طرز تهیه میرزاقاسمی شمالی در 20 دقیقه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما معمولا میرزاقاسمی را درست کرده‌ایم، اما برای درست کردن یک میرزاقاسمی اصل شمال، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید که در این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم.
طرز تهیه میرزاقاسمی

برای بسیاری از ما پیش آمده که زمان کافی برای درست کردن یک غذای مقوی و کم هزینه را نداریم و مجبور به استفاده از فست‌فود هستیم؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ غذای ساده با کمترین مواد را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار پرخاصیت است؛ میرزاقاسمی یک غذای اصیل ایرانی است که متعلق به شهر زیبای گیلان است؛ این غذای ساده و سریع در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین اگر علاقه دارید بدانید که میرزاقاسمی چطوری درست میشه؟ با ما همراه باشید تا طرز تهیه میرزاقاسمی شمالی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه میرزاقاسمی

برای تهیه این غذای خوشمزه به 4 حبه سیر، 1 قاشق رب گوجه، 6 عدد بادمجان، 2 عدد گوجه فرنگی، 2 عدد تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و به مقدار لازم روغن نیاز دارید.؛ لازم به ذکر است این حجم از مواد برای 4 نفر کافی می‌باشد.

مواد لازم برای طرز تهیه میرزاقاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی با رب

روش‌های مختلفی برای طبخ و سرو این غذا وجود دارد  هر کس با توجه به ذائقه خود و خانواده مقدار مواد را کم یا زیاد می‌کند؛ در شمال کور معمولا میرزاقاسمی با برنج سرو می‌شود، اما شما می‌توانید آن را با نان هم میل کنید؛ علاوه بر آن اگر کالری غذا برایتان مهم نیست می‌توانید میرزاقاسمی با بادمجان سرخ شده را امتحان کنید.

مرحله اول طرز تهیه میرزاقاسمی با بادمجان کبابی

در ابتدا لازم است تا بادمجان‌ها را شسته و روی شعله گاز قرار دهید تا کباب شوند؛ اگر به منقل دسترسی دارید می‌توانید بادمجان‌ها را روی ذغال کباب کرده تا عطر و بوی بهتری بگیرد؛ بعد از اینکه بادمجان‌ها کباب شدند، اجازه دهید کمی خنک شود و بعد به راحتی پوسته رویی آن را جدا کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم

بادمجان‌های کباب شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و به خوبی آن را به کمک گوشت‌کوب له کنید تا حالت پوره مانند بگیرد؛ برای اینکار می‌توانید از غذاساز هم استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه میرزاقاسمی، لازم است که گوجه‌ها را به بادمجان اضافه کنید؛ اما قبل از آن لازم است که پوست گوجه‌ها را بگیرید برای راحت‌تر پوست گرفتن گوجه‌ها، یک قابلمه آب را روی گاز بگذارید و وقتی آب آن به جوش آمد، گوجه‌ها را 5 دقیقه در آب  بیندازید و بعد از خارج کردن به راحتی پوست آن بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  با سه نوع مواد بستنی خانگی درست کنید

مرحله چهارم

گوجه‌ها را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید؛ سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و سیرها را رنده کره به آن اضافه کنید؛ بعد از آنکه عطر سیرها آزاد شد، زردچوبه را به ان اضافه کرده و تفت دهید و بعد بادمجان‌ها را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه میرزاقاسمی شمالی

مرحله پنجم طرز تهیه میرزاقاسمی شمالی

بعد از اضافه کردن بادمجان به سیر، 2 دقیقه آن‌ها را تفت دهید و بعد پوره گوجه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب گوجه‌ها به خوبی تبخیر شود و میرزاقاسمی روغن بیندازد.

مرحله ششم

در این مرحله اگر غذا رنگ دلخواه شما را نداشت می‌توانید رب‌گوجه را به ان اضافه کنید و تفت دهید تا مواد با یکدیگر ترکیب شود؛ اضافه کردن رب اختیاری است اما باعث می‌شود غذا عطر و طعم بهتری بگیرد.

مرحله پایانی

در این مرحله از طرز تهیه میرزاقاسمی هنگامی که رب رنگ گرفت آن را در گوشه‌ای از ماهیتابه جمع کنید و در همان ماهیتابه 2 عدد تخم‌مرغ را بشکنید؛ بعد از اینکه تخم مرغ‌ها پختند، همه مواد را با هم مخلوط کنید و نمک و فلفل سیاه بزنید اجازه دهید میرزاقاسمی 20 دقیقه جابیفتد؛ در نهایت غذای ما آماده است می‌توانید آن را در ظرف مناسب ریخته و برای تزیین، یک عدد تخم‌مرغ را به صورت قالبی بپزید و روی آن بگذارید. اگر به طرز تهیه غذاهای محلی علاقه دارید، طرز تهیه اکبر جوجه اصل را مطالعه کنید.

سخن آخر در طرز تهیه میرزاقاسمی

  1. برای اینکه غذای شما طعم دودی قوی‌تری داشته باشد بهتر است که حتما آن را رو ذغال کباب کنید.
  2. سعی کنید که رب گوجه را از دستور غذا حذف نکنید؛ چرا که باعث خوشرنگ‌تر شدن آن می‌شود.
  3. اگر بعد از پخت متوجه شدی که غذای شما تلخ شده، علت تلخ شدن مربوط به بادمجان‌ها است؛ به همین دلیل برای جلوگیری از تلخ شدن غذا بهتر است قبل از پوره کردن بادمجان هسته آن‌ها را جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…