خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک پوست

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم از داشتن چین و چروک خسته شده‌اید و دوست دارید پوستی سالم داشته باشید، علاوه‌بر راهکارهای مراقبتی و استفاده از کرم دور چشم، از راهکارهای طبیعی نیز می‌توانید استفاده کنید.
خواص روغن سیاه دانه برای پوست

خواص روغن سیاه دانه برای پوست بسیار زیاد است و افراد با استفاده از آن می‌توانند از شر چین‌وچروک پوستشان خلاص شوند. پوست صورت در واقع یکی از اولین قسمت‌هایی است که در نگاه اول، دیگران به آن توجه کرده و شفاف و زیبا بودن آن کمک بسیار زیادی به افزایش اعتمادبه‌نفس انسان‌ها می‌کند. همراه دلتامگ باشید.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست

ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با خواص سیاه دانه برای پوست آشنا کنیم تا با استفاده مستمر از آن نتیجه لازم را بگیرید.

مرطوب‌کننده

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند خشکی پوست است. خشکی پوست می‌تواند به دلایل مختلف مانند بالارفتن سن، شرایط آب‌وهوایی، استعمال دخانیات و … رخ دهد. سرامیدها، اسیدهای چرب ضروری سطح بدن هستند و در لیپیدها که بیرونی‌ترین لایه پوست محسوب می‌شوند، وجود دارند. به همین جهت مصرف موضعی روغن سیاه دانه، به تقویت سرامیدها در صورت کمک می‌کند. روغن سیاه دانه با تأمین‌کردن این مواد مغذی می‌تواند باعث حفظ رطوبت پوست شده و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. حتی این روغن می‌تواند به‌عنوان یک لیفت صورت عمل کند.  بنابراین با استفاده از این روغن، می‌توانید پوستی صاف و لطیف را به خود هدیه کنید. درمان و بهبودبخشیدن به آکنه

درمان و بهبودبخشیدن به آکنه

روغن سیاه دانه دارای ویتامین A و اسیدهای آمینه بوده که به باخاصیت ضدالتهابی خود، به بهبود التهابات پوستی از جمله آکنه، زخم‌ها و لکه‌ها کمک می‌کنند. این ماده حتی می‌تواند در درمان جوش‌های ناشی از تغییرات هورمونی نیز مؤثر بوده و باعث تسکین آنها شود.

بهبود لکه‌های پوستی

سرامیدها 50 درصد از لایه خارجی پوست به نام اپیدرم را تشکیل داده که وجود آن در روغن سیاه دانه می‌تواند به محافظت از آن در برابر آلودگی‌های محیطی کمک کند. این ماده به‌عنوان چسب پوست شناخته شده که سلول‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد. اگر دوست دارید هیدراتاسیون و استحکام پوست خود را افزایش داده و چهره‌ای صاف و زیبا داشته باشید، روغن سیاه دانه یک انتخاب عالی برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پوست شما است.

مطلب پیشنهادی:  غول‌پیکرترین مولکول دنیا را با چشم غیر مسلح اینجا ببینید!

روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

با استفاده از روغن سیاه دانه، می‌توانید با خطوط ایجاد شده در دور چشم خود خداحافظی کنید. این روغن دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و با آبرسانی این ناحیه، می‌تواند علاوه بر ازبین‌بردن تیرگی زیر چشم، گودی و چین و چروک‌های اطراف آن را نیز از بین ببرد. روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

استفاده از روغن سیاه دانه برای چروک صورت

برای استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای چین‌وچروک صورت، ابتدا پوست خود را تمیز کرده و خشک کنید. حالا چند قطره از این روغن را بر صورت و گردن خود ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح بماند. نکته مهمی که به شما توصیه می‌کنیم آن است که قبل از مصرف این ماده، بر روی قسمتی از پوست آن را تست کنید تا از نبود آلرژی نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای دور چشم

زمان استفاده از روغن سیاه دانه برای دور چشم، در ابتدا نصف قاشق چایخوری عسل را با 3 قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و سپس آن را به آرامی با نوک انگشتان با فاصله به زیر چشم خود بمالید. این ماده را پس از 15 دقیقه با آب و صابون بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…