چرا حس ششم زنان قوی تر است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما زنان قوه ادراکی قوی‌تری از آقایان دارند؟ چه دلیلی موجب این ویژگی خاص شده است؟
حس ششم زنان

به نظر شما حس ششم زنان از مردان قوی‌تر است؟ چه عواملی باعث این برتری می‌شود؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با دلایل علمی اینکه چرا حس ششم زنان قوی‌تر است بپردازیم.

  • حس ششم زنان

در گذشته این تفکر که حس ششم زنان قوی‌تر از مردان است در حد یک ایده وابسته به فرهنگ و سنت‌های قدیمی بوده است اما اکنون در زمان حال با پژوهش‌های انجام شده برای اینکه آیا زنن حس ششم قوی‌تری دارند یا خیر، اطلاعات علمی زیادی از مغز مبنی بر صحت این نظریه دریافت کرده‌اند.

نقش‌های اجتماعی و فرهنگی

به علت اینکه زنان همواره در حال حفظ و نگهداری از دیگران مانند فرزندان، خواهر و یا برادران کوچک‌تر از خود بوده‌اند ،همیشه خود رابرای خطرات احتمالی آماده می‌کردند. این نقش اجتماعی مادرانه که از بچگی به زنان محول می‌شده باعث شده تا زنان به طوری طبیعی بر احساسات و تفکرات شهودی خود در زمینه روابط انسانی گسترش دهند.

حس ششم زنان

تجربیات زیستی و تربیتی

عموما زنان می‌توانندبه وسیله تجربیات زندگی و تربیتی که داشته‌اند، به طور ناخودآگاه توانمندی‌های شهودی و شناختی خود را در زمینه پیش بینی تقویت کنند. همین توانایی‌های تجربی برای پیش بینی به حس ششم گسترش یافته است.

تفاوت‌های زیستی با مردان

پژوهش‌هایی که بر روی مغز مردان و زنان صورت گرفته است تفاوت‌های زیست‌شناختی بین مغز مردان و زنان را تایید کرده است. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که زنان ممکن است در تشخیص احساسات و خواندن نشانه‌های غیرکلامی بهتر باشند.

حس ششم زنان

تجربه و تمرین

زنان معمولا به علت اینکه بیشتر از مردان در معرض تجربیات حسی خود قرار گرفته‌اند، در شناسایی احساسات خود و دیگران مهارت بیشتری دارند. در کل تجربه و تمرین در هر زمینه‌ای موجب بهتر شدن درآن زمینه می‌شود و حس ششم زنان نیز از همین امر پیروی می‌کند.

ارتباطات بین‌نیم‌کره‌ای

به علت اینکه جسم پسنه‌ای مغز زنان پهن‌تر از مردان است آنان توانایی بهتری را برای اینکه بتوانند اطلاعات را از نیمکره سمت راست به نیکره سمت چپ خود انتقال دهند، بهتر عمل می‌کنند. اما مغز مردان اینگونه نیست و جسم پینه‌ای باریک‌تری دارند به همین دلیل عصب‌های انتقال دهنده کمتری نیز دارند. پردازش اطلاعات برای زنان آسان‌تر است و اگر بتوانند به راحتی اطلاعات را در ذهن خود تحلیل و پردازش کنند پس می‌توانند راحت‌تر درباره اعمال و رفتاری که شما درآینده انجام خواهید داد، قضاوت کنند.

مطلب پیشنهادی:  چرا من قدرت تصمیم گیری ندارم؟

منطقه‌های مربوط به احساسات

تحقیقات نشان داده است که برخی از مناطق مغز که مرتبط با پردازش احساسات هستند، در زنان بزرگتر و فعال‌ترند. این مناطق شامل آمیگدال و هیپوکامپ می‌شوند که در پردازش احساسات و حافظه نقش دارند.

حس ششم زنان

تفاوت در استفاده از مغز

زنان معمولاً در پردازش اطلاعات از مناطق بیشتری از مغز استفاده می‌کنند، به‌ویژه در وظایف مرتبط با زبان و احساسات. این استفاده گسترده‌تر از مغز می‌تواند توانایی‌های شهودی و شناختی آنان را تقویت کند.

نقش هورمون‌ها در حس ششم زنان

هورمون‌های جنسی زنانه مانند استروژن و پروژسترون ممکن است بر عملکرد مغز و پردازش احساسات تأثیر بگذارند. این هورمون‌ها ممکن است توانایی زنان را در تشخیص و تفسیر احساسات و نشانه‌های غیرکلامی تقویت کنند.

حافظه هیجانی

زنان به صورت کلی بهتر از مردان احساسات را درک و تجربه می‌کنند. همچنین زنان در به یاد آوردن تجربیات احساسی نیز قوی‌تراز مردان هستند به همین علت مردان در مواجه با زنان توانایی کمتری در زمینه پیش بینی اعمال و رفتار شما خواهند داشت.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 549

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

7 میوه که نباید هرگز در یخچال بگذارید

نگهداری از میوه کار بسیار مهمی است زیرا اگر این کار را اشتباه انجام دهید، شاهد کپک زدن و خ…