این آرایش لایت چهره شما را دگرگون می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در سال‌های اخیر دنیای مد و فشن تغییر کرده و افراد از آرایش‌های خیلی سنگین به آرایش‌های لایت رو آورده‌اند.
مراحل انجام آرایش لایت

شاید یکی از دلایل تمایل افراد به آرایش لایت و استفاده از آن حتی برای میهمانی‌ها و عروسی‌ها این است که از یک سو این سبک آرایش هیچ‌وقت قدیمی نشده و از سوی دیگر برای همه مکان‌ها مناسب است. همراه دلتامگ باشید.

مراحل انجام آرایش لایت

به طور کلی مراحل انجام یک آرایش لایت یا ساده به‌صورت زیر است:

پاک‌سازی پوست

در مرحله اول و قبل از انجام هر کاری، باید پوست شما تمیز و بدون هیچ آلودگی و آرایش باشد؛ بنابراین ابتدا باید پوست خود را با پاک‌کننده مناسب نوع پوست خود  تمیز کرده تا مواد آرایشی به‌صورت کامل از روی صورت پاک شود.

در آرایش لایت استفاده از مرطوب‌کننده ضروری است

نکته مهمی که ما به شما توصیه می‌کنیم آن است که بعد از تمیزشدن پوست، حتماً از یک مرطوب‌کننده صورت استفاده کرده تا رطوبت کافی در اختیار پوست قرار گیرد. البته توجه کنید که مرطوب‌کننده شما حتماً باید مناسب نوع پوست خودتان باشد.

استفاده از پرایمر

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع آرایش، حتماً از پرایمر استفاده کنید؛ زیرا نه‌تنها به پوست باعث رطوبت پوستتان می‌شود و بافت آن را صاف و یکدست می‌کند، بلکه ماندگاری آرایش را نیز افزایش می‌دهد.

آرایش پوست

امروزه دیگر  افراد از کرم‌پودرهای بیش از اندازه مات یا براق با پوشش‌دهی زیاد استفاده نمی‌کنند و به‌جای آن‌ها کرم‌پودرهایی با جلوه طبیعی محبوب هستند.

همچنین رنگ کرم‌پودر باید تاحدامکان به رنگ طبیعی پوست نزدیک بوده تا اختلاف رنگ ایجاد نکند؛ بنابراین بعد از استفاده از پرایمر، مقدار اندکی کرم‌پودر را با استفاده از براش کرم‌پودر یا اسفنج آرایشی بر روی صورت خود پخش کنید.

آرایش پوست

استفاده از کانسیلر

یکی از لوازم‌آرایشی‌هایی که بسیار مهم است که داشته باشید، کانسیلر است. کانسیلر یک پوشاننده قوی است. برای محوکردن تیرگی‌های زیر چشم و یا لکه‌های صورت می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلرها هم به‌صورت مایع و هم جامد یا استیکی موجود هستند.

برای آرایش لایت هرگز از کانسیلر به مقدار زیاد استفاده نکنید؛ بنابراین تنها کافی است که مقدار کمی از آن را در چند نقطه به زیر چشم‌های خود زده و آن را پخش کنید.

کانتور صورت

کانتورکردن یکی از کارهای مهمی است که امروزه آرایشگرها برای زیبایی هر چه بیشتر افراد انجام می‌دهند. در آرایش لایت به‌جای تمرکز بر روی رژگونه، باید بر روی کانتور زدن صورت تمرکز کنید. با کانتور زدن صورت زوایای صورت به‌خوبی مشخص شده، گونه‌ها برجسته می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که کانتور زدن هر فرم صورت با دیگری متفاوت است و برای هر فرم یک مدل کانتور مشخص وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  با مزایا و معایب فیبروز ابرو آشنا شوید

آرایش گونه

باتوجه‌به آنکه در این سبک آرایش تمرکز بر روی رژگونه نیست، بنابراین بعد از کانتور زدن صورت باید از رژگونه‌ای با رنگی بسیار ملایم و طبیعی استفاده کنید تا چهره بانشاط و سرزنده به نظر برسد.

آرایش چشم‌ها

در آرایش لایت، رنگ سایه باید ملایم بوده تا بعد از استفاده در پشت پلک‌ها به‌خوبی محو شود و تنها هاله‌ای از رنگ موردنظر مشخص باشد. بعدازاین کار می‌توانید به گوشه داخلی چشم‌های خود اندکی هایلایتر بزنید.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید آن است که در آرایش لایت نباید خط چشم بیش از اندازه ضخیم، مشخص و دنباله‌دار باشد. در حقیقت در این سبک آرایش خط چشم باید به‌صورت فید و کاملاً طبیعی کشیده شود.

در نهایت نوبت به زدن ریمل می‌رسد. برای این منظور باید از ریمل‌هایی استفاده کنید که مژه‌ها را بیش از اندازه پر نکرده تا حالت طبیعی آنها حفظ شود.

آرایش ابرو

آرایش ابرو

داشتن ابروهای زیبا تأثیر بسیار زیادی بر روی آرایش افراد دارد. در آرایش سبک لایت نباید ابروها را پهن و غیرطبیعی آرایش کنید. برای این منظور تنها کافی است که داخل ابروها را با یک مداد یا سایه ابرو به‌صورت هاشور اندکی پر کنید به‌طوری‌که ابروها بیش از اندازه پر رنگ نشود.

آرایش لب‌ها

برای بزرگ نشان‌دادن لب‌ها توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت مداد لب را خارج از لب‌ها نکشید؛ زیرا این کار فرم طبیعی لب‌ها را از بین برده و به چهره شما حالت مصنوعی می‌دهد. باتوجه‌به آنکه امروزه رژ لب‌های کم‌رنگ و نود جایگزین رژ لب‌های پر رنگ و غلیظ گذشته شده‌اند، برای داشتن یک آرایش لایت می‌توانید از تینت لب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این کت شما را نامرئی می‌کند!

موضوع نامرئی شدن انسان پدیده‌ای است که تابحال تحقیقات گسترده‌ای در زمینه آن انجام شده است.…