فضاپیمای هندی، دهانه های ماه را کامل به نمایش گذاشت!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فضاپیمای هندی برای گرفتن عکس از دهانه ماه وارد مد ار ماه شد و بیش از ده روز در مدار ماه باقی ماند. برای دیدن تصاویر با دلتامگ همراه باشید.
تصاویر دهانه ماه از فضاپیمای هندی

همان طور که می دانید در سال های اخیر انسان تلاش کرده است تا به سطح سیارات دیگر برود و نتایج خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. از این رو افراد مشتاق به یادگیری و کاوشگری برای رفتن به ماه، مریخ و … هستند. ورود به مدار ماه و گرفتن تصاویر از دهانه های ماه یکی از دست آوردهای سازمان فضایی هند است. به تازگی فضاپیمایی که یک کاوشگر و یک لندر به همراه داشت موفق به ورود به درون مدار ماه شد. بلافاصله بعد از آن هندوستان تصاویر اولیه از مدار ماه را به نمایش گذاشت. دلتامگ در این مطلب اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد.

این فضا پیمای هندی با نزدیک تر شدن به سطح ماه توانست تصاویر دقیق تر از دهانه های ماه به نمایش بگذارد. هرچه فضاپیما نزدیکتر شود دهانه های بزرگتر دیده می شوند.

چه مدت این فضاپیمای هندی بر روی ماه باقی می ماند؟

این فضا پیما به نام چاندرایان 3، 10 روز در مدار ماه باقی ماند و بعد از آن حرکت بر روی سطح ماه را آغاز کرد.

در صورتی که همه چیز طبق برنامه قبلی پیش رود، این فضاپیما باید در تاریخ 23 تا 24 آگوست در بخش جنوبی ماه فرود آید.

با توجه به اینکه این دومین تلاش هند برای پرتاب فضا پیما به هند بود، باید به این سازمان برای این دستاورد بزرگ و موفقیت آن تبریک گفت. به منظور برنامه ریزی برای این فضاپیما هند بودجه ای کم در دست داشت و توانست بهترین دستاورد را داشته باشد.

تصاویر ما از فضاپیمای هندی

موفقیت هند در پرتاب فضاپیما به ماه

این فضاپیمای هندی بعد از روسیه، چین و آمریکا موفق به فرود آمدن بر روی ماه شده است. با این حال این کشور که بدو سر و صدا، فضاپیمای خود را به ماه فرستاده است، تصمیم به تصرف ماه دارد.

مطلب پیشنهادی:  6 ترفند جذاب برای بهبود عملکرد گوشی های سامسونگ و شیائومی

شاهد این امر بوده ایم که هند سال ها پیش برای رسیدن به ماه تلاش کرده است و این بار توانست موفقیت جالب توجهی کسب کند. تصاویر دهانه ماه که توسط کاوشگر هندی گرفته شد بسیار چالب توجه است که در این مطلب از دلتا پیام تعدادی از تصاویر ماه را با شما به اشتراک گذاشتیم.

نظر سازمان فضایی هند درمورد فضاپیمای هندی

سازمان فضایی هند این نظر را دارد که در یکم شهریور ماه فضانورد هندی بر روی سطح ماه فرود آید، این در صورتی است که همه چیز طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش رود.

هند امیدوار است بعد از این برنامه به چهارمین قدرت فضایی جهان تبدیل شود. با توجه به بودجه 73 میلیون دلاری که برای این مورد دستاورد هزینه شده است، سازمان فضایی هند برای پرتاب این فضاپیمای هندی، خوشنودی خود را اعلام کرده استو

تا کنون تصاویر جالب توجهی از دهانه های ماه به دست انسان رسیده است که بهترین آن، تعلق به همین فضاپیمای هندی است.

تصویر جذاب از دهانه ماه

پیشنهاد مطالعه: آدم فضایی ها بر روی زمین مشاهده شدند.

یک نظر

  1. جانانصاحب

    26 مرداد 1402 در 4:02 ق.ظ

    اینده انچه زیبا از پیامبر خواهم گفت.. وانچه از مولا زیباتر خواهم گفت که ان جایگاه مولا حالا مال شده.. وتا کنون هرچی از دین وخاتمیت گفته ام.. اطرافم تایید کرده اند.. براستی انها کی هستند… جانان جانان غدیری……

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

حشراتی که با دیدنشان کابوس به سراغتان می‌آید!

وحشتناک ترین حشرات دنیا می‌توانند خواب خوش را از شما بگیرند. اگر مبتلا به انتوموفوبیا یا ه…