با خوردن روزانه یک مشت عناب دیگر مریض نمی‌شوید

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عناب میوه‌ای مفید و مغذی است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.
عناب میوه ای مغذی

عناب میوه‌ای خوشمزه و مغذی است که به دلیل خواص دارویی و درمانی فراوانی که دارد، از دیرباز در طب سنتی مورداستفاده قرار می‌گرفته است. این میوه بومی مناطق گرمسیری و خشک بوده و درختی متوسط با برگ‌های کوچک سبز رنگ دارد. میوه عناب در ابتدا سبز و گرد است، اما پس از رسیدن به رنگ قرمز تیره درآمده و چروک می‌شود. با دلتا مگ همراه شوید تا با خواص این میوه بیشتر آشنا شوید.

خواص شگفت‌انگیز عناب

برخی از خواص عناب عبارت‌اند از:

تقویت سیستم ایمنی

 عناب به دلیل دارابودن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.

آرامش‌بخش و ضداضطراب

 عناب دارای خواص آرامش‌بخش و ضداضطراب است و می‌تواند به رفع بی‌خوابی و استرس کمک کند. تقویت معده و سیستم گوارشی: عناب به هضم غذا کمک کرده و می‌تواند از بروز مشکلات گوارشی مانند سوءهاضمه، نفخ و یبوست جلوگیری کند.

تصفیه خون

 عناب به دفع سموم از بدن کمک شایانی کرده و هم چنین خون را تصفیه و پاک‌سازی می‌کند. کاهش کلسترول: عناب می‌تواند به کاهش کلسترول بد خون (LDL) و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) کمک کند.

کاهش وزن

 عناب به دلیل دارابودن فیبر بالا، می‌تواند به احساس سیری کمک کرده و به کاهش وزن و تناسب‌اندام کمک کند.

تقویت حافظه

 عناب می‌تواند به تقویت حافظه و تمرکز کمک کند و در دراز مدت سبب جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌شود.

ضدسرطان

عناب به دلیل دارابودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، می‌تواند به پیشگیری از بروز انواع سرطان کمک کند.

طریقه مصرف عناب

عناب یک غذای سالم و خوشمزه است که می‌تواند به روش‌های مختلفی از آن لذت برد. افزودن عناب به رژیم غذایی شما راهی آسان برای افزایش مصرف ویتأمین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. عناب را می‌توان به روش‌های زیر مصرف کنید:

عناب تازه

 عناب تازه را می‌توان به‌عنوان یک میان‌وعده سالم و خوشمزه مصرف کرد که خوردن تازه این میوه برای بالابردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

مطلب پیشنهادی:  4 ترفند کاربردی برای کاهش مصرف روغن پخت و پز در آشپزی

عناب خشک: عناب خشک را می‌توان به‌صورت خوراکی و یا به‌عنوان دم‌نوش مصرف کرد. این میوه میان‌وعده مناسبی برای مدرسه فرزندانتان است.

دم‌نوش عناب

برای تهیه دم‌نوش عناب، کافی است مقداری عناب خشک را در آب جوش ریخته و به مدت 10 تا 15 دقیقه دم کنید.

دمنوش عناب

 مربای عناب

1 گرم عناب، 1 گرم شکر و 1/2 فنجان آب را در قابلمه ای بریزید. بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت 30 دقیقه بجوشانید یا تا زمانی که مربا غلیظ شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود و سپس در شیشه های تمیز بریزید.

ژله عناب

 100 گرم عناب، 1/2 فنجان آب و 1/4 فنجان شکر را در قابلمه ای بریزید. بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. صاف کنید و سپس 1 بسته ژلاتین را طبق دستورالعمل بسته اضافه کنید. به جوش بیاورید، از روی حرارت بردارید و بگذارید 1 دقیقه خنک شود. در شیشه های تمیز بریزید.

موارد منع مصرف عناب

  • زنان باردار و شیرده باید از مصرف عناب خودداری کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت بالا باید در مصرف عناب احتیاط کنند.
  • مصرف بیش از حد عناب می‌تواند منجر به اسهال شود.

در پایان، عناب میوه‌ای مفید و مغذی است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مصرف این میوه به‌صورت تازه، خشک و یا به‌عنوان دم‌نوش می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، کاهش اضطراب و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف کمک کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    3 اسفند 1402 در 0:32 ق.ظ

    من ازعناب استفاده میکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

افزایش انرژی بدن خستگی را از شما دور می‌کند. احساس خستگی، به طور معمول بعد از ظهرها به سرا…