عروس آبشارهای سوادکوه را دیده‌اید؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشارها مکان‌های اعجاب‌انگیزی هستند. مکان‌هایی که همیشه آدم را در حیرت فرومی‌برند. صفحه‌های آبی که از روی سنگ‌های مرتفع و صخره‌های مهیب به پایین می‌لغزند و حیاتی دوباره به تنه خشک زمین می‌بخشند.
آبشار اسکلیم

آبشار اسکلیم عروس آبشارهای سوادکوه است که همچون دختری زیبارو در میان تپه‌های جنگلی 40 میلیون ساله لفور به تن نازی مشغول است. اسکلیم رود بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه است. همراه دلتامگ سفری هیجان‌انگیز به قلب جنگل‌های شمال داشته باشید.

آبشار اسکلیم، عروس آبشارهای سوادکوه

آبشار اسکلیم زیبای خفته شگفت‌انگیزی است که در قلب جنگل‌های لفور پنهان شده است. جنس صخره‌های این آبشار آهکی است و همین سبب شده که اسکلیم در مسیر خود سنگ‌ها را راحت‌تر بشکافد و راه خود را به جلو پیدا کند. محل قرارگیری این آبشار چنان سرسبز و روح‌نواز است که آن را از سایر آبشارهای شمال متمایز کرده است. جالب است بدانید که حل شدن سنگ‌های آهکی در آب این آبشار به آن خاصیت درمانی نیز بخشیده‌اند.

اسکلیم تماشایی، ۳۲ متر ارتفاع دارد و به‌صورت پلکانی و طبقاتی به پایین فرومی‌ریزد. این آبشار در نهایت به رودخانه اسکلیم می‌ریزد؛ اما تا رسیدن به آن مسیر خود را با حوضچه‌های کوچک و بزرگ زیباتر می‌کند.

آبشار اسکلیم، عروس آبشارهای سوادکوه

معنی اسکلیم چیست؟

اسکلیم به معنای کاکنج است و در زبان فارسی کاکنج یعنی عروس پشت پرده! به همین دلیل این جاذبه به عروس آبشارهای سوادکوه معروف شده و سفر خوبی برای کسانی به‌حساب می‌آید که می‌خواهند هم رودخانه نوردی و جنگل نوردی را تجربه کنند و هم از تماشای آبشاری شگفت‌انگیز لذت ببرند.

اسکلیم رود کجاست؟

اسکلیم رود یکی از 84 آبشار رویایی و سحرآمیز در قلب جنگل‌ لفور است که در میانه‌های جاده تهران به فیروزکوه واقع شده است. این آبشار فاصله بسیار کمی با سوادکوه و شیرگاه دارد و در دامنه تپه‌های سرسبزی در میان جنگل‌های 40 میلیون ساله هیرکانی پنهان شده است.

مطلب پیشنهادی:  اگر موهایتان کم پشت است بخوانید

چگونه به اسکلیم رود برویم؟

ابتدا باید به جاده تهران به فیروزکوه بروید و سپس به سمت سوادکوه و از آنجا به سمت شیرگاه حرکت کنید. در این شهر تابلوهای راهنمایی جنگل لفور را دنبال کنید. مسیر آبشار اسکلیم از میانه‌های جنگل لفور می‌گذرد و برای دیدن آن باید چند کیلومتر را پیاده‌روی کنید. فاصله تهران تا آبشار اسکلیم حدود 250 کیلومتر است.

بهترین زمان سفر به ابشار اسکلیم

بهترین زمان سفر به ابشار اسکلیم

دیدن آبشار اسکلیم با صدای جذاب و دلکشش در هر فصلی از سال جذاب است. در بهار جنگل تازه متولد شده و روح این تازگی شما را مجذوب می‌کند. در تابستان هوای این منطقه جان می‌دهد برای آب‌تنی در حوضچه‌های آبشار! در پاییز که جنگل هزار رنگ می‌شود پیاده‌روی تا آبشار لذت‌بخش‌تر است و در زمستان هرچند جنگل بی‌برگی است؛ اما اسکلیم خروشان‌تر از همیشه به‌پیش می‌رود.

تعداد کلمات مطلب: 405

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 اسفند 1402 در 2:06 ق.ظ

    صدای آبشار خود آرامش دهنده است چه رسد به زیبایی و جلوه گری آن

    پاسخ

    • زینب پروانه

      15 اسفند 1402 در 8:50 ق.ظ

      بله، صد در صد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…