دره مرگ دشت رستاخیز گل‌های وحشی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در یکی از داغ‌ترین نقاط روی زمین، زیباترین و رویایی‌ترین طلوع‌ و غروب خورشید را به تماشا بنشینید.
دره مرگ

یکی از مشهورترین و البته ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا دره مرگ امریکاست. دلتامگ سفری هیجان‌انگیز به این دره عجیب و ترسناک داشته است، با ما تا انتهای مقاله همراه بمانید.

دره مرگ کجاست؟

یکی از محبوب‌ترین مناطق طبیعی در کالیفرنیای امریکا دره مرگ یا به انگلیسی Death Valley است که در بیابان موهاوی واقع شده است. این دره در جنوب شرقی کالیفرنیا قرار گرفته و محدوده‌ای وسیع از مناظر طبیعی فراوان و تنوع زیستی را در بر می‌گیرد. دره مرگ به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم و مشهور در آمریکا شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

آسمان عجیب

دره مرگ به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مشهور است. این دره در واقع کویری خشک و بیابانی است که بالاترین دمای ثبت شده در آن به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بالاترین درجه گرمای ثبت شده در صدسال اخیر در بیست و شش مرداد سال 1399 در این منطقه زمین به ثبت رسیده است.

پست‌ترین نقطه امریکای شمالی با پستی ۸۶ متر زیر سطح دریا در این دره قرار گرفته است. ارتفاع این نقطه 282 متر پایین‌تر از سطح دریاست. میزان بارش سالیانه در دره مرگ کمتر از 2 اینچ و رکورد گرمای ثبت شده در آن نیز حدود 134 درجه فارنهایت یا 54 درجه سلسیوس است.

به همین دلیل نام این دره عجیب را ناخن آتشین زمین گذاشته‌اند. با تمام این‌ها زیباترین تصاویر ثبت شده از طلوع و غروب خورشید در این بیابان ثبت شده است. از طرفی این منطقه پاک‌ترین جو در تمام کره زمین را دارد و بهترین مکان برای رصد آسمان زیبای شب و کهکشان‌های دوردست است.

مطلب پیشنهادی:  فواید و عوارض مصرف آلوئه ورا

دشت پر گل

دره مرگ با وجود ظاهر خشک و بیابانی، دارای چندین چشمه آبی و رودخانه‌هایی است که در زمان بارش‌های بارانی فعال می‌شوند و به این منطقه سوزان زندگی می‌بخشند. این زنده شدن طبیعت منطقه در پی رخ‌دادن پدیده‌ آب و هوایی ال نینو (El Niño) اتفاق می‌افتد و باعث رشد گل‌های وحشی در این دره می‌شود. در این شرایط دره مرگ ناگهان به دشت گل‌های وحشی تبدیل می‌شود گویی رستاخیزی رخ داده و مرگ از این دره وحشت رخت بربسته است.

همچنین این دره دارای تنوع زیستی مخصوص به خود است. مناظر طبیعی فراوانی از جمله صحراهای رنگارنگ، کوهستان‌های خشک، زمین‌های شور و درختان پاپیروس مشهور نیز در این دره قابل رویت هستند.

این منطقه برای علاقه‌مندان به کوهنوردی، کمپینگ، ماجراجویی و عکاسی طبیعت فرصت‌های فراوانی را فراهم می‌کند و هر ساله میزبان  میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا می‌شود.

کوه های رنگارنگ

پیشنهاد مطالعه: فیلم آواتار را اینجا زندگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

معجزه دمنوش سیر و زنجبیل در سلامتی

سیر آنتی‌بیوتیک طبیعی نامیده می‌شود و بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. سیر دار…