مسکن با یک رکود جدی مواجه است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سیمان و فولاد دو رکن اساسی در صنعت ساختمان هستند که این روزها اختلاف قیمت در هر کدام روند ساخت و ساز را با معضل روبرو کرده است.
عرضه سیمان در بورس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» مصرف کنندگان اصلی سیمان تولیدی را بتن سازان تشکیل می‌دهند و این در حالی بوده که به جای تولیدکننده، دلالان از نحوه عرضه سیمان در بورس سود می‌برند و با عرضه سیمان پاکتی با قیمت ارزان تر نسبت به سیمان قله عملا کمر صنعت بتن آماده شکسته شده است.

مهرداد نظارت، رئیس کانون سراسری بتن آماده و قطعات بتنی ایران، اظهار داشت: از خرداد ماه سال جاری همراه با افزایش قطعی برق، افزایش قیمت سیمان فله و موضوع ورود سیمان به بورس کلا مطرح شد.

با عرضه سیمان در بورس کالا دلالان بیش از قبل وارد عمل شده‌اند و افرادی که قبلا در اصناف دیگری همچون سکه و موبایل کار می‌کردند اکنون وارد داستان سیمان شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در طی جلسه‌ای که هفته گذشته با تمام استان‌ها برگزار شد همه به اتفاق مخالف عرضه سیمان در بورس بودند و حاضر به خرید سیمان مورد نیاز خود از بورس نیستند.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان اصلی بحث ساختمان سازی سیمان است و زمانی که مصالحی همچون سیمان و فولاد دچار مشکل است به طور طبیعی با رکود مسکن روبرو هستیم.

مطلب پیشنهادی:  اجاره واحدهای مسکونی چقدر تغییر کرد؟

نظارت در ادامه خاطر نشان کرد: سال‌های سال زحمت کشیدیم که بفهمانیم بتن آماده کنترل شده است و استانداردها بر روی این نوع بتن تاکید دارد و مردم از بتن آماده استفاده کنند.

با ورود سیمان پاکتی با قیمت پایین مردم به بتن‌های دستی رو آورده‌اند و بدون هیچگونه کنترلی در محل ساختمان توسط کارگر ساخته می‌شود و همین امر موجب شده که کمر صنعت بتن آماده بشکند.

پیشنهاد مطالعه: اگر تمایل دارید از دلایل افزایش مسکن باخبر شوید، مطلب «قیمت مسکن با قطعی برق افزایش یافت» را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …