طرز تهیه جوجه چینی با ماست

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید طعم متفاوتی از مرغ را امتحان کنید، این روش طرز تهیه جوجه چینی را از دست ندهید.
طرز تهیه جوجه چینی

جوجه چینی جزو غذاهای معروف بین‌المللی است که از مرغ تهیه می‌شود و به دلیل طعم متفاوتی و خاصی که دارد، بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و در سراسر دنیا معروف شده است؛ این غذا در دسته غذاهای فست‌فودی قرار می‌گیرد که با پودر سوخاری و پانکو تهیه می‌شود؛ این غذا به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود که در ادامه طرز تهیه جوجه چینی رستورانی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه جوجه چینی

در ابتدا لازم به ذکر است که این حجم از مواد برای چهار نفر مناسب است؛ شما برای تهیه این غذای خوشمزه به 2 عدد سینه مرغ، 2 عدد تخم مرغ، نصف لیوان شیر، 1 لیوان ماءالشعیر، 1 قاشق خمیر مایع، 1 قاشق بیکینگ پودر، 1 عدد پیاز و به میزان لازم نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

طرز تهیه جوجه چینی

طرز پخت جوجه چینی

در طرز تهیه جوجه چینی خمیری که آماده می‌کنید اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که هر چقدر خمیر جوجه چینی لطیف‌تر باشد، غذا لذیذتر است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین دستور جوجه چینی را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول

در ابتدا برای طرز تهیه جوجه چینی، درون یک قابلمه مناسب، شیر ریخته و روی حرارت بگذارید تا گرم شود؛ سپس گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا از حرارت بیفتد و بعد خمیر مایع را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از حل شدن خمیر مایع، قابلمه را کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن بقیه مواد جوجه چینی بروید؛ در یک کاسه مناسب، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و با استفاده از همزن سفیده را در حدی هم بزنید که مواد سفت شود به گونه‌ای که کاسه را برعکس کنید و مواد از درون کاسه بیرون نرید.

مرحله سوم طرز تهیه جوجه چینی

در این مرحله زرده و ماءالشعیر را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود؛ بعد از ترکیب شدن مواد، شیر و بیکینگ پودر و در نهایت آرد را در سه مرحله به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  بی‌نظیرترین پدیده طبیعی دنیا، یخچال طبیعی پوریتو مورنو

 

مرحله چهارم

در تهیه جوجه چینی با ماست، این مرحله اهمیت بسیاری دارد؛ شما باید به طور مداوم مواد را هم بزنید تا خمیر گلوله نشود تا هنگامی که غلظت آن مانند ماست هم زده شود؛ در نهایت بعد از آماده کردن خمیر، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و مواد را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید و در این فاصله گوشت را آماده کنید.

طرز تهیه جوجه چینی

مرحله پنجم تهیه جوجه چینی با دلستر

گوشت مرغ را به صورت نواری نازک برش بزنید؛ توجه داشته باشید که به طور معمول هر قطعه گوشت مرغ باید طولی برابر ۳ تا ۴ سانتی متر و عرضی برای ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر داشته باشد.

مرحله ششم

گوشت‌های آماده شده را درون یک کاسه مناسب ریخته و برای از بین بردن بوی ضحم آن، پیازها را به صورت خلالی برش زده و به همراه آب لیمو، نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید؛ در نهایت روی کاسه را بپوشانید و 15 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله هفتم طرز تهیه جوجه چینی

بعد از گذشت 15 دقیقه جوجه‌ها را از یخچال درآورده و درون تابه بریزید؛ سپس تابه را روی حرارت قرار داده و درون آن را به حدی روغنت بریزید که روی گوشت را بگیرد.

مرحله پایانی طرز تهیه جوجه چینی

جوجه‌ها را درون خمیر آماده شده ریخته و بعد از داغ شدن روغن، آن‌ها را درون تابه بریزید؛ بعد از آنکه به خوبی طلایی شدند، آن‌ها را از تابه درآورده و روی یک پارچه یا توری فلزی قرار داده تا روغن اضافه آن خارج شود؛ در نهایت جوجه‌های خوشمزه شما آمده است و می‌توانید به همراه سس مخصوص آن را میل کنید.

تعداد کلمات مطلب: 609

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…