قله های بلند ایران که برای فتح دماوند شما را آماده می کنند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۴ مورد از قله های بلند ایران جزو برنامه تمرینی کوهنوردانی است که قصد صعود به دماوند را دارند. در این مقاله مجله دلتا این ۴ قله بلند ایران را به شما معرفی کرده‌ایم.
قله های بلند ایران

با نزدیک شدن به مرداد ماه، شرایط آب و هوایی برای فتح دماوند مناسب می‌شود. اکثر کوهنوردان و عاشقان این رشته ورزشی، با گرم شدن هوا برای فتح قله دماوند حاضر می‌شوند. اما اکثر آن‌ها قبل از دماوند، برای تمرین به سراغ قله های بلند ایران می‌روند تا از همه لحاظ آماده شوند. در این مقاله از مجله دلتا، به معرفی 4 مورد از قله های بلند ایران می‌پردازیم.

علم کوه | مازندران

دومین مورد از قله های بلند ایران علم کوه در استان مازندران است. این قله با ارتفاع 4850 متر، در رشته کوه البرز قرار گرفته است. به طور کلی کوهنوردانی که قصد فتح دماوند را دارند، برای برنامه‌های تمرینی قبل صعود این کوه را قرار می‌دهند.

علم کوه در کلاردشت

درجه سختی فتح این قله به نسبت دماوند کمتر است و مسیرهای مختلفی برای فتح دارد. اما به طور معمول، کوهنوردان مسیر جنوبی که ساده‌تر است را انتخاب می‌کنند. بهترین فصل صعود به دومین قله بلند ایران تابستان و در ماه‌های تیر و مرداد است.

سبلان | اردبیل

یکی از قله های بلند ایران که از جاذبه‌های گردگشری اردبیل محسوب می‌شود، قله سبلان است. این کوه با ارتفاع 4811 متر، روزگاری آتشفشان بوده و امروز در آرامش است. قله سبلان در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشگین‌شهر قرار دارد. معمولاً در طول سال پوشیده از برف و یخ است و فقط در ماه‌های تیر و مرداد برای صعود مناسب است.

دریاچه قله سبلان

اطراف این قله پیست اسکی و مجموعه‌های تفریحی حوضچه آب گرم نیز وجود دارد که مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ضمن اینکه در بالای قله هم یک دریاچه زیبا وجود دارد که موهبتی طبیعی برای کسانی است که سختی صعود را به جان می‌خرند.

مطلب پیشنهادی:  با این ۹ ترفند همیشه خوش‌ عکس باشید

هزار | کرمان

چهارمین مورد از بلندترین قله های ایران برای کوه هزار در استان کرمان است. این قله به ارتفاع 4465 متر در فصل بهار میزبان کوهنوردان است. گفته می‌شود علت نامگذاری این قله به نام هزار به دلیل انبوه گیاهان معطری است که در دامنه آن وجود دارد.

قله های بلند ایران

 

شیرکوه | یزد

آخرین مورد از قله های بلند ایران در استان یزد و در شهر تفت قرار دارد. این قله با ارتفاع 4075 متر یکی از کوه‌هایی است که قبل از دماوند باید به آن صعود کرد. شیرکوه در رشته‌کوه‌های مرکزی ایران قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع آب شیرین در روستاهای اطراف تفت شناخته می‌شود.

شیرکوه یزد

در این مقاله از مجله دلتا، 4 مورد از قله های بلند ایران که بالای 4000 متر ارتفاع داشتند را به شما معرفی کردیم. این کوه‌ها جزو تکلیف کوهنوردانی است که می‌خواهند صعود به دماوند را در کارنامه خود داشته باشند. در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقدس ترین کوه ایران را در این مقاله بشناسید.

تعداد کلمات مطلب: 440

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین بستنی انبه در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بستنی انبه را به بهترین شکل در خانه درست کنید. خبر خوبی که برایت…