روستای برنجستانک، بهشتی در دل سوادکوه

0
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفری در دل طبیعت بکر سوادکوه که تنها 3 ساعت با تهران فاصله دارد.
روستای برنجستانک

روستای برنجستانک، از روستاهای زیبا و بکر سوادکوه در استان مازندران است که تنها 3 ساعت با تهران فاصله دارد و این روزها، به یکی از مقاصد اقامتی برای تهرانی‌ها تبدیل شده است. این روستای زیبا در حدود 350 نفر جمعیت دارد و از طبیعت بسیار بکری برخوردار است. ما در مجله دلتا، به معرفی روستای برنجستانک و جاهای دیدنی این روستا خواهیم پرداخت.

روستای برنجستانک

دهکده توریستی برنجستانک

روستای برنجستانک، در 22 کیلومتری قائم شهر و در ارتفاعات سوادکوه واقع شده است. در گذشته، این منطقه یک شالیزار کوچک برنج بوده که مردم در آن برنج می‌کاشتند و امرار معاش می‌کردند. دلیل نامگذاری این بهشت گمشده با نام برنجستانک نیز به همین خاطر بوده است. با توجه به موقعیت قرارگیری روستا، در بیشتر فصول سال، هوا خنک است و در نیمه دوم سال می‌توانید از برگ‌های پاییزی و زرد و نارنجی شدن برگ‌ها و طبیعت منطقه لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به این روستا، بهار و اردیبهشت ماه است که هم هوا خنک است و هم اینکه طبیعت کاملا سبز و یکدست است.

راهنمای مسیر رسیدن به روستای برنجستانک

برای رسیدن به این روستا از سمت تهران، وارد جاده فیروزکوه شوید و به سمت شیرگاه بروید. تقریبا 7 کیلومتر بعد از شیرگاه، وارد خروجی می‌شوید و بعد از حدود 10 کیلومتر، به یک دوراهی می‌رسید که باید به سمت راست بپیچید تا به سد برنجستانک برسید.

جاذبه‌های دیدنی روستای برنجستانک

از جمله مناطق گردشگری و دیدنی روستای برنجستانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هفت آبشار

هفت آبشار، واقع در 35 کیلومتری سوادکوه است که از 7 آبشار پلکانی تشکیل شده است. این آبشار، 9 متر ارتفاع دارد و جنگل لفور، از سبزترین مراتع اطراف این آبشار می‌باشد که برای عکاسی و استراحت در دل طبیعت بسیار بکر است.

  • دریاچه گل پل شاهی

این دریاچه در 5 کیلومتری روستای برنجستانک واقع شده و نام آن قبل از انقلاب، “شاهی” بوده است. شیرین بودن آب دریاچه باعث شده تا انواعی از آبزیان در آن زیست کنند و به یکی از اکوسیستم‌های متنوع ایران تبدیل شده است. در اطراف دریاچه کمپ کنید و از ماهیگیری و شنا لذت ببرید.

  • سد برنجستانک

سد برنجستانک که به سد زمزم هم معروف است، سدی است خاکی که برای ذخیره آب کشاورزی و شالیزارهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاصله این سد با خود روستا، 8 کیلومتر است و می‌توانید با خیالی راحت، به تفریحاتی مانند ماهیگیری بپردازید.

مطلب پیشنهادی:  شکم و پهلوی خود را با این ترفندها بپوشانید

روستای برنجستانک

  • مرداب قادیکلا

رفتن به مرداب قادیکلا به شدت توصیه می‌شود. انبوهی از درختان که ریشه‌شان در آب است و دور تا دور مرداب را احاطه کرده‌اند. وجود نیلوفرهای آبی و انواعی از گل‌‌های زیبا، طبیعت این منطقه را چندین برابر زیبا کرده است. از تفریحات این منطقه می‌توان به قایق سواری در دل مرداب و کمپینگ اشاره کرد.

  • منطقه محافظت شده خیبوس

این منطقه محافظت شده، کاملا جنگلی است و بخشی از جنگل‌های هیرکانی شمال را تشکیل می‌دهد. انواعی از گونه‌های جانوری مانند روباه، پلنگ، خرس قهوه‌ای و مار آبی در این منطقه زیست می‌کنند. حتما دوربین همراه خود داشته باشید و جاذبه‌های دیدنی این منطقه را ثبت کنید.

  • کلبه چوبی برنجستانک

شما می‌توانید در کلبه سوئیسی‌های برنجستانک، اقامت رویایی داشته باشد. این کلبه‌ها به شکل مثلثی ساخته شده‌اند و از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوادکوه به حساب می‌آیند. بسیاری از افراد برای رسیدن به این کلبه‌ها، به برنجستانک سفر می‌کنند. تمامی کلبه‌ها مجهز به امکانات رفاهی، باربیکیو و پارکینگ هستند.

اگر اهل سفر و کشف مناطق جدید هستید، حتما از روستای برنجستانک دیدن کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 566

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…