غار رنگین کمان هرمز، غاری که هر سال رنگ عوض می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غاری شگفت انگیز در جنوب هرمز که تمام لایه‌های آن رنگی است و هر سال تغییر رنگ می‌دهد.
غار رنگین کمان

غار رنگین کمان، یکی از عجیب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز است که خود جزیره، به دلیل داشتن خاک‌های رنگی، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما در دل این جزیره بکر و زیبا، غاری وجود دارد که تمام لایه‌های آن رنگی است و مانند یک رنگین کمان به نظر می‌رسد. غاری که قطعا از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. ما در مجله دلتا، به معرفی کامل غار رنگین کمان هرمز، این جاذبه گردشگری عجیب خواهیم پرداخت. پس در ادامه همراه ما باشید.

غار رنگین کمان

معرفی کامل غار رنگین کمان هرمز

غار رنگین کمان، غاری است رنگارنگ با فضای کهکشانی که در جنوب جزیره هرمز واقع شده است که این غار، طی سال‌ها و در پی عبور جریان آب از سمت دریا تشکیل شده است. سنگ‌های رسوبی و نمکی به مرور، لایه لایه روی هم قرار گرفته‌اند و در طول زمان، لایه صافی را تشکیل داده‌اند که مانند رنگین کمان به نظر می‌رسد.

ممکن است این غار از بیرون نمای چندانی نداشته باشد، اما زمانی‌که وارد آن می‌شوید، با شگفتی روبرو خواهید شد که در هیچ کجای دنیا ندیده‌اید و جالب اینجاست که هر چه به قسمت انتهایی غار بروید، ترکیب رنگ‌ها و زیبایی غار به اوج می‌رسد. علت رنگی شدن غار، ترکیبات موجود در سنگ‌هاست که به مرور زمان با آهن تریکب شده‌اند و کانی‌های رنگی ایجاد شده است.

راز جالب غار رنگین کمان

شاید باورتان نشود، اما این غار هر سال رنگ عوض می‌کند و همه فکر می‌کنند که لایه‌ها عوض شده‌اند. اما واقعیت این است که هر سال تابستان که گرما و رطوبت داخل غار زیاد می‌شود، کانی‌ها براق‌تر شده و طیف رنگی آنها تغییر می‌کند. حتی زمانی‌که در این فصل از غار دیدن کنید، متوجه خیس بودن دیواره‌ها خواهید شد.

مطلب پیشنهادی:  قبرستان‌های عجیب که خون را در رگ‌های شما منجمد می‌کنند!

مسیر دسترسی به غار رنگین کمان

برای رسیدن به غار رنگین کمان، بهتر است از افراد بومی که با مسیر آشنا هستند، کمک بگیرید. برای رسیدن به این جاذبه گردشگری باید از هرمز به سمت جزیره نقره‌ای و سرخ حرکت کنید و بعد از عبور از این دو منطقه، وارد فرعی دوم در مسیر شوید تا به غار برسید. توجه داشته باشید که این غار درون یک دره قرار دارد و در حدود یک ربع پیاده روی دارید تا به دهانه غار برسید.

غار رنگین کمان

داخل غار هیچ نوری وجود ندارد . اگر می‌خواهید از دیدن لایه‌های رنگی بیشتر لذت ببرید، حتما چراغ قوه همراه خود داشته باشید. تجهیزاتی مانند کفش مناسب و آب نیز همراه داشته باشید.

بهترین زمان رفتن به غار رنگین کمان

همان طور که می‌دانید، مناطق جنوبی ایران آب و هوای گرم و مرطوبی دارند و تابستان‌ها، هوا گرم و شرجی است. بهترین زمان برای رفتن به هرمز و دیدن غار رنگین کمان، از آبان و آذر تا اواسط اردیبهشت است که هوا به نسبت بهتر و گاها خنک است. اما اگر می‌توایند گرما را تحمل کنید، تابستان را برای سفر انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 469

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…