با عوارض لیزر پوست آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه لیزر صورت به یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است؛ اما آیا از عوارض این کار با خبر هستید؟
عوارض لیزر پوست

اگرچه لیزر دارای فواید بسیاری بوده؛ اما لازم است با عوارض لیزر پوست نیز آشنا شوید. در روش لیز پوست پرتوهای لیزر مانع از رشد مجدد مو در فولیکول‌های مو شده و اگر جلسات موردنیاز برای لیزر صورت رو به طور منظم دنبال کنید، بعد از مدتی متوجه کاهش چشمگیر موهای خود می‌شوید؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ برای اطلاعات بیشتر شما عوارض این کار را نیز بیان کرده‌ایم.

عوارض لیزر پوست

بیشتر افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند، معتقد هستند که این روش بسیار ایمن و بی‌خطر است و به نظر می‌رسد هیچ خطری در اثر لیزر متوجه این افراد نبوده است، درحالی‌که ممکنه برخی از افراد بعد از لیزر موهای صورت عوارض جانبی جزئی رو تجربه کنند.

قرمزی و سوزش پوست

در لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو مورد هدف قرار می‌گیرد و طی این فرایند آسیب می‌بینند. بدن نیز به این موضوع واکنش نشان داده و ممکن است بعد از لیزر مقداری قرمزی و سوزش در پوست ایجاد شود. علاوه بر این موارد ممکن است مقداری لک، خارش و حتی التهابات و تورم روی پوستتان ایجاد شود.

این عوارض معمولاً در کوتاه‌مدت از بین می‌روند و پوستتان درست مثل حالتی می‌شود که انگار تازه اصلاح کرده‌اید. برخی از متخصصان برای کاهش این عوارض معمولاً مقداری از بی‌حس‌کننده استفاده می‌کنند.

پوسته پوسته شدن پوست از عوارض لیزر صورت برای لک

پوسته‌پوسته شدن پوست از عوارض لیزر صورت برای لک

اگر برای درمان و ازبین‌بردن لک صورت به سراغ لیزر می‌روید ممکن است بعد از درمان پوستتان حالت پوسته‌پوسته به خود بگیرد. این موضوع به‌کلی یکی از عوارض جزئی لیزر صورت است.

گاهی اوقات ممکن است این پوسته‌پوسته شدن پوست منجر به ایجاد زخم نیز بشود؛ بنابراین لازم است بعد از لیزرکردن به‌هیچ‌عنوان پوست صورت را دست‌کاری نکنید و با استفاده از مرطوب‌کننده مناسب، از بروز مشکلات جدی‌تر برای پوست خود جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه مربای به تنها با یک کیلو به و شکر

عوارض لیزر پوست مثل تغییر رنگ پوست

گاهی اوقات ممکن است بعد از لیزر پوست برای جای جوش متوجه تغییر رنگ جزئی در پوست خودتان باشید؛ بنابراین یکی از عوارض لیزر پوست تغییر رنگ پوست است. ممکن است قسمتی از پوست که تحت درمان قرار گرفته است بعد از لیزر کمی تیره‌تر از سایر قسمت‌های بدن شود. مثلاً ممکن است افرادی که دارای رنگ پوست روشن هستند، بعد از لیزر، رنگ پوستشان کمی تیره شود.

سوختگی و تاول، از عوارض نادر لیزر صورت

سوختگی و تاول، از عوارض نادر لیزر صورت

یکی از عوارض لیزر پوست که بسیار مهم بوده سوختگی و تاول است. البته اگر لیزر صورت به‌درستی انجام نشود امکان سوختگی و تاول وجود دارد؛ بنابراین اگر لیزر صورت توسط یک پزشک متخصص و مجرب انجام بگیرد، خطر ایجاد سوختگی و تاول بعد از لیزر صورت بسیار ناچیز و نادر خواهد بود.

معمولاً لیزری که برای پوست استفاده می‌شود دارای حرارت بالایی هست و اگر قبل از لیزر پوست صورت از دستگاه خنک‌کننده روی پوست استفاده شود، از سوختگی و تاول پوست جلوگیری خواهد شد.

عوارض لیزر پوست مثل رشد بیش از حد مو

گاهی اوقات هم ممکنه لیزرکردن پوست صورت نتیجه برعکس به همراه داشته باشد و باعث افزایش رشد مو در محل لیزر شده باشد و این موضوع هم جزو عوارض لیزر پوست است.

تعداد کلمات مطلب: 506

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…