با خوردن این 4 ویتامین استرس خود را کاهش دهید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی کردن با اضطراب یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. با خواندن این مطلب می‌توانید استرس خود را با راهکارهای در دسترس کاهش دهید.
راه‌های کاهش استرس

راه‌های کاهش استرس بسیار زیاد هستند. اما باید بدانید که کدام راه برای اینکه بتوانید بدون دشواری استرس خود را کاهش دهید، مناسب‌تر است. همه انسان‌ها راه‌های کاهش استرس موثری برای خود دارند تا استرسشان را کاهش دهند مثلا بعضی از آدم‌ها سعی می‌کنند با ورزش، پیاده‌روی، حمام کردن،گوش دادن به موسیقی‌های بی کلام که موجب آرامش هستند، به خود آرامش بخشند. امروز یک راهکار بسیار ساده‌تر برای کاهش استرس آورده‌ایم که حتی یه دقیقه هم وقت شما را نخواهد گرفت! با دلتامگ همراه باشید تا راه‌های کاهش استرس را بیاموزید.

راه‌های کاهش استرس

استرس و اضطراب یکی از تنش‌زا ترین مشکلاتی است که انسان تقریبا در تمام روزهای زندگی خود تجربه می‌کند. برخی موارد مانند تغذیه نادرست، اختلالات هورمونی، دوران قاعدگی زنان، مصرف دخانیات و الکل و حتی آب و هوای آلوده باعث تشدید استرس می‌شود. پس با این اوصاف باید متوجه شده باشید که استرس یکی از اجزایی از زندگی است که نمی‌توانید از زندگی خود جدا کنید. ویتامین‌ها نقش بسیار موثر و مفیدی برای کاهش استرس دارند.در ادامه به بررسی ویتامین‌های موثر در کاهش استرس خواهیم پرداخت.

راه‌های کاهش استرس با ویتامین B

ویتامین ب یکی از مهمترین ویتامین‌های اثرگزار بر کاهش تنش و استرس است. ویتامین ب انواع مختلفی دارد. از جمله ویتامین ب 1، 2، 3، 5، 6، 7،9 و 12. ویتامین ب 12 به علت اینکه حاوی مقادیر بسیار زیادی از اینوزیتول می‌باشد در کاهش استرس، افسردگی و حتی وسواس نیز موثر است. ویتامین‌ها به علت اینکه عارضه کمتری دارند، از قرص‌های کاهنده استرس بسیار مفیدتر عمل می‌کنند. همه قرص‌ها عوارضی دارند که می‌توانند در بلند مدت به سلامت بدن شما آسیب برسانند. اگر نمی‌خواهید تا از مکمل‌ها ویتامین استفاده کنید، می‌توانید از مواد غذایی که حاوی این ویتامین‌ها هستند استفاده کنید. این مواد غذایی شامل غلات، سبزیجات،گوشت، ماهی سالمون، موز و لوبیا می‌شود.

منیزم

یکی از ویتامین‌هایی که برای سلامتی جسمانی و روانی انسان بسیار ضروری است، منزیم می‌باشد. این ماده معدنی به تقویت شدن سیستم ایمنی بدن انسان بسیار کمک می‌کند. کسانی که بسیار زوداز کوره در می‌روند، با کمبود این مواد معدنی مهم رو به رو هستند. در واقع کمبود منیزیم علائمی از بی‌قرار بودن، عصبانیت، ترس، استرس و زور رنجی تشکیل شده است. سعی کنید در طول روز حداقل یک مکمل منیزیم استفاده کنید. اگر تمایل دارید تا منیزیم را از مواد غذایی دریافت کنید با آجیل، ماهی، لوبیا، غلات، آووکادو، ماست، شکلات تلخ و موز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  فایده های کوهنوردی برای بدن چه هستند؟

راه‌های کاهش استرس

ویتامین D

اکنون که در فصل بهار هستیم و خورشید بیشتر می‌تابد، می‌توانید این ویتامین را از طریق نور خورشید دریافت کنید. یکی از علت‌های پایین بودن خلق و خوی افرادی که در مناطق سردسیر هستند، کمبود همین ویتامین است. ویتامین دی برای احساس شادی بسیار نیاز است. این ویتامین برای سلامتی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان فواید بسیار زیادی دارد. در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، روغن‌ها و ماهی‌های چرب مانند سالمون می‌توانید ویتامین دی را دریافت کنید.

راه‌های کاهش استرس

امگا 3

روغن ماهی فواید بسیار زیادی برای انسان دارد. اکثر افرادی که کلسترول دارند به دنبال یک روغن کم ضرر و مفید برای خود هستند که امگا 3 بسیار برای این افراد مفید است.

راه‌های کاهش استرسپژوهشگران با تحقیقات به دست آمده دریافتند که افرادی که روغن ماهی مصرف نمی‌کنند یا مقدار کمتری مصرف می‌کنند به نسبت افرادی که به طور روزانه آن را در برنامه غذایی خود جای داده‌اند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند. ماهی سالمون یک مواد غذایی بسایر غنی از امگا 3 است. همچنین در مواد غذایی مانند تخم مرغ، گل کلم و گردو نیز به مقدار لازم یافت می‌شود.

یک نظر

  1. کامران

    30 فروردین 1403 در 10:33 ق.ظ

    ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…