آیا بهترین حیوانات خانگی برای کودکان را می‌شناسید؟

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حیوانات در دنیای کودکانه جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند، علاقه کودکان به بازی با حیوانات علاقه‌ای دیرینه است. نگهداری از حیوانات خانگی در دنیای کودکان و نوجوانان چند سالی است که به‌شدت مورد بحث قرار گرفته است.
نگهداری از حیوانات خانگی کار سختی نیست

موضوع داشتن حیوانات خانگی در دنیای مدرن موضوعی است که در کشورهای زیادی والدین را درگیر کرده است. دلتامگ در این مقاله به بررسی این موضوع پرچالش پرداخته است.

انسان و حیوانات خانگی

از روزی که انسان سکونت روی زمین را شروع کرده، زیست او همواره در کنار حیوانات بوده است. حیوانات از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان داشته‌اند. بعضی از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه و انواع پرندگان تجربه زیستی طولانی مدتی در کنار انسان‌ها داشته‌اند. در طول سال‌های زیادی توجه انسان به بعضی از حیوانات بیشتر شده است و استفاده او از بعضی از حیوانات خانگی تغییر کرده است.

به‌عنوان مثال سگ در گذشته تنها نگهبانی قوی و ایثارگر برای انسان‌ها بوده؛ ولی امروز به‌عنوان یک حیوان خانگی گاهی حتی جزء اعضای خانواده محسوب می‌شود.

سگ دوست داشتنی ترین حیوان خانگی است

هم زیستی حیوانات با انسان‌ها باعث شده که چالش‌های زیادی از هر نظر برای هم انسان‌ها و هم حیوانات به وجود بیاید. هرکسی می‌داند بعضی از حیوانات را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان در خانه نگهداری کرد؛ مانند مار! هرچند بعضی‌ها مار را هم به‌عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنند؛ اما قطعا انتخاب ترسناکی است.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری

بهترین حیوانات خانگی را شما باید بر اساس سبک زندگی، میزان زمان آزادی که در طول شبانه‌روز دارید، اولویت‌های زندگی و حتی میزان ساعات کاری‌تان انتخاب کنید. بااین‌حال ما در اینجا بعضی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی هم برای کودکان و هم برای نوجوانان را به شما معرفی خواهیم کرد.

سگ‌ها

سگ‌ها به وفاداری، همراهی و بازیگوشی معروف هستند. آنها نیاز به ورزش منظم، آموزش و اجتماعی شدن دارند. سگ‌ها در نژادها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که اکثر آنها این روزها هم زیستی خوبی با انسان‌ها پیدا کرده‌اند، بنابراین شما می‌توانید یکی از آنها را متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید.

گربه‌ها

گربه‌ها حیوانات خانگی مستقل و کم‌هزینه‌ای هستند که می‌توانند مهربان و بازیگوش باشند. آنها به‌طورکلی نسبت به سگ‌ها خودکفاتر هستند و برای کسانی که حیوان خانگی آرام‌تری را ترجیح می‌دهند مناسب هستند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با روش‌های خانگی افسردگی را درمان کنیم؟

گربه یک حیوان خانگی آرام است

ماهی

در لیست بهترین حیوانات خانگی ماهی‌ها جایگاه خاصی دارند. نگهداری ماهی‌ها در آکواریوم‌های زیبا از نظر بصری جذاب و آرام‌بخش است. یک آکواریوم مناسب با تهویه و فیلتر خوب و آب تمیز تنها نیاز اصلی ماهی‌هاست.

خوکچه‌هندی

خوکچه‌هندی حیوان خانگی کوچک و ملایمی است که به‌راحتی قابل دستی کردن است که علاوه بر کودکان و نوجوانان برای بزرگسالان نیز مناسب است. خوکچه‌هندی حیوانی است که از تعامل انسانی لذت می‌برد. یک قفس جادار، غذای تازه و معاشرت روزانه احتمالا تنها نیازهای مهم این حیوان بی‌آزار است.

خوکچه هندی ظاهر بانمکی دارد

همستر

این جوندگان کوچک حیوانات خانگی کم هزینه‌ای هستند که می‌توانند در قفس نگهداری شوند. به‌طورکلی کنترل آنها آسان است و می‌توانند با رفتار فعال و کنجکاو خود سرگرمی زیادی برای کودکان و نوجوانان شما فراهم کنند.

پرندگان

پرندگانی مانند طوطی‌ها، کاکائوها و طوطی‌ها می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در لیست حیوانات خانگی سرگرم‌کننده داشته باشند. آنها به قفس مناسب، حرف‌زدن منظم، تحریک ذهنی و رژیم غذایی متعادل نیاز دارند.

کودکان با پرندگان ارتباط خوبی برقرار می کنند

حرف آخر

به یاد داشته باشید، داشتن حیوانات خانگی یک تعهد طولانی‌مدت برای شما به وجود می‌آورد، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب حیوان خانگی، سبک زندگی، وضعیت زندگی و توانایی برآورده‌کردن نیازهای آنها را در نظر بگیرید. علاوه بر این، در مورد نیازهای مراقبت ویژه هر حیوان خانگی که قصد خرید و نگهداری از آن را دارید، تحقیق کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید محیطی مناسب برای آنها فراهم کنید. حیوانات خانگی جزء بی‌آزارترین حیوانات حیات‌وحش هستند که به محبت، رسیدگی و علاقه بیشتری نسبت به سایر حیوانات نیازمندند.

همستر و خوکچه هندی شبیه هستند

پیشنهاد مطالعه: چند تمرین ساده برای افزایش خلاقیت را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 578

2 دیدگاه

  1. ملینا

    19 تیر 1402 در 8:41 ق.ظ

    خانم پروانه عزیز این حیوانات همشون خوب اما سگ نه
    سگ خوبه برا بیرون از خونه
    چون پیامبر اسلام سگ رو تمیز نمیدونن و تنها نقطه تمیز در بدن این حیوان فقط یه کف دست روی سر سگه(اونم چون زبونش نمیرسه به اونجا)
    و چون این حیوان مدفوع آلوده به انگل خطرناکی داره که با زبان زدن به مقعد و کشیدن اون به تمام پوست بدنش اون انگل رو انتقال میده حتی اگه هزار بار هم بشوریش باز از بین نمیره
    اگه شنیده باشید قدیمیااا میگفتن ظرفی که سگ زبون زده رو ۷ بار با خاک باید بشویند تا تمیز بشه
    پس لطفا اصلاحش کنید باشد که متن این سایت باقیات الصالحات باشد برای شما

    پاسخ

  2. سید

    24 تیر 1402 در 7:01 ب.ظ

    این نوع سبک زندگی اطلا از نظر شرع مقدس اسلام مردود است خواهشا این نوع فرهنگ که مختص به بی دینی وغرب است اخه سگ وگربه وخوچه باید انیس انسان اشرف مخلوقات باشد اخه هبوط تا کجاست این قسم مطالب که با هویت اسلامی ایرانی در تضاد است را نشر ندهید که عواقب آن تا ابد به حساب نگارنده نوشته میشود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …