3 روش ساده برای گرفتن تلخی بادمجان در مدت زمان کم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بعد از خرید بادمجان متوجه تلخی آن بودید، تنها کافی است یکی از روش‌های زیر را انجام دهید.
چگونه تلخی بادمجان را بگیریم

بادمجان جزو صیفی‌جاتی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد زیادی به آن علاقه دارند؛ یکی از دلایل محبوبیت این است که می‌توان در طرز تهیه غذاهای مختلفی از بادمجان استفاده کرد؛ اما یکی از مشکلاتی که افراد بسیاری با این خوراکی خوشمزه دارند، تلخی بادمجان است؛ اما جای نگرانی نیست چرا که روش‌های مختلفی برای گرفتن تلخی بادمجان وجود دارد که می‌توانید قبل از پخت از آن استفاده کرده و از تلخ شدن غذا جلوگیری کنید؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال راه‌حلی هستید که بدانید چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟ تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن تلخی بادمجان وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ اما چند راه‌حل ساده وجود دارد که می‌توانید قبل از خرید بادمجان از آن استفاده کنید. برای مثال قبل از خرید بهتر است بادمجانی را انتخاب کنید که بلند، براق، بدون زدگی باشد؛ معمولا این بادمجان‌ها را اگر قاچ کنید می‌بینید که هسته بسیار اندکی دارند.

علاوه بر موارد گفته شده به این نکته توجه داشته باشید که بادمجان‌های قلمی و تازه احتمال تلخ بودن آن‌ها کمتر است و از سوی دیگر بادمجان‌هایی که دانه‌های ریز و همرنگ گوشت بادمجان دارند، شیرین هستند و بادمجان‌هایی با دانه‌های تیره و بزرگ معمولا  تلخ هستند. برای از بین بردن تلخی بادمجان می‌توانید یکی از راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

گرفتن تلخی بادمجان با آب نمک

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟ نمک بهترین روش گرفتن تلخی بادمجان است؛ تنها کافی است بعد از آنکه بادمجان‌ها را پوست گرفتید آن‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید، در صورتی که تخم بادمجان‎‌ها زیاد است با استفاده از چاقو آن‌ها را درآورده و بعد روی آن را با نمک بپوشانید؛ در نهایت روی یک سینی دستمال کاغذی بگذارید و بادمجان‌ها را روی آن بچینید و سینی را به مدت 2 ساعت در آفتاب قرار دهید و بعد بشویید و خشک کنید؛ اکنون بادمجان‌ها آماده سرخ شدن هستند.

مطلب پیشنهادی:  موخوره را با این ۳ روغن از بین ببرید

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای گرفتن تلخی بادمجان است؛ خاصیت اسیدی لیمو به راحتی می‌تواند تلخی بادمجان را از بین ببرد؛ در این روش یک ظرف بزرگ را پر از آب کرده و بادمجان‌ها را پوست گرفته داخل آن بینداید؛ سپس 3 قاشق آبلیمو به ظرف اضافه کرده و اجازه دهید بادمجان‌ها به مدت 10 دقیقه درون این محلول بمانند؛ سپس بادمجان را از آب بیرون آورده با دست فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و بعد سرخ کنید.

گرفتن تلخی بادمجان با سرکه

برای از بین بردن تلخی بادمجان سرکه یک روش موثر دیگر است؛ در این روش لازم است در ابتدا بادمجان‌ها را درون آب و نمک به مدت 30 دقیقه قرار داده و بعد آبکشی کنید؛ سپس درون یک ظرف دیگر مقداری 2 پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و بادمجان‌ها را مجدد 30 دقیقه درون محلول قرار داده و بعد آبکشی کرده و بشوید تا سرکه پاک شود؛ در نهایت می‌توانید بادمجان را به هر روشی که دوست دارید طبخ کنید.

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم

گرفتن تلخی بادمجان بعد از پختن

اگر بعد از پخت بادمجان متوجه تلخی آن شدید و از خود می‌پرسید که چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟ اگر هر یک از روش‌های بالا را برای گرفتن تلخی بادمجان استفاده کرده‌اید و باز هم بعد از پخت شاهد تلخی بادمجان بودید، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

  • اگر حین طبخ غذا شاهد تلخی آن بودید، می‌توانید مقداری آبغوره را به آن اضافه کرده و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.
  • دومین راه‌حل برای از بین بردن تلخی بادمجان بعد از پخت، استفاده از هویج است؛ در این روش تنها کافی است یک عدد هویج را پوست گرفته و به غذای در حال پخت اضافه کنید تا تلخی آن را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…