چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟ (آموزش مشاهده)

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه در اسپاتیفای متن اهنگ را ببینیم؟

در دنیای موسیقی امروزی، ارتباط با متن آهنگ‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباطی بین هنرمند و مخاطبان بسیار ارزشمند است. اسپاتیفای به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های استریم موسیقی، امکاناتی را برای دسترسی به متن آهنگ‌ها فراهم نموده که این امر به شناخت بهتر و عمیق‌تر از محتوای موسیقی کمک می‌کند. در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟

چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟

وقتی شما از Spotify استفاده می‌کنید، گاهی اوقات تمایل دارید که همراه با گوش دادن به آهنگ، متن آن را هم ببینید. مخصوصا در موسیقی‌های غیر ایرانی که قصد دارید مفهوم آن را هم درک کنید. به همین دلیل خیلی از کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟ اکنون نحوه مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای را مرحله به مرحله برای دستگاه‌های مختلف آموزش می‌دهیم تا بتوانید از این قابلیت جذاب هر چه سریع‌تر استفاده کنید.

با خرید اکانت اسپاتیفای علاوه بر مشاهده متن آهنگ مطابق مراحل زیر، استفاده از ویژگی‌های متنوع این برنامه مانند پخش با کیفیت آهنگ‌ها و بدون قطعی، دسترسی به آهنگ‌های متنوع، دسترسی به محتوای اختصاصی اسپاتیفای، حذف تبلیغات و… هم ممکن می‌شود.

آموزش برای گوشی

برای اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم باید این فرایند را در دستگاه‌های مختلف توضیح دهیم. در ادامه آموزش مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای را در تلفن‌های همراه بررسی می‌کنیم.

اجرای برنامه اسپاتیفای و  پخش آهنگ

ابتدا برنامه اسپاتیفای را در تلفن همراه خود اجرا و پس از باز کردن برنامه، آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. شما می‌توانید برای این کار، نام آهنگ یا آلبوم مورد علاقه خود را در نوار جستجو بنویسید. پس از پیدا کردن آهنگ، آن را پخش کنید. نوار پخش آهنگ در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

نمایش صفحه پخش آهنگ

برای دسترسی به جزئیات بیش‌تر و گزینه‌های اضافی، روی نوار پخش آهنگ که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. با این کار، صفحه جدیدی باز می‌شود که اطلاعات بیش‌تری درباره آهنگ در حال پخش، مانند کاور آلبوم و دکمه‌های کنترل پخش را نمایش می‌دهد.

انتخاب گزینه Lyrics

در صفحه جدید، در پایین صفحه گزینه‌ای به نام Lyrics یا متن آهنگ وجود دارد که باید روی این گزینه ضربه بزنید. عدم مشاهده این گزینه در یک موسیقی به معنای در دسترس نبودن متن موسیقی مورد نظر است. این مشکل می‌تواند به دلیل عدم ارائه متن توسط ناشر یا هنرمند باشد.

انتخاب گزینه Lyrics

نمایش متن آهنگ

بعد از انتخاب گزینه “Lyrics”برنامه اسپاتیفای،

متن آهنگ را به‌صورت خودکار برای شما نمایش می‌دهد. متن آهنگ معمولا در قالب خطوط جداگانه و همآهنگ با موسیقی پخش می‌شود. یکی از ویژگی‌های متن آهنگ پخش شده، برجسته‌سازی کلمات است. یعنی به طور همزمان با پخش آهنگ، متن همان قسمت برجسته می‌شود تا بتوانید آن را راحت‌تر دنبال کنید.

نمای تمام صفحه متن اشعار

برای مشاهده متن آهنگ در ابعاد بزرگ‌تر و تمام صفحه روی گزینه more یا نمادی که روی عکس زیر می‌بینید، کلیک کنید. (با توجه به نسخه اسپاتیفای) این کار باعث می‌شود تا متن آهنگ در حالت تمام صفحه نمایش داده شود و شما بتوانید به راحتی آن را دنبال کنید.

خروج از نمای اشعار

اگر دیگر نیازی به مشاهده متن آهنگ ندارید و می‌خواهید به صفحه پخش آهنگ بازگردید، می‌توانید در قسمت بالای صفحه با ضربه زدن روی نماد X در گوشه سمت راست یا نماد فلش رو به پایین در گوشه سمت چپ از نمای اشعار خارج شوید. (با توجه به نسخه اسپاتیفای) این کار باعث می‌گردد تا به صفحه قبلی بازگردید و کنترل‌های پخش آهنگ را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  این ورزش مخصوص تنبل‌ها است!

آموزش برای نسخه وب

اکنون می‌دانیم چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؛ البته فقط در تلفن همراه در ادامه همراه ما باشید تا مشاهده متن آهنگ در نسخه وب اسپاتیفای را توضیح دهیم.

اجرای برنامه اسپاتیفای

بعد از باز کردن برنامه اسپاتیفای، موسیقی مورد نظرتان را جستجو و آن را پخش کنید. برای جستجوی موسیقی مورد نظرتان می‌توانید وارد نوار جستجوی این برنامه شوید.

نمایش کنترل‌های موسیقی و انتخاب گزینه Lyrics

در پایین صفحه، نوار کنترل‌های موسیقی را می‌بینید که شامل دکمه‌های پخش/توقف، جلو و عقب بردن آهنگ، و کنترل حجم صدا است. در نوار کنترل‌های موسیقی، نمادی به شکل میکروفون وجود دارد که با کلیک روی آن، متن آهنگ (Lyrics) نمایش داده می‌شود. این نماد معمولا در کنار دکمه‌های دیگر کنترل موسیقی قرار دارد.

نمایش متن آهنگ

با کلیک روی نماد میکروفون، متن آهنگ فعلی در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

نمایش متن آهنگ

توجه داشته باشید که اگر آهنگ به زبانی غیر از انگلیسی باشد، ممکن است متن آهنگ نمایش داده نشود. این موضوع بستگی به وجود متن آهنگ برای زبان مورد نظر دارد.

آموزش مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای تلویزیون

مشاهده متن آهنگ در برنامه اسپاتیفای برای تلویزیون هم امکان‌پذیر است و به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان با شنیدن آهنگ، متن آن را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون مشاهده کنید. در اینجا توضیح می‌دهیم در تلویزیون چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟

اجرای برنامه اسپاتیفای

ابتدا برنامه Spotify را در تلویزیون خود باز کنید. این برنامه برای تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های استریم مانند Apple TV، Android TV و Amazon Fire TV در دسترس است.

پخش آهنگ و رفتن به بخش درحال‌ پخش

آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید و پس از شروع پخش آهنگ، به بخش “درحال ‌پخش” (Now Playing) بروید. این بخش معمولا در پایین صفحه نمایش تلویزیون قرار دارد و شامل اطلاعاتی مانند نام آهنگ، نام هنرمند و کاور آلبوم است.

فعال کردن گزینه Show Lyrics

در گوشه سمت راست صفحه، گزینه‌ای به نام Show Lyrics یا نمایش متن آهنگ وجود دارد. این گزینه به شکل یک نماد یا دکمه نمایش داده می‌شود. با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون، به این گزینه بروید و آن را فعال کنید.

فعال کردن گزینه Show Lyrics در اسپاتیفای

نمایش متن آهنگ

پس از فعال کردن گزینه “Show Lyrics”متن آهنگ روی صفحه اصلی تلویزیون نمایش داده می‌شود. متن آهنگ به طور خودکار با پخش آهنگ، همآهنگ و کلمات در حال پخش، برجسته می‌شوند تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را دنبال کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم. این برنامه امکان مشاهده متن آهنگ‌ها را برای کاربران در تمامی پلتفرم‌های خود از جمله موبایل، وب و حتی تلویزیون فراهم کرده است. اکنون با پخش آهنگ مورد نظر، می‌توانید به سادگی متن آهنگ را در صفحه نمایش دستگاه خود ببینید. پس آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید، مطابق مراحل گفته شده در این مطلب فعال‌سازی قابلیت نمایش متن را انجام دهید و در نهایت همراه با موسیقی بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 1083

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تشخیص برنج کهنه از نو با 7 ترفند ساده

تشخیص برنج کهنه از نو یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای تازه عروس‌ها و کسانی است که به تازگی …