هرگز این شامپوها را نخرید؛ کچل می‌شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هزاران شامپو در سرتاسر جهان وجود دارد اما انتخاب یک شامپویی که از ریزش مو جلوگیری می‌کند، کار بسیار سخت و مشکلی است.
شامپوی مناسب مو

انتخاب شامپوی مناسب مو برای هر فردی متفاوت است و شما باید متناسب با نیاز موهایتان شامپوی مناسب را انتخاب کنید اما خرید برخی از شامپوها به دلیل موادی که درون خود دارند، اصلاً مناسب نبوده و بدتر باعث ریزش موهایتان می‌شوند. همراه دلتامگ باشید تا این شامپوها را به شما معرفی کنیم.

مواد مضر برای مو

برخی از مواد شیمیایی مانند ایزوپروپیل الکل و پروپیلن گلیکول هستند که باعث خشک‌شدن و شکستگی موهایتان می‌شوند و بیشتر از آن که مفید باشند به موهایتان آسیب می‌رسانند. همچنین باید توجه لازم را داشته باشید که موهایتان بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی قرار نگرفته و فشار زیادی را به موهایتان وارد نکنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید آن است که چه چیزی را به موهایتان می‌زنید و چگونه این کار را نیز انجام می‌دهید. حتماً مطمئن شوید که به شکل کاملاً درستی اقدام به شستن موهایتان می‌کنید.

طیف بسیار وسیعی از محصولات مو برای کمک به تقویت یا حالت دادن به آن یا ازبین‌بردن شوره سر وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌به نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مواد مضر برای مو

اکثر این مواد مشکلی ندارند؛ اما ممکن است برخی از شرکت‌ها برای اینکه محصول ارزان‌تر شود و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند، به شامپو مواد مضر اضافه کرده که آسیب جبران‌ناپذیری را به موهایتان بزنند.

از دیگر مواد مضر که ممکن است در شامپوها از آن استفاده کنند، سدیم لوریل سولفات و لورت سولفات است که برای تمیزکردن چربی و کثیفی موها از آن استفاده می‌کنند. یادتان باشد در صورت استفاده بیش از حد از این مواد، روغن و پروتئین طبیعی مو از بین رفته و موهای شما آسیب‌پذیر می‌شوند.

مواد شیمیایی مثل ایزوپروپیل گلیکول و پلی اتیلن گلیکول می‌توانند همین اثر را داشته باشند. انتخاب محصولاتی با مواد طبیعی‌تر مثل روغن نارگیل یا جوجوبا جایگزین مناسب‌تری برای این‌گونه شامپوهاست.

مطلب پیشنهادی:  مسجد مهمان کش، جایی که هرکس به آن وارد می‌شد می‌مرد!

در کنار شامپویی که برای موهای خود انتخاب می‌کنید، به این موضوع نیز دقت کنید که مدل موی شما باید مدلی باشد که مو تحت‌فشار نباشد. به‌عنوان مدلی که به فولیکول‌های مو فشار بیاورد و موها را بکشد باعث شکننده‌تر شدن و ریزش مو می‌شود.

ساخت شامپوی مناسب مو در خانه

ساخت شامپوی مناسب مو در خانه

گاهی وقت‌ها هر نوع شامپویی برای ریزش مو استفاده می‌کنیم باز موهایتان می‌ریزد. در علم طب سنتی و طب گیاهی برای ریزش مو داروهای طبیعی وجود دارد. یکی از بهترین این داروها حنا است. شامپوی حنا یکی شامپوی مناسب مو برای شما است که به کمک آن می‌توانید موهایی زیبا و باطراوت داشته باشید.

یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که تمیزکردن و شست‌وشوی مو‌ها و کف سر با کمک مواد طبیعی و گیاهان و گل‌ها، مشکلات کمتری ایجاد کرده و به موهای شما کمتر آسیب می‌رساند.

وقت آن رسیده است که بدانیم کف زیاد شامپو زمان شست‌وشو امری زائد بوده و البته باید دقت کرد که هرچه کف شامپو بیشتر باشد در واقع مواد مضر موجود در آن نیز بیشتر خواهد بود.

مواد لازم برای درست‌کردن شامپوی حنای خانگی

  • حنای بدون رنگ یک بسته کوچک
  • شیر تازه ۲۰ میلی‌لیتر
  • زرده تخم‌مرغ یک عدد

طرز تهیه شامپو حنا

برای ساخت این شامپو در ابتدا شیر را با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده و آن را کف سر و روی موهایتان بمالید. بعد از 20 دقیقه موهایتان را آبکشی کرده و تا وقتی که آب شفاف و تمیز نشده به این کار ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…