غوره پلو، یک پلو مخلوط شمالی با طعم متفاوت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به غذاهای محلی علاقه دارید، این روش پخت غوره پلو را از دست ندهید.
غذای شمالی

شهرهای شمال کشور علاوه بر طبیعت بکر و زیبا، غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه‌ای نیز دارند که بسیاری از افراد به آن علاقه‎‌مند هستند؛ غوره پلو یکی از خوشمزه‌ترین غذای شمالی است که طعم بسیار خاصی دارد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه غوره پلو را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه غذای شمالی

غذای شمالی

طرز تهیه غوره پلو

این غذای شمالی خوشمزه را می‌توانید به روش‌های مختلفی طبخ کنید؛ از سوی دیگر با توجه به ظاهر بسیار خوبی که دارد می‌توانید از آن به عنوان یک غذای مجلسی در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

مرحله اول

در ابتدا برای آنکه نفخ لوبیا چیتی گرفته شود از چند ساعت قبل آن را در آب خیس کنید و بعد روی حرارت متوسط به مدت 3 الی 4 ساعت بپزید؛ در این فاصله درون یک قابلمه دیگر 4 پیمانه برنج را شسته و روی حرارت بگذارید.

 

مرحله دوم تهیه غذای شمالی غوره پلو

بعد از آنکه برنج را آبکش کردید، درون قابلمه مقداری روغن ریخته و سیب زمینی‌های حلقه کرده را کف آن بچینید؛ سپس برنج را به قابلمه اضافه کرده و یک ساعت به آن زمان دهید تا پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه غذای شمالی، مرغ‌های پخته شده را از قابلمه خارج کرده و بعد از آنکه استخوان‌های آن را جدا کردید به خوبی له کنید؛ سپس پیاز را درون غذاساز ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله چهارم

بعد از آنکه مرغ و پیاز را ترکیب کردید، پودر سوخاری و ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید تا بافت مواد منسجم شود؛ وقتی که مواد کاملاً یکدست شد، مخلوط را از داخل میکسر بیرون بیاورید و در ظرف دیگری بریزید و به مدت تقریبا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مطلب پیشنهادی:  این دمنوش قاتل بی‌خوابی و ضد استرس است

غذای شمالی

مرحله پنجم تهیه غذای شمالی غوره پلو

بعد از گذشت این مدت زمان مواد را از یخچال خارج کرده و در اندازه کوچک گرد کنید؛ سپس مواد شکل داده را به همراه مقداری روغن تفت دهید؛ در طول سرخ کردن دقت کنید که گوشت‌ها نسوزند و همه آن‌ها به یک اندازه سرخ شوند. در این مرحله برای آنکه طعم گوشت بهتر شود، مقداری زعفران به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله از تهیه غذای شمالی خوشمزه، لوبیا‌های پخته شده را به همراه رب تفت دهید و بعد از آنکه رنگ رب باز شد، گوشت و غوره را به آن اضافه کنید؛ سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود.

مرحله پایانی پخت غوره‌پلو غذای شمالی

در این مرحله مقداری کره را به همراه زرشک تفت دهید و در صورت تمایل کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعم ملسی داشته باشد سپس برنج دم کشیده را با زعفران مخلوط کرده و در ظرف سرو بکشید؛ در نهایت روی برنج را با مواد آماده شده بپوشانید و برای زیبایی بیشتر از خلال پسته برای تزیین استفاده کنید؛ نوش‌جان

تعداد کلمات مطلب: 483

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …