کتلت اقتصادی بدون گوشت

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید غذاهای بدون برنج و جدید را امتحان کنید، این طرز تهیه کتلت را فراموش نکنید.

بسیاری از افراد ک به خوردن گوشت علاقه‌ای ندارند یا در خانه گوشت ندارند و هوس کتلت کردند، به دنبال روش طبخی هستند که بتوانند بدون گوشت یک کتلت بسیار خوشمزه درست کنند؛ شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد که چکونه می‌توان بدون گوشت کتلت درست کرد؛ در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید تا خوشمزه‌ترین طرز تهیه کتلت سویا را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت سویا

کتلت سویا

طرز تهیه کتلت سویا

کتلت سویا یک غذا و میان وعده سالم و مغذی است که می‌توانید به عنوان پیش غذا هم از در تولد یا مهمانی‌های خود استفاده کنید؛ سویا از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتئین گاوی باشد؛ در نتیجه اینت غذا می‌تواند برای گیاه‌خواران و افرادی که با هضم پروتئین گاو مشکل دارند، بسیار لذیذ باشد. برای درست کردن این کتلت خوشمزه تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا درون یک ظرف مناسب، سویا و مقداری آب بریزید و اجازه دهید ت یک ساعت خیس بخورد تا کاملا نرم شود؛ در این فاصله سیب زمینی را هم با آب روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد؛ سپس سویا را آبکشی کرده و با دست آن را فشار دهید تا آب اضافه خارج شود.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه عدس پلو شکم پر مجلسی

مرحله دوم تهیه کتلت سویا

سیب زمینی را پوست گرفته و با رنده ریز آن را رنده کنید؛ سپس سیب زمینی و سویا را با یکدیگر مخلوط کرده و پیاز رنده شده را به آن اضفه کنید؛ بعد از آنکه همه مواد با یکدیگر ترکیب کردید، ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید.

کتلت سویا

مرحله پایانی طرز تهیه کتلت سویا

در این مرحله از تهیه کتلت سویا و سیب زمینی، سیر له شده و تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید تا مایه کتلت شما آماده شود؛ ماهیتابه مناسبی را روی گاز قرار داده و بع از داغ شدن روغن، مایع کتلت را شکل داده و درون تابه بیندازید؛ بعد از طلایی شدن کتلت شما آمده است و می‌توانید به همراه گوجه و خیارشور نوش‌جان کنید.

نکات مهم در پخت کتلت سویا

  • در طرز تهیه این کتلت می‌توانید از هویج، عدس و یا نخود هم استفاده کنید.
  • هنگام درست کردن کتلت از ادویه غافل نشوی؛ چرا که در غیر این صورت بوی سویا از بین نخواهد رفت.

یک نظر

  1. روشنک

    27 دی 1402 در 0:01 ق.ظ

    عالی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…