طرز تهیه ته چین تن ماهی مجلسی با کمترین هزینه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای درست کردن یک ته چین اقتصادی، حتما نباید از گوشت قرمز یا مرغ استفاده کرد؛ در این روش می‌توانید با تن ماهی بهترین ته چین مجلسی را آماده کنید.
طرز تهیه ته چین

تن‌ماهی جزو آن دسته از غذاهای کنسروی است که معمولا بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و آن را با پلو سفید یا شوید پلو میل می‌کنند؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم غذای خاص و شیکی را با تن‌ماهی به شما آموزش دهیم تا بتوانید از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنید و با کمترین هزینه، لاکچری‌ترین غذا را آمده کنید؛ طرز تهیه ته چین تن ماهی، یک غذای بسیار خاص و خوشمزه است که به راحتی آماده می‌شود و به دلیل استفاده از گشنیز در آن، بوی ماهی را حس نخواهید کرد؛ در نتیجه اگر جزو افرادی باشید که به بوی ماهی حساسیت دارید، می‌توانید این پلو متفاوت را امتحان کنید.

مواد لازم در طرز تهیه ته چین تن ماهی

  • پیاز متوسط                                                   یک عدد
  • تن ماهی                                                      یک عدد
  • نمک و زردچوبه و فلفل                                     به میزان کافی
  • پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز                            به مقدار لازم
  • دارچین                                                         به مقدار لازم
  • گشنیز تازه                                                    به مقدار لازم
  • برنج                                                             دو و نیم  پیمانه
  • زعفران                                                         به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین تن ماهی

طرز تهیه ته چین مجلسی با تن ماهی

برای درست کردن این ته چین ساده لازم به ذکر است که این مقدار مواد برای 2 الی 3 نفر کافی است؛ علاوه بر آن اگر به سبزی گشنیز علاقه ندارید، می‌توانید از ته چین تن ماهی با شوید استفاده کنید که در هر دو صورت این غذا طعم بسیار خوبی دارد.

مطلب پیشنهادی:  طعم متفاوت پلو بندری را با این دستور تجربه کنید

مرحله اول

برای طرز تهیه این ته چین مجلسی، ابتدا باید تن ماهی را آماده کنیم؛ برای آماده کردن تن‌ماهی به پیاز نیاز دارید که لازم است آن را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید؛ بعد از آنکه پیازها سبک شدند، ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله دوم

در این مرحله از ته چین تن ماهی بدون ماست، لازم است که تن‌ماهی را 20 دقیقه بجوشانید و بعد به پیازداغ اضافه کنید؛ سپس پودر پاپریکا و تخم‌گشنیز را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا عطر آن به خرد ماهی برود.

طرز تهیه ته چین مجلسی

مرحله سوم

مواد آماده شده را کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن برنج بروید؛ برای این منظور قابلمه را تا نیمه پرکرده و روی شعله گاز قرار دهید؛ بعد از به جوش آمدن آب، برنج را با نمک به قابلمه اضافه کرده و وقتی برنج نیم‌پز شد آن را آبکش کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه ته چین تن ماهی

مهم‌ترین نکته در تهیه این ته چین، استفاده از سبزی گشنیز تازه است؛سبزی‌ها را بشویید و خرد کنید، سپس به برنج آبکش شده اضافه کنید، نحوه ریختن این مدل ته‌چین با طرز تهیه ته چین مرغ متفاوت است.

مرحله پنجم

بعد از آنکه برنج و سبزی را با یکدیگر ترکیب کردید، ابتدا ته قابلمه را روغن و مقداری زعفران بریزید؛ سپس سیب‌زمینی‌ها را ته قابلمه چیده و مواد را به صورت لایه‌ای به برنج اضافه کنید؛ به این صورت که یک لایه برنج بریزید و بعد یک لایه مواد تن‌ماهی؛ در نهایت نیز مقداری پودر دارچین به مواد اضافه کنید تا سردی ماهی گرفته شود.

مرحله پایانی طرز تهیه ته چین تن ماهی

قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و برای برشته شدن سیب‌زمینی‌ها، ابتدا شعله گاز را به مدت 8 دقیقه زیاد کنید، بعد از آنکه برنج به خوبی بخار گرفت، شعله را کم کنید و اجازه دهید غذا به مدت 40 دقیقه با شعله ملایم دم بکشد؛ در نهایت ته چین ساده و خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف سرو برگردانید و در کنار عزیزانتان نوش‌جان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب عذدا و درست کردن آن است؛ خصوصا ا…