خود هستند. چنانچه هتل انتخابی شما، بدون وعده های غذایی است، می توانید ناهار و شام را مهمان رستوران هتل های دیگر باشید. هزینه حدودی غذا در این رستوران ها از حدود 200 هزار تومان شروع شده است. اگر به دنبال کاهش هزینه باشید سفارش غذا به صورت اینترنتی گزینه مناسبی است که می توانید غذا را در محل اقامت خود میل نمایید. چنانچه به مشهد سفر کردید، حتما از غذاهای محلی مشهد مانند شله و شیشلیک امتحان کنید و لذت ببرید.

هزینه تفریحات مشهد

مکان های تاریخی، تفریحی زیادی نظیر آرامگاه افشار، آرامگاه فردوسی، کلیسا مسروپ مقدس، خانه های تاریخی اطراف حرم مانند خانه داروغه، خانه ملک، چالیدره، باغ مشهد و غیره در مشهد قرار دارد که برای بازدید از برخی از آن ها نیاز به پرداخت ورودی است. ورودی های هر مکان متفاوت است ولی قیمت حدودی 60 هزار تومان را باید برای ورودی در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر به مشهد

زمان سفر شما به مشهد با توجه به عواملی مانند فصل سفر و تعطیلات و مناسبت ها مشخص می شود. برای تعیین زمان سفر با توجه به فصول باید این را در نظر گرفت که شهر مشهد در منطقه خشک و سرد کشور واقع شده است. در فصل بهار و پاییز که آب و هوای مشهد معتدل و خنک است می تواند بهترین زمان سفر به مشهد محسوب می شود که البته هزینه ها هم مقداری زیاد است. در تابستان به دلیل گرمای هوا و در زمستان به دلیل سرمای هوا، مشهد گزینه خوبی برای سفر نیست ولی به دلیل کاهش مسافر، قیمت اقامت نیز کاهش می یابد.

همچنین قیمت بلیط و اقامت در مناسبت ها و تعطیلات، به دلیل ترافیک زیاد مسافرین مشهد زیاد می باشد که باعث افزایش کلی هزینه های سفرتان می شود.

بهترین زمان سفر به مشهد

سخن آخر

با توجه به هزینه هایی که در بخش های قبلی به صورت حدودی اعلام شد هزینه کلی یک سفر سه روزه به مشهد با هواپیما، که شامل هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت، هزینه وعده های غذایی، هزینه تفریحات و هزینه حمل و نقل درون شهری است، حدود 11 میلیون تومان برآورد می شود. با توجه به سلیقه هر فرد در انتخاب پارامترهای سفر، هزینه سفر کمتر و یا بیشتر از این مبلغ است.

تعداد کلمات مطلب: 1120

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

4 جاذبه گردشگری تویسرکان شهر گردوی ایران

در 60 کیلومتری همدان، چهارمین شهر بزرگ این استان یعنی تویسرکان قرار دارد و در این مقاله مج…