پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید استفاده از ریمل‌های ضدآب یکی بهترین موارد هنگام مواجه با آب و رفتن به مناطق گرم و مرطوب باشد اما به همان اندازه ممکن است برایتان دردسر درست کند!
روش‌های پاک کردن ریمل ضدآب

پاک کردن ریمل ضدآب یکی از کارهایی است که شاید به‌سادگی انجام نشود. پاک‌کردن ریمل ضدآب چند روش مخصوص درعین‌حال ساده و سریع دارد که به مژه‌های شما آسیب نمی‌رساند و بهتر است قبل از حذف‌کردن آن از کیف لوازم آرایشی خود این راه‌ها را تست کنید. همراه دلتامگ باشید.

با ریمل ضدآب آشنا شوید

ریمل‌های ضدآب یکی از بهترین و کارآمدترین لوازم‌آرایش برای چشم‌ها هستند که رنگ‌دانه‌های آن در صورت خیس شدن مژه از میان نمی‌رود؛ بنابراین با استفاده از این ریمل‌ها می‌توانید به‌راحتی شنا کرده یا حتی هنگام گریه و عرق‌کردن دیگر نگران پخش‌شدن ریمل خود نباشید. باتوجه‌به توضیحات داده شده، پاک‌کردن این نوع ریمل نیازمند به مواد قوی‌تری است

روش‌های پاک کردن ریمل ضدآب

اطراف چشم از نقاط بسیار حساس هستند که ممکن است در اثر استفاده از مواد پاک‌کننده با ورود مواد شیمیایی به داخل چشم آسیب ببیند؛ بنابراین مهم است که چه روشی برای پاک‌کردن آرایش چشم به‌ویژه ضدآب انتخاب می‌کنید.

محلول پاک‌کننده آرایش چشم دوفاز

ازآنجایی‌که هر پاک‌کننده‌ای قدرت پاک‌کردن این ریمل‌ها را ندارد، بنابراین باید به سراغ پاک‌کننده‌هایی بروید که مخصوص چشم طراحی شده‌اند.

برای استفاده از این محصولات کافی است در ابتدا محصول را به‌خوبی تکان داده و سپس پس از آن یک پد آرایشی را به پاک‌کننده آرایش چشم آغشته نموده و پس از چند ثانیه بر روی چشم نگه‌داشتن، با حرکت آهسته روی پلک و مژه‌ها حرکت نمایید. در صورت لازم بودن این کار را با استفاده از پدهای جدید، چند بار تکرار کنید.

محلول پاک‌کننده آرایش چشم دوفاز

روغن‌های طبیعی

گاهی اوقات لازم نیست برای پاک کردن ریمل ضدآب از راه‌های پیچیده استفاده کنید. در این شرایط می‌توانید از روغن‌های در دسترس مثل زیتون، نارگیل و سایر روغن‌ها استفاده کنید. این روغن‌ها دارای نوعی پاک‌کنندگی طبیعی در فرمولاسیون خود بوده که بدون استفاده از مواد شیمیایی یا ترکیبات مضر، آرایش شما را پاک می‌کنند.

برای استفاده از روغن‌زیتون جهت پاک نمودن آرایش چشم کافی است یک پد پاک‌کننده آرایشی را به مقداری روغن‌زیتون آغشته کرده و آن را چند ثانیه روی پلک خود نگه دارید، سپس به‌آرامی مژه‌های خود را پاک‌کرده و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شسته تا روغن‌های اضافی از آن‌ها پاک شود.

نکته مهمی که هنگام پاک کردن ریمل ضدآب باید به آن توجه کنید آن است که این پدهای آرایشی را برای مدت زمانی روی پلک‌های خود نگه دارید تا محلول به‌خوبی به خورد مژه‌هایتان برود.

مطلب پیشنهادی:  گونه‌های خود را در خانه برجسته کنید

شامپو بچه یک پاک‌کننده عالی برای ریمل‌های ضدآب

ازآنجایی‌که شامپو بچه فاقد سولفات و همچنین دارای فرمولاسیون بسیار ملایمی برای نوزادان است باعث می‌شود استفاده از آن برای ناحیه دور چشم کاملاً بی‌خطر باشد. تنها کافی است چند دقیقه چشم‌های خود را با شامپو بشویید.

نکات مهم پاک کردن ریمل ضد آب خوب

  • لازم است بدانید هنگام پاک کردن ریمل، پد آرایش پاک‌کن را بر روی چشمتان قرار داده و کمی فشار دهید. توجه داشته باشید که هرگز پد آرایشی را به‌شدت روی پلک خود قرار ندهید. پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و فشار بیش از حد نه فقط به پاک‌شدن ریمل کمکی نمی‌کند؛ بلکه سبب تحریک چشم، التهاب و ایجاد چروک پوستی می‌شود.
  • یکی از کارهای اشتباهی که بسیاری از خانم‌ها هنگام پاک کردن ریمل ضدآب انجام می‌دهند آن است که با ناخن ریمل‌ها را از روی مژه‌ها خود می‌کنند. اما هرگز ریمل را با انگشت خود از مژه جدا نکنید، این کار سبب کنده‌شدن مژه‌ها می‌شود.
  • برای پاک کردن ریمل ضدآب از آرایش پاک‌کن‌های ملایم و مخصوص چشم استفاده نمایید.

نکات مهم پاک کردن ریمل ضد آب خوب

  • به‌جای پنبه از پد پنبه‌ای استفاده کرده؛ زیرا الیاف پنبه به‌راحتی جدا می‌شوند و به مژه می‌چسبند و اگر بخواهید آن‌ها را از روی مژه‌های خود جدا کنید، باعث کنده‌شدن مژه‌هایتان می‌شود.
  • برای پاک‌کردن چشم و ریمل ضدآب از مصرف دستمال مرطوب‌های معطر و سایر پاک‌کننده‌های آرایشی که حاوی ترکیبات خشک‌کننده نظیر الکل و مواد معطر هستند خودداری کنید.
  • پد پنبه‌ای را به پاک‌کننده آغشته نموده، سپس آن را به مدت ۳۰ الی ۴۵ ثانیه روی چشمان خود قرار دهید. این کار سبب ازبین‌رفتن رنگ و پلیمر ریمل ضدآب شده و به‌راحتی پاک می‌شود.
  • برای پاک کردن ریمل ضدآب به‌هیچ‌عنوان از پاک‌کننده صورت استفاده نکنید، پاک‌کننده‌های معمولی برای چشم بسیار خشن هستند.

تعداد کلمات مطلب: 672

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

آموزش خودآرایی در خانه به ساده‌ترین روش

از آن‌جایی که همیشه نمی‌توانیم به آرایشگاه مراجعه کنیم، ما در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرف…