تور یک روزه تهران گردی

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گشت و گذار یک روزه در بهترین مکان‌های دیدنی تهران.
تهران گردی

تهران گردی، یکی از برنامه‌های متنوعی است که می‌توانید برای آخر هفته در نظر داشته باشید و از دیدن مکان‌هایی که در مواقع عادی از آن‌ها غافل هستیم، لذت ببرید. تهران، کلان شهری است که مکان‌های تاریخی، رستوران، اماکن تفریحی و کافه‌ها و رستوران‌ها را در خود جای داده است و می‌توانید برنامه متفاوتی داشته باشید. ما در مجله دلتا قصد داریم به بررسی تهران گردی و جاهایی که در یک روز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

بهترین مکان‌ها برای تهران گردی

تهران گردی می‌تواند شامل بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی و موزه‌ها و یا رفتن به طبیعت باشد. در ادامه، به معرفی بهترین مکان‌هایی که برای گشت و گذار یک روزه در تهران مناسب هستند، می‌پردازیم.

تهران گردی

  1. شروع تهران گردی با خوردن صبحانه

صبح خود را با صرف صبحانه در کافه و رستوران آغاز کنید که لیستی ازرستوران‌های معروف را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • پل طبیعت

یکی اززیباترین پل‌های تهران واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی که دارای تعدادی کافه و رستوران با تنوع بالای منو است که می‌توانید زمان خوردن صبحانه، از دیدن طبیعت هم لذت ببرید. بعد از صبحانه هم می‌توانید در آب و آتش قدم بزنید.

  • کافه سام

کافه سام، یکی از کافه‌های لوکس تهران است که نمای تمام شیشه‌ای دارد و طراحی دکوراسیون، انتخاب مبلمان و هم چنین باغ روباز از دلایل محبوبیت این کافه می‌باشد. انواعی از وافل، کروسان و مافین‌های خوشمزه را می‌توانید نوش جان کنید. این کافه در خیابان فرشته، سام سنتر واقع شده است.

  1. تهران گردی در مراکز تاریخی و موزه‌ها

زمانی که نوبت به گشت و گذار در تهران می‌رسد، می‌توانید از مکان‌ها وبناهای زیر دیدن کنید:

  • کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از بناهای به جا مانده از دوران قاجار است که قدمت 200 ساله دارد و یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران به حساب می‌آید. حتما از این بنا دیدن کنید تا با داستان‌ها و روایات آن دوران آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی:  روش‌هایی برای حفظ تعادل هورمون ها

تهران گردی

  • موزه ایران باستان

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه ایران که در آن اشیای دوران پارینه سنگی را خواهید دید و جدیدا هم اشیای دوران ساسانی به این موزه اضافه شده است. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما از این موزه دیدن کنید.

این کاخ در ضلع شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده و در این مجموعه تاریخی، می‌توانید از کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما و باغ موزه کتیبه هم دیدن کنید. این مجموعه در تمام روزهای هفته باز است و حتی می‌توانید از کافه درون محوطه هم استفاده کنید.

  1. تهران گردی در طبیعت

پارک‌های تهران یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار هستند، که به معرفی برخی از بهترین‌ها خواهیم پرداخت.

  • دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس، این روزها یکی از بهترین مکان‌های دیدنی تهران است که می‌توانید وارد پارک جنگلی چیتگر شوید و آن‌جا پیک نیک داشته باشید و روز خود را سپری کنید.

  • پارک جنگلی لویزان

یکی از بهترین پارکها در شمال شرق تهران که از آن‌جا م‌یتوان غروب تهران را به خوبی دید. این پارک همچنین داراری بوفه و آلاچیق است و به عنوان یکی از بهترین پارک‌ها برای کمپ شناخته می‌شود.

  • پارک جمشیدیه

در این پارک با آبشار مصنوعی، حوض‌ها و مجسمه‌های دست ساز روبرو می‌شوید و در قسمت بالای پارک به برکه و قفس پرندگان خواهید رسید. برای رفتن به این پارک زیبا، به سمت میدان تجریش و سپس میدان قدس بروید و به پارک جمشیدیه برسید.

مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، بخشی از تفریحات تهران گردی هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 571

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اصول با کلاس صحبت کردن را بیاموزید

با کلاس صحبت کردن مهارتی است که نیازمند تمرین و توجه به جزئیات است. در ادامه با مجله دلتا …