اولین عجایب هفتگانه ایران در قشم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال یک مکان خاص و رویایی در جنوب ایران هستید، این مطلب برای شماست.
تنگه چاه کوه

اگر به مکان‌های اسرار آمیز و زیا علاقه دارید حتما باید از تنگه چاه کوه قشم دیدن کنید. قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است که در کنار سواحل صخره‌ای بسیار زیبایی که دارد، طبیعت چشم نوازی نیز دارد. تنگه چاهکوه یکی از مکان‌های جادویی ایران است که هر کسی را محسور خواهد کرد. با دلتامگ همراه شوید تابا تنگه چاه کوه قشم، جزیره زیبای ایران آشنا شوید.

  • تنگه چاه کوه قشم

تنگه چاه‌کوه یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی جزیره قشم است که در جنوب ایران قرار دارد. این تنگه زیبا به علت عوامل محیطی و فرسایشی به یک محیطی زیبا و جاذبه گردشگری بسیار خاص شهرت یافته و هر ساله تعداد زیادی مسافر از آن بازدید می‌کنند.

تنگه چاه کوه

  • ویژگی‌های تنگه چاه کوه

تنگه چاه‌کوه در بخش غربی جزیره قشم و در نزدیکی یک روستا به نام چاهو قرار دارد. این تنگه به دلیل فرسایش شدید سنگ‌های آهکی توسط باد و آب، شکل‌های خاص و زیبایی از دیواره‌ها و شکاف‌ها را در خود پدید آورده است. دیوارهای این تنگه به ارتفاع 20 متر می‌رسد امادر برخی از نقاط آن به قدر تنگ می‌شئد که یا به سختی می‌توان از آن عبور کرد و یا عبور غیر ممکن است.

تنگه چاه کوه

چاه آب: در تنگه چاه‌کوه، چند چاه آب طبیعی با  قدمت بسیار طولانی و زیاد وجود دارد که دلیل نام‌گذاری آن به تنگه چاه کوه نیز همین چاه‌ها هستند. این چاه‌ها که درانتهای کف و ته تنگه هستند، آب شیرین این منطقه را تامین می‌کنند.

  • مسیر یابی و امکانات

برای رسیدن به تنگه چاه‌کوه، باید وقتی که به جزیره قشم رفتید به سمت غربی آن بروید و پس از روستای زیبای چاهو به این تنگه خواهید رسید.  جاده‌ی دسترسی به تنگه تقریبا خوب است و امکان پارک کردن ماشین نیز در نزدیکی تنگه وجود دارد.

  •  نکات گردشگری
مطلب پیشنهادی:  از شکم‌گردی تا کوهنوردی در بهترین نقطه تهران

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان برای بازدید از تنگه چاه‌کوه، فصل پاییز و زمستان است که هوا خنک‌تر و دلپذیرتر است. در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید، بازدید ممکن است دشوار باشد.

تنگه چاه کوه
لباس و تجهیزات: به دلیل نوع زمین و شرایط طبیعی منطقه، پیشنهاد می‌شود کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید و آب و خوراکی همراه داشته باشید. همچنین، به علت احتمال تابش شدید آفتاب، کلاه و کرم ضد آفتاب نیز توصیه می‌شود.

این تنگه یکی از مکان‌های زیبا و خاص ایران است. اگر به دنبال آرامش و یک مسافرت خوب هستید که در کنار اینکه طبیعت آن‌جا شما را تحیر کند، ذهنتان نیز به آرامش برسد، به شمال پیشنهاد می‌کنیم سفر به این جزیره را در الویت قرار دهید.

تعداد کلمات مطلب: 416

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

رشد انفجاری گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم (Alocasia spp) یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر برگ‌های بزرگ و تزئینی‌…