مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بعضی از مواد غذایی هستند که نباید در یخچال نگه دارید. این مواد شامل برخی از اقلام خوراکی و سبزیجات می‌شود.
مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

در حالی که سرد کردن یک روش معمول برای نگهداری مواد غذایی است، برخی از مواد غذایی هستند که بهتر است در خارج از یخچال نگهداری شوند. نگهداری برخی از اقلام در یخچال می‌تواند بر بافت، طعم یا کیفیت کلی آنها تأثیر منفی بگذارد. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید از نگهداری آنها در یخچال خودداری کنید. با دلتا مگ همراه باشید تا مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید را بشناسید.

مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

سیب زمینی: نگهداری در یخچال می‌تواند باعث شود نشاسته موجود در سیب زمینی به قند تبدیل شود و در نتیجه طعم شیرین تر و بافت نامطلوب پیدا کند. در عوض، سیب زمینی‌ها را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید، مانند انبار یا حیاط خلوت نگهداری کنید.

مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

پیاز: پیاز دارای رطوبت بالایی است و نگهداری در یخچال می‌تواند باعث نرمی و کپک زدن آن شود. پیاز کامل را در جای خشک و خنک با تهویه مناسب نگهداری کنید و از یک ظرف جداگانه برای پیاز خرد شده در یخچال استفاده کنید.

گوجه فرنگی: نگهداری گوجه فرنگی در یخچال باعث می‌شود طعم خود را از دست بدهد. گوجه‌فرنگی‌ها را تا زمانی که کاملاً رسیده باشند در دمای اتاق نگه دارید، سپس فوراً از آنها استفاده کنید. اگر بیش از حد رسیده‌اند، می‌توانید آن‌ها را برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کنید تا تازگی آن‌ها حفظ شود.

آووکادو: آووکادو بهتر است در دمای اتاق نگهداری شود تا زمانی که کاملا برسد. پس از رسیدن می‌توان آن‌ها را برای چند روز در یخچال نگه دارید. یخچال می‌تواند فرآیند رسیدن را کاهش دهد، بنابراین بهتر است آووکادوهای نارس را بیرون از یخچال نگهداری کنید.

موز: نگهداری موز در یخچال می‌تواند باعث تیره شدن پوست شود، اما ممکن است میوه داخل آن هنوز نارس باشد. موز را در دمای اتاق نگه دارید تا زمانی که رسیده شود و اگر می‌خواهید ماندگاری آن را افزایش دهید، آن را به یخچال منتقل کنید.

نان: نگهداری نان در یخچال می‌تواند آن را سریع‌تر بیات کند. به جای آن، نان را در دمای اتاق در یک جعبه نان یا یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید و از گیره نان یا کراوات پیچشی برای بستن کیسه استفاده کنید.

خربزه: خربزه، هندوانه، طالبی

عسل: عسل دارای مواد نگهدارنده طبیعی است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. نگهداری عسل در یخچال می‌تواند باعث کریستالی شدن آن شود و استفاده از آن را و سخت‌تر کند.

خربزه: خربزه، هندوانه، طالبی و ملون را بهتر است تا زمان رسیدن در دمای اتاق نگهداری کنید. پس از برش، می‌توانید قسمت‌های باقی مانده را در یخچال بگذارید.

سیر: مانند پیاز، سیر نیز باید در جای خشک و خنک با گردش هوای خوب نگهداری شود. نگهداری در یخچال می‌تواند باعث شود سیر جوانه بزند و مانند لاستیک شود.

قهوه: قهوه می‌تواند رطوبت و بوهای یخچال را جذب کند و بر طعم آن تأثیر بگذارد. بهتر است دانه‌ها یا تفاله‌های قهوه را در یک ظرف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  خواص پیاز برای پوست و مو شما را شوکه می‌کند

به یاد داشته باشید که نگهداری مناسب غذا برای حفظ کیفیت و ایمنی غذا ضروری است. همیشه دستورالعمل‌های نگهداری خاص را برای هر ماده غذایی دنبال کرده و در صورت شک، بسته‌بندی را نگاه کرده یا با یک متخصص ایمنی مواد غذایی مشورت کنید.

دیگر مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

سیب: سیب‌ها می‌توانند تردی خود را از دست بدهند و بوهای داخل یخچال را جذب کنند. آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا برای مدت طولانی‌تری تازه بمانند.

میوه‌های هسته‌دار

ریحان، گشنیز و جعفری: گیاهان تازه مانند ریحان، گشنیز و جعفری می‌توانند در یخچال پژمرده شده و طعم خود را از دست بدهند. در عوض، آنها را مانند دسته گل در یک لیوان آب روی میز قرار دهید تا تازه بمانند.

میوه‌های هسته‌دار: میوه‌هایی مانند هلو، آلو و شلیل زمانی بهترین طعم را دارند که در دمای اتاق برسند. پس از رسیدن کامل، می‌توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آنها افزایش یابد.

سس داغ: بیشتر سس‌های تند حاوی مواد نگهدارنده و مواد اسیدی هستند که آنها را در دمای اتاق ثابت نگه می‌دارد. نیازی به نگهداری سس تند در یخچال نیست، مگر اینکه روی برچسب آن به صراحت بیان شده باشد.

شکلات: شکلات در صورت قرار گرفتن در معرض تغییرات دمایی در یخچال می‌تواند ظاهری سفید رنگ (به نام “شکوفه”) پیدا کند. شکلات را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

روغن زیتون: روغن زیتون می‌تواند در یخچال غلیظ و کدر شود. بهتر است آن را در کمد یا انباری خنک و تاریک نگهداری کنید تا کیفیت آن حفظ شود.

غذاهای سوخاری: غذاهایی مانند مرغ سرخ شده، ماهی یا شنیسل در هنگام نگهداری در یخچال ممکن است خیس شوند. فوراً آنها را مصرف کنید یا برای مدت کوتاهی در دمای اتاق نگهداری کنید تا تردی آنها حفظ شود.

پیاز و سیر خشک: برای مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید پس از خشک کردن پیاز و سیر، می‌توان آنها را در یک کیسه توری یا ظرفی با تهویه خوب در مکانی خنک و تاریک مانند انبار نگهداری کرد.

مرکبات کامل: مرکبات کامل مانند پرتقال و لیمو می‌توانند برای چند روز در دمای اتاق تازه بمانند. اگر در این مدت از آنها استفاده نکردید، می‌توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید تا عمر مفید آنها افزایش یابد.

مرکبات کامل

همیشه توصیه‌های مخصوص نگهداری برای هر ماده غذایی را بررسی کنید، زیرا تغییرات فردی و شرایط آب و هوایی می‌تواند بر ماندگاری آنها تأثیر بگذارد. شیوه‌های مناسب نگهداری مواد غذایی به حفظ کیفیت، طعم و ایمنی غذاها کمک می‌کند و تضمین می‌کند که هنگام مصرف لذت‌بخش و مغذی هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از خانه‌داری گیاهان مناسب روف گاردن چه خصوصیاتی دارند؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …