عکسی بی‌نظیر از خورشیدگرفتگی حلقوی در نیومکزیکو

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خورشیدگرفتگی حلقوی، حالتی خاص از کسوف است که کره ماه به دلیل فاصله زیاد از زمین، نور خورشید را به شکل یک حلقه در اطراف خود نشان می‌دهد. عکاسی در سال ۲۰۱۲، یک منظره خاص از این پدیده ثبت کرده است.
خورشیدگرفتگی حلقوی در نیومکزیکو، تصویر حیرت‌انگیزی ساخت

در سال ۲۰۱۲ یک نوع کسوف به نام “خورشیدگرفتگی حلقوی” آسمان نیومکزیکو را به منظره بسیار زیبایی تبدیل کرد که توسط عکاسی از آن عکس گرفته شد. این نوع خورشیدگرفتگی خاص‌تر از حالت عادی آن است. در ادامه با این رخداد طبیعی و مطالب مهم درباره آن بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع خورشیدگرفتگی چگونه است؟

در ظاهر، مفهوم کسوف یا همان خورشیدگرفتگی برای همه مشخص است. زمانی که ماه بین زمین و این ستاره قرار بگیرد، نور خورشید توسط این قمر گرفته می‌شود و ازآنجایی‌که عامل روشن بودن هوا، نور این ستاره است، تمام آسمان سیاه خواهد شد.

بنا بر وضعیت دقیق ماه و خورشید و زمین، نور گرفته شده همواره به یک‌شکل نیست و به همین دلیل، اسامی مختلفی به آن نسبت‌ داده ‌شده است. در خصوص رویدادهای ماه، مطلبی درباره کشف زلزله در جنوب ماه نوشته شده است که در صورت علاقه می‌توانید به آن رجوع کنید.

در حالj کامل این پدیده، نور به طور کامل توسط ماه پوشیده می‌شود. در حالت مرکب، شاهد ترکیب نادری از دو حالت هستیم؛ به این شکل که در بعضی مناطق زمین، خورشید به شکل کامل پوشیده شده و دربعضی قسمت‌های دیگر، این‌گونه نیست. در حالت جزئی نیز، این گرفتگی نور، توسط قسمتی از ماه رخ می‌دهد. در ادامه، حالت حلقوی آن را شرح می‌دهیم.

عکس خاص از خورشیدگرفتگی حلقوی در نیومکزیکو

خورشیدگرفتگی حلقوی چیست؟

در نوع حلقوی این رخداد، ماه در فاصله خاصی قرار می‌گیرد؛ به طوری که از زمین مسافت آن بیشتر بوده و از آن طرف، ماه فاصله کمتری نسبت به خورشید دارد. در این حالت، سایه خورشید به طور کامل پوشیده نشده و حلقه باریکی به دور آن تشکیل می‌گردد. به همین جهت نام حلقوی به آن اطلاق شده است.

تأثیر خورشیدگرفتگی حلقوی بر انسان

از زمان‌های قدیم، به دلیل تاریک شدن آسمان، مردم خرافات و ترس‌های زیادی نسبت به این پدیده طبیعی نجومی شکل گرفته است. جالب است بدانید که تمام علائم جسمی‌ای نظیر سردرد و یا وخامت حال جسمی در هنگام کسوف، هیچ پشتوانه علمی ندارند و بیشتر در اثر تلقین ممکن است در انسان‌ها رخ دهند. نوع حلقوی نیز، همانند حالت کلی این پدیده، تأثیر خاصی روی انسان‌ها ندارد.

مطلب پیشنهادی:  انواع مختلف اسباب بازی ریز

موقعیت ماه عامل نوع خورشیدگرفتگی

چگونه دیده شد؟

مسیر خورشیدگرفتگی حلقوی که ۲۰ می در سال ۲۰۱۲ رخ داد، از قسمت‌هایی از آمریکا و شمال اقیانوس آرام گذر می‌کرد. عکاسی در آن زمان، مسافتی را از صحرای آریزونا تا شهر نیومکزیکو با خودروی خود طی کرد تا بهترین لوکیشن را برای عکاسی بیابد.

هنگام نزدیک‌شدن به غروب آفتاب، شخصی گمنام در فاصله نیم کیلومتری در کادر عکس او دیده شد که هیچ‌وقت هویت آن برای عکاس فاش نشد. این منظره مورد استقبال او قرار گرفت و عکس گرفته شد. در عکس ثبت شده، شخص قرار گرفته در کادر، یک وسیله خاص به دست گرفته است که ظاهراً امکان رویت خورشید در آن لحظه را به او داده است.

سخن آخر

کسوف پدیده‌ای طبیعی است که علاوه بر ساخت ترس دیرینه در انسان، مناظر بسیار زیبا و حیرت‌انگیزی ایجاد می‌کند. یکی از این مناظر، مربوط به خورشیدگرفتگی حلقوی در نیومکزیکو در سال ۲۰۱۲ بود که توسط عکاسی به زیبایی به تصویر کشیده شده است. خورشیدگرفتگی انواع مختلفی داشته و زیان خاصی برای انسان ندارد.

تعداد کلمات مطلب: 514

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 شهریور 1402 در 9:45 ق.ظ

    چقدر حالتش زیبا به تصویر کشیده شده

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      22 شهریور 1402 در 1:14 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

      • نگین آشناگر

        22 شهریور 1402 در 1:14 ب.ظ

        ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خرید خانه وام دار و چند نکته مهم

یکی از پیشنهاداتی که برای خرید خانه ما به افراد می‌کنیم، خرید خانه وام دار است. اما خرید ا…