طرز تهیه کیک یزدی با آب

1
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک کیک یزدی اصل با پف زیاد در خانه، تنها کافی است به شیوه زیر عمل کنید.
طرز تهیه کیک یزدی

کیک یزدی جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که با پخش شدن عطر بوی آن در فضا وسوسه می‌شوید که مقداری خریداری کنید؛ اما چرا هر بار بابت خرید آن پول پرداخت کنید وقتی که خوتان می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید؛ طرز تهیه کیک یزدی بسیار راحت است و نیاز به مواد اولیه خاصی ندارد؛ معمولا در تهیه کیک یزدی اصیل از شیر یا ماست استفاده می‌شود؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم دستور پخت کیک یزدی با آب را به شما آموزش دهیم؛ با این روشی در شرایطی که شیر یا ماست هم در خانه نداشته باشید می‌توانید کیک یزدی‌های جذابی درست کرده و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی خانگی

برای تهیه کیک یزدی با طعمی مانند کیک‌های بازاری به 300 گرم آرد شیرینی‌پزی، 3 عدد تخم مرغ، 200 گرم شکر، نصف لیوان آب، 175 گرم روغن، یک قاشق عسل، نصف پیمانه گلاب و کنجد به مقدار لازم نیازمندید؛ با این مقدار کیک می‌توانید 20 الی 30 عدد کیک یزدی آماده کنید.

طرز تهیه کیک یزدی

طرز تهیه کیک یزدی با آب

طرز تهیه کیک یزدی بسیار راحت است به شرط آنکه حین پخت چند نکته را رعایت کنید؛ برای مثال یکی از سوال‌هایی که هنگام پخت کیک با آن مواجه می‌شویم این است که دلیل پف نکردن کیک یزدی چیست؟ یا سوالات این چنینی که در ادامه به آن می‌پردازیم.

محله اول طرز تهیه کیک یزدی در توستر

در ابتدا لازم است که تمامی مواد را از یک ساعت قبل در بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد؛ سپس در یک ظرف مناسب، تخم مرغ‌ها را شکسته و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بعد پودر هل و شکر را به آن اضافه کنید؛ همه مواد به به مدت 8 دقیقه با همزن مخلوط کنید تا رنگ مواد کرمی شود و حالت خامه‌ای بگیرد.

مرحله دوم

در این فاصله فر را با دمای 180 درجه روشن کرده تا گرم شود؛ سپس روغن، گلاب و آب را به ترکیب اضافه کنید و مجدد یک دقیقه هم بزنید و مواد را کنار بگذارید؛ در این مرحله آموزش کیک یزدی آرد را سه مرحله الک کنید و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه قیمه نثار با مرغ

طرز تهیه کیک یزدی خانگی

مرحله سوم طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی

آرد را به صورت کم کم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و در این مرحله با استفاده از لیسک مواد را مخلوط کنید و مواد را تا حدی هم بزنید که با یکدیگر ترکیب شوند؛ توجه داشته باشید که هم زدن زیاد مایه پف کیک را از بین می‌برد.

مرحله پایانی

در این مرحله قالب کیک یزدی را با کره یا مقداری روغن چرب کرده و آرد بپاشید؛ از مایه کیک درون قالب بریزید و چند بار آن را به زمین بکوبید تا حباب‌های درون کیک از بین برود؛ سپس برای ظاهر زیبای کیک بهتر است بعد از ریختن مواد در قالب با یک چاقو چرب سطح کیک را صاف کرده و کنجد بپاشید؛ در نهایت قالب را به مدت 20 الی 30 دقیقه درون فر بگذارید و بعد از آماده شدن نوش‌جان کنید. اگر علاقه‌مند هستید با طرز تهیه کیک‌های مختلف آماده شوید، طرز تهیه چیز کیک ژاپنی را مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک یزدی

علت پف نکردن کیک یزدی

  • نسبت مواد را رعایت نکرده‌اید.
  • مواد را بیشتر یا کمتر از آن مقداری که گفته شد هم زدید.
  • ترتیب مواد را هنگام مخلوط کردن رعایت نکرده‌اید.
  • از روغن زیادی برای چرب کردن قالب استفاده کرده‌اید که همین روغن جذب کیک شده است.
  • تخم مرغ‌ها به دمای محیط نرسیده‌اند.

یک نظر

  1. ناشناس

    16 اسفند 1402 در 2:19 ب.ظ

    سلام وقت بخیر اندازه پودر هل رو نگفتید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…