متفاوت‌ترین طرز تهیه لوبیا پلو با لوبیا چیتی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که به لوبیاپلو علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این روش دستور پخت را حتما امتحان کنید.
طرز تهیه لوبیا پلو

لوبیا جزو آن دسته از پلوهای مخلوط است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ طبخ ین غذا متفاوت است و با توجه به ذائقه خود می‌توانید از رسپی‌های مختلفی برای آن استفاده کنید؛ برای مثال بسیاری از افراد لوبیا پلو بدون گوشت را ترجیح می‌دهند در حالی که عده‌ دیگر لوبیا پلو با مرغ را ترجیح می‌دهند؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روشی متفاوت از طرز تهیه لوبیا پلو را به شما آموزش دهیم که در آن از لوبیا چیتی استفاده می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش همراه ما باشید.

مواد لازم در طرز تهیه دمپختک لوبیا چیتی

برای تهیه این پلو مخلوط خوشمزه، به 3 پیمانه برنج، 1 عدد سینه مرغ، 1 عدد پیاز، 2 حبه سیر، 1 عدد کنسرو لوبیا چیتی، 1 قاشق رب گوجه، 2 قاشق زعفران، 1 قاشق شوید خشک و به مقدار لازم نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا نیاز دارید. لازم به ذکر است این حجم از مواد برای 4 نفر مناسب است.

طرز تهیه لوبیا پلو

طرز تهیه پلو لوبیا

در صورتی که فرزندان شما به خوردن لوبیا چیتی علاقه‌ای ندارند، می‌توانید با درست کردن این خوراک لوبیا چیتی با برنج، آن‌ها را به خوردن این حبوبات مقوی تشویق کنید. نحوه پخت این غذای خوشمزه به شرح زیر است:

مرحله اول

در ابتدا برنج را به همراه نمک درون یک کاسه ریخته و اجازه دهید تا خیس بخورد؛ در این فاصله هم به سراغ آماده کردن مواد لوبیا پلو بروید؛ برای این منظور درون تابه یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و تفت دهید.

مرحله دوم طرز تهیه لوبیا پلو

بعد از آنکه پیاز کمی سبک شد، سیر را رنده کرده و به ان اضافه کنید؛ وقتی که عطر سیر آزاد شد، ادویه لوبیا پلو را به آن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید و بعد گوشت مرغ را تکه کرده به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  چند کاربرد کانسیلر که کسی به شما نمی‌گوید

طرز تهیه لوبیا پلو

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ، بعد از آنکه گوشت‌ها تغییر رنگ دادند، رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ باز کند؛ سپس کنسرو لوبیا چیتی را اضافه و مواد هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در آخر پخت مواد لوبیا پلو، زعفران دم کرده را به ان اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید؛ در ادامه به سراغ آماده کردن برنج بروید؛ بعد از آنکه آب برنج ه جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کرده و در زمان مناسب آبکش کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو

مرحله پایانی طرز تهیه لوبیا پلو

درون قابلمه مقداری روغن ریخته و ته دی دلخواه خود را درون آن بیندازید؛ سپس یک لایه برنج ریخته و روی آن را با یک لایه مواد بپوشانید؛ این روند را ادامه دهید تا مواد تمام شود؛ قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بعد از 45 دقیقه، لوبیا پلو متفاوت شما آماده است و می‌توانید در کنار سالاد و ماست نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…