خورشت بادمجان بدون گوشت + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خورشت‌های ایرانی بسیار پر طرفدار هستند و در این میان غذاهایی که با بادمجان تهیه می‌شوند طرفداران بیشتری دارند.

خورشت بادمجان یکی از غذاهایی است که در بین ایرانی‌ها بسیار طرفدار دارد. این خورشت خوشمزه را هم می‌توان با گوشت یا مرغ پخت. در این ویدیو از دلتا مگ می‌خواهیم یک روش دیگر از پخت این خورشت خوشمزه را با هم مرور کنیم. خورشت بادمجان بدون گوشت یکی از روش‌های پخت این خورشت خوشمزه است که در این ویدیو به شما آموزش می‌دهیم؛ اگر شماهم به خوردن گوشت علاقه‌ای ندارید؛ این روش پخت را حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان مجلسی بدون گوشت

برای طبخ متفاوت این خورش خوشمزه به یک لیوان لپه، 5 عدد بادمجان، 3 عدد گوجه، 1 عدد پیاز، 2 حبه سیر، 3 عدد لیمو و به مقدار لازم زردچوبه، دارچین، زعفران، فلفل سیاه و نمک نیاز دارید.

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

مهم ما با طبخ خورشت بادمجان رستورانی آشنا هستیم و بارها آن را برای عزیزانمان درست کرده‌ایم؛ اما این روش طبخ بسیار متفاوت و سالم است؛ چرا که در آن از مقدار کمی روغن استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر رژیم غذایی دارید و نمی‌توانید این مدل خورشت‌ها را امتحان کنید، برای تهیه این خورشت خوشمزه با ما همراه باشید.

مرحله اول

در ابتدا قبل از آنکه شروع به پخت خورش کنید، برای از بین رفتن نفخ حبوبات لازم است آن را با آب جوش خیس کنید و کنار بگذارید؛ سپس برای شروع پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد کرده و کنار بگذارید.

طرز تهیه خورشت بادمجان

مرحله دوم

سپس به سراغ سرخ کردن بادمجان‌ها بروید(نکته مهم در تهیه این خورشت این است که برای استفاده کمتر از روغن می‌توانید بادمجان‌ها را مانند ویدئو کباب کنید)؛ سپس در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و سیر و پیاز را تفت دهید.

مطلب پیشنهادی:  پوشش مناسب مشاوران املاک

مرحله سوم

بعد از سبک شدن پیاز و آزاد شدن عطر سیر، ادویه‌ها را به آن اضافه کنید؛ برای تهیه این خورشت می‌توانید به جای استفاده از گوجه از رب‌گوجه استفاده کنید؛ اما لازم به ذکر است که استفاده از گوجه می‌تواند طعم آن را دلچسب‌تر کند.

مرحله چهارم طرز تهیه خورشت بادمجان

در این مرحله گوجه‌ها را با استفاده از رنده و یا گوشت‌کوب برقی به خوبی پوره کنید؛ سپس به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید؛ سپس لپه، سیب‌زمینی، لیموعمانی را به همراه نمک اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید تا آب گوجه کشیده شود و خورش جا بیفتد.

طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت

مرحله پنجم

در این فاصله بادمجان‌ها را به سیخ کشیده کمی روی آن را با روغن چرب کرده و باب کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله بادمجان‌ها بیش از اندازه کباب نشوند؛ چرا که هنگام پخت در خورش له می‌شوند.

مرحله پایانی طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

بعد از آنکه پوست بادمجان‌ها را گرفتید آن را به خورش اضافه کرده و به مقدار لازم روی آن آب بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا جا بیفتد؛ در این فاصله برنج را آماده کنید؛ در نهایت به خورشت زعفران اضافه کرده و بعد از گذشت 30 دقیقه آماده است می‌توانید نوش‌جان کنید؛ اگر به اینگونه از مطالبه علاقه دارید، نحوه سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…