آبرسانی موها در خانه با ماسک‌های طبیعی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از خشکی، ریزش و وز موها آبرسانی کار بسیار مهم و ضروری است.
آبرسانی موها در خانه

آبرسانی موها در خانه یکی از کارهای کم‌هزینه اما مؤثر است. شما برای این کار می‌توانید تنها از موادی که در خانه موجود دارید استفاده کرده و در نهایت از زیبایی موهایتان لذت ببرید. همراه دلتامگ باشید.

آبرسانی موها در خانه با ماسک‌های طبیعی

شما می‌توانید با مواد طبیعی مختلف موهای خودتان را در خانه آبرسانی کنید.

روغن‌زیتون بهترین آب‌رسان مو

  • یکی از بهترین راه‌ها که می‌توانید به کمک آن موهای خود را در خانه آبرسانی کنید، ماساژ سر با ماسک روغن‌زیتون است. این ماسک درمان موهای شکننده و خشک بوده و موهای شما را از وز بودن، نجات می‌دهد. برای این کار کمی روغن‌زیتون رو گرم کنید و با نوک انگشتان‌ سرتان رو ماساژ بدید. بعد از گذشت مدتی، سرتان را با شامپو بشویید.
  • برای آماده‌کردن این ماسک مو باید یک عدد تخم‌مرغ و یک خیار پوست‌کنده را در مخلوط‌کن ریخته و سپس چهار قاشق روغن‌زیتون را به آن اضافه کنید. حالا این ماسک مقوی را به روی موهایتان بزنید و سرتان را با کلاه بپوشانید. بعد از گذشت 10 دقیقه سرتان را دوباره با شامپو بشویید.
  • در روش دیگر برای آبرسانی موها در خانه با ماسک روغن‌زیتون لازم است که این روغن را با زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون رو با دو عدد زرده‌ تخم‌مرغ ترکیب کنید. برای رقیق کردن این ماسک، نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و خمیر به‌دست‌آمده را مستقیماً به موهای خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو بشویید. این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های آب‌رسان است.
مطلب پیشنهادی:  با این صابون لایه بردار خانگی، پوستتان جوش نمی‌زند

روغن‌زیتون بهترین آب‌رسان مو

آبرسانی موها در خانه با آب‌لیمو ترش 

لیموترش بسیار خوش‌بو و پرخاصیت است و از آن می‌توانید برای درمان و کاهش بسیاری از مشکلات پوستی خود مانند شوره‌ سر، خارش پوست سر و ریزش مو موثر است. برای درمان خشکی و حتی رفع کدرشدن موها استفاده کنید. لیمو بهترین آب‌رسان برای موهای آسیب‌دیده است. تنها کافی است سرتان را بشورید و بعد از آن یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو به موهایتان بزنید و در آخر با یک حوله خشک کنید.

آبرسانی موها با عسل

آبرسانی موها با عسل

  • عسل یک ماده‌ مغذی برای آبرسانی مو و رفع خشکی موهاست. شما می‌توانید با ترکیب چند ماده ساده، یک ماسک عالی برای آبرسانی موها در خانه تهیه کنید؛ فقط کافی است دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شیر بدون چربی یا ماست و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده  و آن را به ساقه‌های مو بمالید. سرتان را با کلاه دوش بپوشانید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.
  • ماسک دیگری از عسل برای آبرسانی موها در خانه نیز وجود دارد. برای تهیه این ماسک لازم است 3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و نصف فنجان عسل را با هم ترکیب کنید. حالا سرتان را با حوله گرم بپوشانید و در نهایت بعد 30 دقیقه موهای خود را بشورید.

 

تعداد کلمات مطلب: 458

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…