ریشه همه مشکلات در کودکی است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که همه مشکلات روحی شما چه علتی دارد، این مطلب ربای شماست.
ریشه در کودکی

همه مشکلات ریشه در کودکی دارند، به نظر شما این مسئله درست است یا نه؟ خیلی از مشکلات هستند که ریشه آن‌ه به کودکی باز می‌گردد و اگر به دنبال یک راه چاره برای آن هستید باید بتوانید تا ان مشکل را که در کودکی منشا مشکلات کنونی شماست حل کنید. اکثر رفتارهایی کخه انسان در بزرگسالی انجام می‌دهد به نوعی به دوران کودکی او بازمی‌گردد. با دلتامگ همراه باشید تابدانید که مشکلات شما ریشه در کودکی دادر یا خیر.

  • آیا مشکلات ریشه در کودکی دارند؟

این موضوع به این راحتی‌ها تحلیل نمی‌شود اما باید بدانید که دلیل بسیاری از عادات و رفتارهایی که از کودکی داشته‌اید و علت آن برای شما پنهان بوده وهمیشه درصدد این بوده‌اید که بدانید چرا در حال انجام این کار هستید، باید به شما بگوییم که قطعا ریشه در کودکی شما دارد. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.

ریشه در کودکی

محیط خانواده و نوع تربیت

اینکه شما در چه نوع خانواده‌ای رشد کنید بسیار مهم است. برخی خانواده‌ها هستند که به علت اینکه اخلاق و روحیاتی خاص دارند که شاید برای تربیت و پرورش فرزند مناسب نباشد. والدینی که بسیار سختگیر هستند، از فرزند خود حمایت عاطفی نمی‌کنند، یا در واقع اینطور بگویم که در هر چیزی افراط می‌کنند، این نوع والدین قطعا یک کودکی با روانی آزرده پرورش خواهند داد.

ریشه در کودکی

اولین تجارب بسیار مهم هستند

مطلب پیشنهادی:  روی دستان خدا راه بروید!

هر تجربه‌ای که شما برای اولین بار در کودکی آن را کسب کرده باشید حتی اگر از یاد شما رفته باشد، در رفتار و منش شما اثرگذار است. الگوهای رفتاری شما ریشه در کودکیتان دارد.

تروما

تمانمی تجربه‌های منفی در کودکی شامل تروماها می‌توانند در برزگسالی شخصیت شما را دگرگون کنند و این به مثابه این است که مشکل زمان حال شما ریشه در کودکی شما داشته است. برخی از مسائل مانند از دست دادن عزیزان یا وتالدین، تحقیر، نادیده شدن، مورد توجه وقع نشدن، الدینی که درگیر با اعتیاد هستند و یا بیماری خاصی دارند و مواردی از این قبیل می‌توانند در بزرگستالی مشکلات بسیار زیادی را در بعد شخصیتی و روان شما ایجاد کنند که برای رفع آن باید ابتدا ریشه در کودکی آن را حل کنید و سپس به مشکلات برزگسالی خود برسید.

ریشه در کودکی

نظریه دلبستگی

بالبی که یک روانشاس مشهور است یک نظریه با عنوان نظریه دلبستگی را مورد بررسی قرار داد که بدین وسیله اگر کودکی دلبستگی‌ای غیر از دلبستگی ایمن را تجربه کند ،مشکلات او در برزگسالی ریشه آن در کودکی‌اش خواهد داشت.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 404

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

کاشت هل در خانه

شاید برایتان جالب باشد کاشت هل در خانه یک کار هیجان‌انگیز است. یادتان باشد گیاه هل استوایی…