تفاوت بن مژه و خط چشم در چیست؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بن مژه و خط چشم دائمی هر دو از روش‌های جدیدی هستند که امروزه برای زیباتر شده چشم‌های شما انجام می‌شوند اما کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب هستند؟
تفاوت بن مژه و خط چشم

تفاوت بن مژه و خط چشم را اگر بندانی راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برایتان بهتر است. برای این‌که ببینیم بن مژه بهتر است یا خط چشم دائمی، باید در ابتدا با هر کدام از آن‌ها جداگانه آشنا شویم. همراه دلتامگ باشید.

تفاوت بن مژه و خط چشم

همان‌طور که بیان کردیم برای شناخت تفاوت بن مژه و خط چشم در ابتدا هر کدام را به‌صورت جداگانه تعریف می‌کنیم.

خط چشم دائمی

البته اگر این روش را دوست ندارید، می‌توانید از روش مشابهی مثل بن مژه کمک بگیرید.

اسم دیگر خط چشم دائمی، تاتوی خط چشم نام دارد. این روش به شما کمک می‌کند که تنها در یک جلسه به آرزوی خط چشم که کشیدن آن برایتان همیشه سخت بوده است، برسید.

این روش شامل خال‌کوبی کردن و در واقع کشیدن خط سیاه بسیار نازک است که از خط مژه‌ها گذشته و به‌این‌ترتیب کاری می‌کند که مژه‌هایی تیره‌تر و متراکم‌تر داشته باشید.

بن مژه چیست؟

بن مژه روشی است که روی خط مژه شما اعمال شده تا آن را پرتر و برجسته‌تر نشان دهد.

رنگ مورداستفاده در این روش، گیاهی است که بعد از بی‌حسی، با سوزن خال‌کوبی انجام می‌شود. خبر خوبی که برایتان داریم آن است که این روش درد زیادی ندارد.

فقط اطراف مژه‌های خود کمی احساس غلغلک می‌کنید که باید بی‌حرکت باشید تا خط به طور دقیق کشیده شود.
نکته‌ مهمی که درباره‌ بن مژه باید بدانید آن است که افراد می‌توانند به رنگ‌های مورداستفاده در این روش، آلرژی داشته باشند. برخی در نتیجه‌ درمان دچار سوزش می‌شوند.

خط چشم با بن مژه چه تفاوتی دارد؟

خط چشم با بن مژه چه تفاوتی دارد؟

برای اینکه تفاوت بن مژه و خط چشم را بدانید باید به تعریف آن‌ها بپردازیم: بن مژه یک تکنیک جدید و نیمه‌دائم در آرایش چشم است که نیاز روزانه به آرایش‌کردن را حذف می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

اگر شما مژه‌های نازک و کم حجمی دارید اجرای این تکنیک بهترین گزینه برای آرایش چشم‌های شما است؛ اما اگر همین کار کمی دورتر از بن مژه شما انجام شود به آن میکرو خط چشم یا تاتو خط چشم گفته می‌شود.

  • تفاوت بن مژه و خط چشم در این است که بن مژه در نزدیک‌ترین نقطه به محل اتصال مژه به چشم انجام شده و باید حتماً بسیار نازک و نامحسوس انجام شود؛ اما خط چشم با کمی فاصله از خط مژه اجرا می‌شود و می‌تواند ضخامت‌های متفاوتی داشته باشند.
  • همچنین نکته مهمی که باید بدانید آن است که روش بن مژه به‌نوعی باعث پرپشت مژه‌ها می‌شود چرا که مژه‌های نازک و کم‌حجم را پرتر و مشکی‌تر نشان می‌دهد؛ اما در خط چشم این گونه نیست.
مطلب پیشنهادی:  روستایی که در سال ۷۷ ناپدید شد

خط چشم بهتر است یا بن مژه؟

خط چشم بهتر است یا بن مژه؟

با دانستن تفاوت بن مژه و خط چشم معمولاً مقایسه آن‌ها کار درستی نبوده؛ زیرا هر تکنیکی زیبایی خاص خودش را دارد و شما بر اساس سبک و سلیقه خودتان باید از این روش‌ها استفاده کنید.

اما در حالت کلی برای جمع‌بندی و مقایسه این دو روش می‌توان گفت معمولاً افرادی که به دنبال زیبایی کاملاً طبیعی هستند، به دنبال بن مژه می‌روند و این روش بیشتر برای افرادی که مژه‌های کوتاه، بی‌حالت و کم حجمی دارند توصیه می‌شود.

همچنین برخی از افراد که دانش و مهارت لازم خودآرایی را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا آرایشتان کج باشد؛ در این شرایط استفاده از بن مژه بهترین گزینه است.

خط چشم دائمی نیز مناسب افرادی است که علاقه به چشم‌های بزرگ و بلند علاقه دارند؛ ولی زمان کافی برای انجام روزانه را نداشته یا در کشیدن آن مهارت لازم را ندارند بهترین گزینه است. در نهایت باید گفت تاتو صورت بهترین گزینه برای پاسخ به سؤال شما که خط چشم بهتر است یا آرایش دائم است، خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…