پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می‌شود آن است که راهی برای پیشگیری موی سفید وجود دارد؟ ما در این مطلب چند راهکار مفید را برایتان آماده کرده‌ایم.
پیشگیری از سفیدشدن مو

پیشگیری از سفیدشدن مو خواسته اکثر افراد است. زیرا رفته‌رفته با افزایش سن یا حتی در جوانی شاهد سفیدشدن موهای خود هستیم که این موضوع باعث کاهش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود. همراه دلتامگ باشید تا ببینیم آیا می‌توان با مواد طبیعی و خانگی از سفیدی موها جلوگیری کرد؟

پیشگیری از سفیدشدن مو

برای رفع و پیشگیری از سفیدشدن مو این ماسک‌های خانگی را حتماً امتحان کنید.

رفع سفیدی مو با روغن‌زیتون

یکی از راهکارهای مفید ماساژ پوست سر با روغن‌زیتون تقویت‌کردن پوست و مو همچنین ازبین‌بردن شوره سر را نیز برطرف می‌کند. در ضمن این ترکیب سفیدشدن موهای شما را به تأخیر می‌اندازد.

آب پیاز راهی برای پیشگیری از سفیدشدن مو

اعتقاد افراد بر این موضوع است که استفاده از آب پیاز یک روش فوق‌العاده برای رفع سفیدی موهاست. برای این روش باید آب پیاز را بر روی پوست سرخود بمالید و سپس آن را حسابی ماساژ دهید. حالا بعد از حدود نیم ساعت آن را بشویید.

آب پیاز راهی برای پیشگیری از سفیدشدن مو

هلیله سیاه

یکی از مهم‌ترین خواصی که برای هلیله سیاه ذکر شده، جلوگیری از سفیدشدن مو و کمک به برگشتن رنگ موها است.

آب برنج راهی برای پیشگیری از سفیدشدن مو

اگر دنبال روشی راحت و سریع برای ازبین‌بردن موهای سفید خود هستید، ماساژ مداوم موهایتان با آب برنج را به شما توصیه می‌کنیم. آب برنج سرشار از مواد مغذی و مفید برای موهای شما است.

پیشگیری از سفیدشدن مو با روغن بادام و دانه کنجد

یک قاشق غذاخوری دانه کنجد را به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید، می‌توانید از دستگاه میکسر غذا برای نتیجه بهتر استفاده کنید. مخلوط روغن حاصل را به مدت‌زمان ۲۰ دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید. حالا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پوست سر و موی شما کاملاً به روغن آغشته شود. بعد از گذشت زمان تعیین شده می‌توانید با شامپوی گیاهی و آبگرم موهایتان را بشویید.

پیشگیری از سفیدشدن مو با روغن بادام و دانه کنجد

رفع سفیدی مو با روغن‌زیتون و سیاه‌دانه

پیشگیری از سفیدشدن مو با روغن‌زیتون و سیاه‌دانه یک راهکار عالی و مؤثر است ترکیب سیاه‌دانه و روغن‌زیتون به رشد فولیکول‌های مو همچنین درخشندگی و جلوگیری از موهای سفید سر کمک می‌کند. برای این ماسک باید ۲ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و ۲ قاشق روغن سیاه‌دانه ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از ۱ ساعت با آب گرم بشویید.

مطلب پیشنهادی:  با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

برای رفع سفیدی مو با روغن‌زیتون از دستورالعمل زیر پیروی کنید

  • حدود نصف فنجان روغن‌زیتون را در یک ظرف قابل گرم‌کردن بریزید و آن را حدود ۲۰ ثانیه در مایکروفر بگذارید تا گرم شود.
  • حالا یک حوله روی شانه‌های خود انداخته تا لباس‌هایتان کثیف نشود.
  • مقدار کمی از روغن‌زیتون را روی کف دستتان بریزید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. اگر پوست سر شما خشک است، پوست سرتان را هم با روغن‌زیتون ماساژ دهید؛ اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی کنید روغن‌زیتون را طوری به موهایتان بزنید که یک‌ذره از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد. اینکا را آن‌قدر ادامه بدهید تا همه موهایتان کاملاً با روغن‌زیتون پوشیده شوند.
  • همه موهایتان را روی سرتان جمع کنید و یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.
  • حدود ۳۰ دقیقه در همین حالت استراحت کنید تا روغن‌زیتون کاملاً جذب موهایتان شود و موهایتان را تقویت کند.
  • موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و اگر همیشه از نرم‌کننده استفاده می‌کنید کمی نرم‌کننده هم به موهایتان بزنید و سپس کاملاً موهایتان را آبکشی کنید . بعد از شستشو کاملا” احساس خواهید کرد که موهایتان نرمتر و براق تر از همیشه است و خیلی راحت تر از قبل حالت می گیرد. همچنین این کار یک راهکار شگفت‌انگیز برای پیشگیری از سفیدشدن مو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…