مراقبت از پوست حین خانه تکانی را فراموش نکنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با فرا رسیدن فصل بهار و شور و اشتیاق خانه تکانی، دغدغه مراقبت از پوست در کنار نظافت منزل به ذهن می‌رسد. مواد شوینده، گرد و غبار و تماس مداوم با آب، می‌توانند لطافت و شادابی پوست را تحت شعاع قرار  دهد.
مراقبت از پوست

با فرا رسیدن فصل بهار و شور و اشتیاق خانه تکانی، دغدغه مراقبت از پوست در کنار نظافت منزل به ذهن می‌رسد. مواد شوینده، گرد و غبار و تماس مداوم با آب، می‌توانند لطافت و شادابی پوست را تحت شعاع قرار  دهد. هوای سرد زمستان و تماس با مواد شوینده در حین خانه تکانی، می‌تواند پوست ما را در معرض آسیب قرار دهد. ترکیبات قوی و شیمیایی شوینده‌ها موجب می‌شود پوست خشک و ترک‌خورده شده و دچار خارش و اگزما شود. در این مطلب از دلتا مگ توصیه‌های مهم اما ساده‌ای را برای جلوگیری از آسیب پوست حین خانه تکانی مطرح می‌کنیم تا در ایام نوروز پوستی لطیف و زیبا داشته باشید.

مراقبت از پوست با دستکش

نکات کلیدی برای مراقبت از پوست حین خانه تکانی

استفاده مکرر از شوینده‌ها، به خصوص شوینده‌های قوی، می‌تواند به مرور زمان به پوست آسیب برساند. خشکی، چروک و پیری زودرس از جمله عوارض ناخوشایندی هستند که ممکن است در اثر تماس مداوم با مواد شوینده به وجود آیند. در اینجا چند نکته طلایی را برا مراقبت از پوست مطرح می‌کنیم.

استفاده از دستکش

استفاده از مواد شوینده در خانه تکانی، امری اجتناب ناپذیر است. اما این مواد می‌توانند به پوست آسیب برسانند و باعث خشکی، خارش، التهاب و حتی پیری زودرس شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب‌ها، استفاده از دستکش است.  دستکش‌های پلاستیکی برای محافظت از پوست در برابر مواد شوینده قوی مناسب هستند و دستکش‌های نخی برای محافظت از پوست در برابر گرد و غبار و آلودگی مناسب هستند. بهترین کار، استفاده از دو دستکش به طور همزمان است. یک دستکش پلاستیکی زیر و یک دستکش نخی روی آن بپوشید.

مرطوب کننده برای مراقبت از پوست

مرطوب کننده ناجی پوست در خانه تکانی

فصل زمستان و خانه تکانی، دو عاملی هستند که می‌توانند به خشکی و آسیب پوست منجر شوند. برای مقابله با این مشکل، استفاده از مرطوب کننده‌ها برای مراقبت از پوست ضروری است. مرطوب کننده‌ها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از خشکی و خارش آن جلوگیری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  اگر زمین تخت بود!

بعد از مرطوب کننده دستکش و جوراب بپوشید

خانه تکانی می‌تواند به خشکی و حساسیت پوست دست و پا منجر شود. برای مقابله با این مشکل، یک راهکار ساده و موثر وجود دارد: استفاده از دستکش و جوراب نخی. استفاده از دستکش و جوراب نخی بعد از کرم مرطوب کننده، به جذب بهتر کرم و اثربخشی بیشتر آن کمک می‌کند.

آب داغ، دشمن پوست در خانه تکانی

آب داغ، دشمن پوست شما در خانه تکانی

استفاده از آب داغ برای شستشوی بدن، صورت و دست‌ها در حین خانه تکانی، می‌تواند به خشکی و آسیب پوست منجر شود. به جای آب داغ، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود.

مراقبت از پوست صورت و دست در خانه تکانی

مراقبت از پوست صورت و دست در خانه تکانی

خانه تکانی می‌تواند به خشکی، آسیب و پیری زودرس پوست صورت و دست منجر شود. برای مقابله با این مشکل، مراقبت از پوست در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است. سرم ویتامین C، انتخابی عالی برای تقویت و روشن شدن پوست صورت و دست است. حداقل هفته‌ای یک بار، قبل از خواب، دستانتان را با سرم پوست ماساژ دهید.

آب فراوان بنوشید

فصل زمستان و خانه تکانی، دو عاملی هستند که می‌توانند به کم آبی بدن و خشکی پوست منجر شوند. برای مقابله با این مشکل، نوشیدن آب فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…