چند نکته پیرامون قوانین مهم آپارتمان نشینی که افراد نمی‌دانند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه بسیاری از افراد به آپارتمان‌نشینی روی آورده‌اند و کمتر کسی در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند اما زندگی در آپارتمان یک‌سری نکات حقوقی مهم دارد.
قوانین مهم آپارتمان نشینی

دانستن قوانین مهم آپارتمان نشینی برای همه افراد لازم بوده و افراد باید از این قوانین اطلاع داشته باشند تا دچار چالش نشوند. ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند نکته مهم که شاید خیلی از افراد از آن اطلاع نداشته باشند را برایتان بیان کنیم.

قوانین مهم آپارتمان نشینی

  • خانواده‌هایی که در آپارتمان ساکن هستند باید درباره محیط مشاع و قسمت‌های مشترک آپارتمان آگاهی لازم را داشته باشند و بدون اجازه سایر ساکنان در محیط مشاع و مشترک فعالیت شخصی نداشته و این مورد را رعایت کنند. راه‌پله، حیاط، پشت‌بام، پارکینگ و آسانسور از جمله مکان‌های مشترک هستند.
  • طبق قوانین مهم آپارتمان نشینی انتخاب مدیر ساختمان و تشکیل یک هیئت‌مدیره در ساختمان و برگزاری جلسات منظم و ماهانه در مورد مسائل و مشکلات ساختمان ضروری است. در این جلسات از هر خانواده یک نفر به‌عنوان نماینده باید در جلسات ساختمان شرکت کند.
  • از جمله مهم‌ترین نکته در آپارتمان‌نشینی رعایت نظافت و بهداشت در ساختمان، به‌ویژه در قسمت‌های مشترک ساختمان مانند، پارکینگ، فضای سبز، آسانسور، راه‌پله و دیگر قسمت‌های مشترک که توسط اعضای ساختمان است.
  • بخش نگهبانی در صورت زندگی در آپارتمان و برج‌های با تعداد واحد بالا ضروری است. در این ساختمان‌ها یک بخش نگهبانی و یک بخش نظافت در نظر گرفته می‌شود.
  • حفظ‌کردن آرامش در ساختمان از جمله وظایف مهم در زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی است و هر خانواده باید در جهت حفظ آرامش در محیط آپارتمان تلاش کند و از تشکیل مهمانی‌های پرسروصدا تا دیروقت و رفت‌وآمدهای پرسروصدا بپرهیزد.
  • ماده 59 قانون آپارتمان نشینی

ماده 59 قانون آپارتمان نشینی

در یک ساختمان مسکونی با درنظرداشتن یک‌سری قوانین، هر یک از ساکنین واحدها نسبت به واحدها نسبت به واحد مسکونی خودمختار است که چگونه در آن رفتار کند؛ اما به شرطی که باعث آزار دیگران نشود. درست است که هرکس اختیار واحد آپارتمانی خودش را داشته و در واقع چهاردیواری اختیاری است؛ اما برای حفظ آرامش خود و دیگران باید نکاتی را رعایت کنید که به ایجاد فضای آرام‌تر و تنش کمتر در ساختمان شما منجر شود.

طبق ماده 59 قانون آپارتمان‌نشینی در مهمانی‌های شبانه غیر تعطیل بعد از ساعت 22 و در شب‌های تعطیل بعد از ساعت 24 رعایت سکوت کامل ساختمان (چه از جهت صدای میهمانان و چه از لحاظ صدای موسیقی) الزامی است. بنابراین یکی از قوانین آپارتمان نشینی که بسیار مهم است رعایت نظم و سکوت در شب است که ساکنین باید دقت کرده و این موضوع را رعایت کنند.

مطلب پیشنهادی:  آیا ملک اجاره داده شده را می‌توان فروخت؟

رعایت نکات مهم آپارتمان‌نشینی

رعایت نکات مهم آپارتمان‌نشینی

  • از جمله قوانین مهم آپارتمان نشینی آن است که از انجام هرگونه کارهای پرسروصدا یا تعمیرات در ساعات شب و هنگام استراحت ساکنین آپارتمان باید جلوگیری شده و این کارها در روز انجام شود.
  • تغییر در نمای ساختمان و تزیینات داخلی توسط ساکنان غیرقانونی و غیرمجاز است و اگر انجام شود یکی از ساکنین ناراضی باشد می‌تواند اعتراض کند.
  • برگزاری مهمانی‌های گاه‌وبی‌گاه و شبانه با سروصدای بالا و تا دیروقت در آپارتمان ممنوع بوده و سایر ساکنین می‌توانند از این موضوع شکایت کنند.
  • نگه‌داشتن حیوانات خانگی در آپارتمان هر فرد مشکلی ندارد به شرطی که سروصدا نکرده و در محل مشاع ساختمان حضور پیدا نکند.
  • در صورت داشتن حق شارژ، پرداخت به‌موقع حق شارژ به مدیر ساختمان برای هزینه‌های ساختمان ضروری است.
  • در صورت مشاهده فرد یا افراد ناشناس در ساختمان به مدیر ساختمان و همسایه‌ها باید اطلاع داده و آن‌ها را در جریان بگذارید و از باز کردن در آپارتمان به روی افراد ناشناس جدا خودداری کنید. زیرا داشتن امنیت در ساختمان بسیار مهم است.
  • از دعوا و نزاع در ساختمان پرهیز شود و با همسایه‌های خود نیز برخورد تند نداشته باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل با سایر همسایگان بهتر است مشکل را با مدیر ساختمان در میان بگذارید و در جلسه ساختمان آن را حل کنید.
  • در صورت آسیب رساندن و ایجاد خسارت به محیط ساختمان و قسمت‌های مشترک توسط یکی از افراد یا همسایه‌ها، هزینه وارد شده باید توسط شخصی که آسیب‌زده پرداخت شود.

تعداد کلمات مطلب: 635

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

قانون جدید طلاق از طرف زن چه می‌گوید؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که قانون جدید طلاق از طرف زن چه می…